شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست پویش محیطی کلان مرکزخدمات حوزه های علمیه با محوریت مهم ترین نیازها، مسائل و چالش های آینده حوزه های علمیه ، طلاب و مرکزخدمات

حوزه/ پویش محیطی کلان مرکزخدمات حوزه­های علمیه با محوریت مهم­ترین نیازها، مسائل و چالش­های آینده حوزه­های علمیه ، طلاب و مرکزخدمات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست هم اندیشی مرکزخدمات حوزه های علمیه با محوریت مهم ترین نیازها، مسائل و چالش های آینده حوزه های علمیه، طلاب و مرکزخدمات با حضور حجت الاسلام والمسلمین زهرائی مدیرکل آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مدیران مدارس علمیه، اساتید، پژوهشگران، مبلغین وکنشگران اجتماعی و جامعه نخبگانی حوزه علمیه برادران و خواهران استان در مرکزخدمات حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی پور سرپرست مرکز خدمات حوزه های علمیه استان با بیان اینکه ترسیم آینده حوزه باید مبتنی بر واقعیت‌ها باشد، گفت: مرکز خدمات به عنوان حمایتگر و پشتیبان طلاب و خانواده ایشان، باید نیازها و مسائل حوزه های علمیه را پیش‌بینی نموده و مبتنی بر این نیازها و چالش ها برنامه‌ریزی‌ نماید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین زهرائی مدیرکل آینده ‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه گفت: رویکرد مرکز خدمات در تدوین اسناد راهبردی، مسئله محوری بوده و اسناد راهبردی، چشم‌انداز و بیانیه مرکز خدمات بر این اساس تدوین شده است.

وی افزود: مرکز خدمات تلاش می‌کند رویکردی آینده پژوهانه و پویا در حوزه شناخت نیازهای جامعه هدف خود داشته باشد و این مسئله با محوریت نقش‌آفرینی طلاب در حوزه‌های علمیه رقم می‌خورد.

مدیر کل دفتر آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادامه بیان کرد: ساختار و مدل آینده‌پژوهی مرکز خدمات حوزه تدوین شده و با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و هیئت‌های اندیشه‌ورز با مدیران، اساتید و جامعه نخبگانی تلاش می‌کنیم بر اساس رسالت‌های حوزه و نقش‌آفرینی طلاب در عرصه‌های تحصیل، تحقیق، تدریس و تبلیغ ‌و انتظارات و نیازهای پیش روی حوزه و روحانیت در آینده؛ چشم‌انداز، مأموریت و برنامه‌های مرکز خدمات را به ‌روزرسانی و همسو کنیم.

شایان ذکر است در این نشست مدیران ، اساتید و نخبگان نیز به بیان پیشنهادها و نظرهای خود پیرامون مهم ترین نیازها، مسائل و چالشهای حال و آیندهی حوزه های علمیه و مرکز خدمات پرداختند.

گفتنی است: این نشست به صورت جداگانه با حضور مدیران، اساتید و نخبگان حوزه های علمیه برادران و خواهران برگزار شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha