پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی گفت: امام خمینی(ره) با تلاش و همت خود، اسلام ناب محمدی(ص) را به مردم معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش طلایه‌داران انقلاب اسلامی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی سه تلقی از اسلام وجود داشت و امام خمینی(ره) با تلاش و همت خود، تلقی چهارم که اصلی‌ترین اسلام و اسلام ناب است را به مردم معرفی کرد.

وی تصریح کرد: تلقی نخست که مارکسیستی بود، اعتقاد داشت امکان انقلاب از جانب دین وجود ندارد و تلقی اروپایی هم معتقد بود دین مربوط به دوران کودکی است و انسان‌ها در مواقع خطر و سیل به آن روی می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه داد: تلقی سوم که الان بر کل دنیا حاکم است اسلام آمریکایی است که آن‌ها دین را کارا نشان دادند ولیکن آن را شخصی کردند، ویژگی آن این بود که معتقد بودند هر نظریه‌ای که ثمره بیشتری دارد سودمندتر است و در این موقع بود که امام خمینی(ره) به داد اسلام رسید.

عضو مجمع خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در ۱۰ الی ۱۵ رشته جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است در حالیکه اسلام آمریکایی سخن متفاوتی می‌گفت و معتقد بود با اسلام ناب نمی‌توان به اینجا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی ابراز کرد: ایران در ۲۰۰ سال گذشته هر گاه درگیر جنگی شده شکست خورده، اما دفاع مقدس تنها جنگی بود که بیش از ۸۰ کشور علیه ما متحد شدند ولی حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و این نتیجه تربیت نسلی بود که امام خمینی(ره) بر عهده داشت.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) قبل از انقلاب جریان فکری در قم به وجود آورد که منجر به دستگیری ایشان شد، ولی بعد از آن شاهد پرورش شاگردانی مثل شهیدان بهشتی و باهنر بودیم که پرورش یافته این جریان فکری بودند که بعدها شاگردان این جریان مثل شهید مطهری وارد آموزش و پرورش شدند و به ترویج این جریان فکری کمک کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha