چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
بهزادی

حوزه / بازیگر فیلم سینمایی «احمد» گفت: در فیلم سینمایی «احمد» برشی از زندگی شهید احمد کاظمی را شاهدیم؛ وی قهرمانی از جنس مردم است که تمام وجودش را برای آسایش مردم خرج می‌کند.

توماج دانش بهزادی در گفت‌گو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: فیلم سینمایی «احمد» تصویرگر گوشه‌ای از زندگی شهید احمد کاظمی است. شهید کاظمی، قهرمان این سرزمین است؛ قهرمانی که تمام وجودش را از مردم وام گرفته و برای آسایش و امنیت آنها هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد وی حتی انجام فریضه دینی خود را هم بعد از برقراری امنیت برای مردم انجام می‌دهد.

وی افزود: در سکانس ابتدایی فیلم، او مشغول وضو گرفتن است که خبر زلزله بم به گوشش می‌رسد، بلافاصله عازم منطقه زلزله زده می‌شود. در سکانس پایانی وقتی شهید کاظمی مردم را به آرامش می‌رساند نماز به پا می‌دارد. ساخت فیلم‌هایی چون «احمد» جز اولویت‌های فیلمسازی در کشورمان است زیرا به موضوع قهرمان نظر دارد. وجود قهرمان در سینما علاوه بر اینکه ایجاد جذابیت می‌کند برای مخاطب نیز الگو می‌سازد.

این بازیگر ادامه داد: در فیلم «احمد» قهرمانی از جنس مردم را می‌بینیم این قهرمان برای همه اقشار جامعه مقبول و دوست داشتنی است. برای همین هم، هنگام تماشای این فیلم سینمایی همه بیننده‌ها با آن ارتباط برقرار می‌کنند. چنین آثاری اگر به شکل شایسته به نمایش عمومی درآید خواهد توانست مورد استقبال مخاطبان نیز واقع شود به‌شرطی‌که پخش و اکران خوبی برای آن در نظر گرفته شود. با این توضیح دوست دارم فیلم «احمد» در نوروز به اکران عمومی درآید.

دانش‌بهزادی تصریح کرد: درباره کارگردانی فیلم «احمد» نیز باید بگویم من برای سومین بار است با امیر عباس ربیعی همکاری دارم. او فیلمساز بسیار خوبی است که کارش را می‌داند. گواه این ادعا را در فیلم‌های قبلی وی «لباس شخصی» و «ضد» به خوبی می‌توان مشاهده کرد. این سینماگر به هیچ وجه در آثارش شعار نمی‌دهد و موضوعات ارزشی را با زبان قصه به مخاطب منتقل می‌کند برای همین تماشاگر کارش را پذیرفته و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.

این بازیگر بیان کرد: چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر فرصتی برای دیده شدن آثار سینمایی است اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد دیده شدن فیلم در اکران‌های مردمی است. یک اثر سینمایی هر اندازه جایزه کسب کند باز هم کارکردش زمانی مشخص خواهد شد که مردم اثر مربوطه را تماشا کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha