شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت: اسلام برای جوانان اهمیت و ارزش بسیاری قائل است و رعایت شخصیت آنان بسیار مورد تأکید قرار گرفته، یکی از پرتکرارترین کلمات در بیانیه فاخر گام دوم انقلاب، کلمه جوان است چرا که جوان پیشران و موتور محرکه جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام نورپور امام جمعه کمالشهر کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) جوانی حق محور، باطل ستیز، وفادار، جان نثار، بصیر، مجاهد، بسیار مودب به آداب الهی، سخی و رشید بود، ایشان آئینه تمام نمای صورت، سیرت و اخلاق پیامبراعظم(ص) و بهترین الگو برای جوانان در همه اعصار است.

وی افزود: اسلام برای جوانان اهمیت و ارزش بسیاری قائل است و رعایت شخصیت آنان بسیار مورد تأکید قرار گرفته، یکی از پرتکرارترین کلمات در بیانیه فاخر گام دوم انقلاب، کلمه جوان است چرا که جوان پیشران و موتور محرکه جامعه است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی را جوانان پیروز کردند و ۸ سال دفاع مقدس را نیز این جوانان بودند که مدیریتش را بر عهده داشتند و همه این پیشرفت‌ها برای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هم جوانان به‌وجود آوردند.

امام جمعه کمالشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محلاتی نماینده امام راحل در سپاه پاسداران و روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: روحانیت، حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید تشیع، همواره در طول تاریخ نگهبان و مرزداران اعتقادات و حریم دینی تشیع و همواره در کنار مردم بوده‌اند و از حق، حقوق و کرامت مردم دفاع و صیانت کرده‌اند، حتی مثل شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری سرشان بالای دار رفته ولی مردم را نفروخته‌اند و از دین، عزت، کرامت و منافع مردم دفاع جانانه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شما یک مورد هم پیدا نخواهید کرد که زیر پای یک قرارداد ننگین امضای یک مرجع تقلید یا عالم متعهد شیعی بوده باشد.

وی یادآور شد: در ۸ سال دفاع مقدس هم آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت آن از همه اقشار بیشتر است، به طوری که ۳ هزار و ۵۰۱ نفر روحانی در ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و ۴۳ نفر شهید مدافع حرم را نیز روحانیت تقدیم اسلام کرده است.

حجت الاسلام نورپور تأکید کرد: دشمن از چند سال قبل تبلیغات دامنه‌دار و پر هزینه برای ضربه به انتخابات انجام داده که تمام تلاش او دلسرد کردن مردم و کتمان خدمات نظام و بزرگ نشان دادن ضعف‌ها و کاستی‌هاست.

وی با بیان اینکه امروز باید به هوش باشیم، خاطرنشان کرد: امروز در یک پیچ تاریخی و مهم قرار گرفته‌ایم، همه باید احساس مسئولیت و تکلیف کرده و به میدان بیایند، نباید اجازه داد دشمن به اهداف شومش برسد و وصیت‌نامه شهید سلیمانی‌ها زمین بماند، چرا که آن شهید والا مقام و سردار دل‌ها تأکید داشت که، "امروز قرارگاه حسین بن علی(ع) ایران است، جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم‌ها می‌مانند، اگر دشمن این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص) ".

وی ابراز کرد: ان‌شاءالله به کوری چشم دشمنان همه ما در ۱۱ اسفند با حضور گسترده و آگاهانه خود پای صندوق‌های رأی بار دیگر ایران عزیز و قوی، این پشتیبان حرم آل الله و پشتیبان جبهه مقاومت را تقویت خواهیم کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha