شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست هم اندیشسی مسئول حوزه علمیه و بنیاد نخبگان استان یزد

حوزه/ نشست هم اندیشی با محوریت بررسی عملکرد واحد نخبگان حوزه علمیه استان یزد و شناسایی مسائل پیش رو با حضور مسئول بنیاد نخبگان استان یزد در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، هم‌اندیشی با محوریت بررسی عملکرد واحد نخبگان حوزه علمیه استان یزد و شناسایی مسائل پیش رو با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان و حجت الاسلام عسکری وزیری مسئول دفتر بنیاد نخبگان حوزه علمیه یزد و دکتر صالحی رئیس بنیاد نخبگان استان، صبح امروز در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار داشت: وجود دفتر نخبگان در حوزه علمیه و طرح‌های حمایت از نخبگان حوزوی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین طلاب و روحانیت می‌شود.

حجت الاسلام عسکری نیز ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته، به تبیین دغدغه و مشکلات طلاب در عرصه نخبگی پرداخت و بر تقویت سرمایه‌های معنوی حوزه در مسیر پیشرفت نخبگانی تأکید کرد.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد تحقیقات حوزوی و دانشگاهی در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی و مردم انجام شود و به تولید و انباشت نظریه‌ها محدود نشود.

مسئول دفتر بنیاد نخبگان حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: چالش اصلی جامعه در بُعد اخلاق و معنویت است، از این رو لازم است هیئت اندیشه ورز اخلاق و معنویت با حضور صاحب نظران حوزه تشکیل شده و راهکارهای ارتقای اخلاق و معنویت اصیل را به جامعه هدف ارائه نمایند.

دکتر صالحی وزیری رئیس بنیاد نخبگان استان یزد هم ضمن تأیید مطالب، بر اثرگزاری و نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در ارتباط با اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

گفتنی است در یکسال اخیر دفتر بنیاد نخبگان حوزه علمیه استان یزد به شناسایی و جهت دهی بیش از ۵۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه اهتمام داشته است.

همچنین طلاب و روحانیون می‌توانند از طریق سامانه سینا اقدام به بارگزاری مدارک خود در راستای طرح‌های حمایتی نخبگانی نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha