شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هزار و ۷۰۰ زن برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که به تعبیر شورای نگهبان به اندازه ۶ مجلس گذشته، زنان نامزد حضور در این دوره از انتخابات مجلس شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبرینیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

ثبت‌نام ۱۷۰۰ زن برای انتخابات مجلس

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هزار و ۷۰۰ زن برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که به تعبیر شورای نگهبان به اندازه ۶ مجلس گذشته، زنان نامزد حضور در این دوره از انتخابات مجلس شدند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: امیدواریم مردم عزیز در رای دادن، توجه بیشتری به نامزدهای زن داشته باشند. چرا که این رویکرد سبب خواهد شد زنان از قوت بیشتری برخوردار شده و قوانینی که می‌تواند حقوق زنان را مورد توجه قرار دهد، به تصویب برسانند.

راه‌اندازی «استودیو انتخابات» در استانداری خراسان رضوی از ۲۶ بهمن‌ماه

سیدناصر نعمتی چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه اظهار کرد: در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب فعالیت‌های انتخاباتی، استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی از فردا پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در محل ساختمان شهدای دولت طبقه منهای یک دایر خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی افزود: این استودیو، تا روز انتخابات و اعلام نتایج فعالیت خود را ادامه خواهد داد و مسئولان ستاد و فرمانداران آخرین اخبار و اطلاعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان رسانه ها می توانند با معرفی نمایندگان خود در استودیو انتخابات حضور پیدا کرده و در جریان آخرین رخدادهای انتخاباتی قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

افزایش دو برابری تائید صلاحیت‌ شدگان انتخابات مجلس در خوزستان

نشست مشترک هیأت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در محل تالار معلم سوسنگرد برگزار شد.

عبدالله افرازه شهاوند رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست با اعلام اینکه امسال خوشبختانه آمار داوطلبان تائید صلاحیت شده برای نامزدی انتخابات مجلس دو برابر دوره قبل بوده است، افزود: استان خوزستان جزء استان های برتر در حوزه مشارکت بوده و مردم فهیم این منطقه نیز در دوره های قبل ثابت کردند پای انقلاب و نظام بوده و مشارکت خوبی دارند.

عبدالله افرازه شهاوند رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه امسال در قانون انتخابات تغییراتی صورت پذیرفته افزود: برخلاف سال های پیش امسال نامزدها می توانند از ظرفیت مکان های دولتی و صدا و سیما نیز استفاده کنند.

وی گفت: بنا بر گزارشات فرمانداری دو شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم شاهد انتخابات پرشوری در این دو حوزه انتخابیه باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه سخنان خود با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان و اینکه در این دوره با شفاف سازی و اجرای دقیق قانون هیچ بهانه ای برای ضد انقلاب نمانده افزود: با الکترونیکی و آنلاین شدن تمامی شعب سعی خواهیم کرد از آرای مردم به درستی صیانت کنیم.

۷۰ شعبه اخذ رای در شهرستان تنگستان پیش بینی شد

احمد لطفی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات یکی از مهم‌ ترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که زمینه‌ای فراهم می‌ شود تا مردم خودشان با انتخاب نامزد اصلح نهادهای سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کنند.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در روز انتخابات ۷۰ شعب اخذ رأی در تنگستان در ۲ بخش مرکزی و دلوار به صورت ثابت و سیار، آرا رأی دهندگان را جمع آوری خواهند کرد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در فرایند برگزاری انتخابات در شهرستان تنگستان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب هیأت اجرایی، نمایندگان فرماندار، ناظرین و اعضا شعب انتخاب شده اند.

نامزدهای انتخابات در تبلیغات برنامه محور باشند

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در بیست و هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان، گفت: نامزدهای انتخابات در تبلیغات برنامه محور باشند.

حسن ناهیدی، بیست و پنجم بهمن ماه با بیان اینکه همه تدابیر و دغدغه ها در فراهم سازی بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم است، گفت: یکی از مسیرهای توسعه پایدار از مسیر انتخابات می گذرد و به هر میزان که نمایندگان اصلح و فعال و مدافع منافع مردم انتخاب شوند، بستر بهتری برای توسعه استان فراهم خواهد شد.

ناهیدی انتخابات را فرصتی برای مردم خواند تا برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، اضافه کرد: انتخابات پشتوانه ای برای نظام و موجب اقتدار ملی است و این اقتدار در منطقه و فرامنطقه ای و سرنوشت جامعه اثرگذار خواهد بود.

نخستین جلسه توجیهی آموزشی عوامل شعب اخذ رأی بخش رودبارقصران برگزار شد

نخستین جلسه توجیهی آموزشی عوامل شعب اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور مشاور بخشدار در امور سیاسی و انتخابات، رئیس ستاد انتخابات بخش، اعضای هیئت اجرایی، اعضا و عوامل شعب اخذ رای در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

در این جلسه مشاور بخشدار، آموزش های لازم از جمله وظایف اعضای شعب اخذ رأی، دستور العمل ها و شیوه نامه ها، نحوه اجرای امور محوله در انتخابات، پلمپ صندوق های اخذ رأی و حل مسائل و مشکلات احتمالی و راهکارهای لازم را ارائه نمود.

محمد علی خشنودی بخشدار و رئیس حوزه فرعی انتخابات بخش رودبارقصران ضمن اعلام آمادگی کامل ستادانتخابات بخش رودبار قصران برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور گفت: کمیته آموزش ستاد انتخابات بخش رودبارقصران ، آموزش‌ اعضا را با زمانبندی نواحی از روزسه‌شنبه ۲۴بهمن ماه آغاز کرده است و با توجه به تاکید ستاد انتخابات کشور ضروری است کلیه عوامل اجرایی شعب ، در این جلسات شرکت و آموزشهای لازم را بر اساس دستورالعمل های وزارت کشور طی کنند تا ابهامات احتمالی مرتفع گردد.

رئیس حوزه فرعی انتخابات بخش رودبارقصران در پایان خاطرنشان کرد: صیانت و امانتداری از آرای مردم به همراه اجرای دقیق قانون سرلوحه اقدامات ستاد انتخابات در بخش رودبارقصران خواهد بود.

تایید صلاحیت ۶۸درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران

علیرضا فخاری استاندار تهران با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بررسی صلاحیت های اظهار داشت: با تغییراتی که در موضوع بررسی صلاحیت‌ها صورت گرفت در تهران ۶۸ درصد نامزها تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به آمادگی کامل استان تهران برای برگزاری انتخابات پرشور در ۱۱اسفندماه عنوان کرد: همه عوامل اجرایی و جایگاه‌ها و نفرات و ابزارها و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

فخاری با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در استان تهران عنوان کرد: موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران فعلاً منتفی شده است، و در استان‌های دیگر در حال بررسی است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای دقیق صندوق ها و شعب انتخابات استان تهران، افزود: ۶۸۱۱ صندوق و شعبه را باید پوشش دهیم که تا کنون همه عوامل مشخص شده‌اند و نیازمندی‌های اولیه برای برگزاری انتخابات تأمین شده است.

استاندار تهران در پایان یاداور شد: در این دوره از همه جناح‌های سیاسی تأیید صلاحیت داشته‌ایم و این افزایش تأیید صلاحیت‌ها بیشتر مربوط به جریانی است که تصور می‌کرد از ساحت سیاسی کشور حذف شده‌اند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم برای انتخابات خبرگان لیست داد

در اطلاعیه جامعه مدرسین آمده است: در این راستا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سابقه بیش از نیم قرن سیاست ورزی و دین شناسی یک نهاد مؤثر در راهنمایی مردم به سوی انتخاب اصلح می‌باشد؛ گرچه فقهای معرفی شده از سوی شورای محترم نگهبان شأنیت علمی و فقهی لازم را برای حضور در مجلس خبرگان رهبری دارند و صلاحیت آن بزرگواران احراز شده است، اما براساس مطالبه عموم مردم، جامعه مدرسین با برگزیدن برخی شاخص‌ها و تعیین مصداق‌ها تلاش داشته است استحکام بیشتری به رأی مردم ببخشد و مسیر انتخاب را برای آنان هموارتر کند.

لذا با احترام به علماء و فضلای تأیید شده از سوی شورای نگهبان و تقدیر از نقش آنان در ایجاد شور و حماسه در انتخابات، بر اساس معیارها و ملاک‌هایی اسامی نامزدهای منتخب خود برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را معرفی می‌کند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری تهران از حوزه انتخابات ورامین بازدید کرد

سید کمال سادات مدیر کل امنیتی استانداری تهران با حضور در شهرستان ورامین در همراهی مجید درویشی فرماندار، سید محمد زاهدی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی از ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک بازدید کرد.

سادات در این بازدید ضمن بررسی موارد امنیتی برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک از آمادگی ستاد انتخابات شهرستان در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند بر اساس ۴ مولفه امنیت سلامت و مشارکت و رقابت مد نظر مقام معظم رهبری خبرداد و از مسئولان ورامین تقدیر کرد.

دومین مانور انتخابات در فیروزکوه برگزار شد

دومین مانور انتخابات، همزمان با سراسر کشور در فیروزکوه در شمال شرق استان تهران برگزار شد.

در این مانور که با حضور محمد حیدری منش فرماندار فیروزکوه برگزار شد، اعضای کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان ضمن برخط کردن دستگاه‌های احراز هویت، فرآیند استعلام و دریافت کد رهگیری برای رأی دهندگان را به اجرا درآوردند.

در پایان صورتجلسه مربوط به اجرای مانور کاربران انتخابات تنظیم و به ستاد ارسال شد.

اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

ستاد انتخابات کشور، اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

به گفته محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری از فردا ۲۵ بهمن ماه آغاز می‌شود.

برای این انتخابات ۱۴۴ نفر در کشور تایید نهایی شده اند.

تایید صلاحیت ۷۰ درصدی داوطبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از تایید صلاحیت ۷۰ درصد از داوطبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در حال حاضر ۳۶۳ داوطلب در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۴۴ تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: ۲۴۴ داوطلب انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه استان تایید صلاحیت شدند که ۶ داوطلب انصراف داده و در حال حاضر ۲۳۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هستند.

رستگاری ادامه داد: تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه خواهد بود و روز دهم اسفندماه هرگونه تبلیغات ممنوع است و انتخابات نیز روز یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان درباره داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری تصریح کرد: سه داوطلب به نام‌های آیات ابوالقاسم وافی، حسینی نسب و محصل همدانی تایید صلاحیت شده اند.

رستگاری اظهار داشت: تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن ماه آغاز شده و تا نهم اسفندماه ادامه دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در استان یزد یک حوزه انتخاباتی فردی شامل، هفت شعبه اخذ رای در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و تفت برای اقلیت‌های زرتشتی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

۲۴۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس پیش بینی شد

فرماندار بوشهر گفت: ۲۴۵ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در نظر گرفته شده که ۱۴۵ شعبه آن در شهرستان بوشهر است.

صالح رحیمی از آماده شدن مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نماینده فرماندار، بازرس و ناظر دست‌ اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان بوشهر هستند.

وی اضافه کرد: ۴۹ نامزد در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم داشتیم که یک نفر با طی کردن مراحل قانونی، حوزه انتخابیه خود را از بوشهر به شهرستان دشتی تغییر داد و در زمان حاضر تعداد نامزدهای انتخابات در بوشهر به ۴۸ نفر رسیده است.

فرماندار بوشهر گفت: ۴۰۰ رأی اولی در این شهرستان می‌ توانند امسال برای نخستین بار در انتخابات شرکت کنند.

رحیمی خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۲ داوطلب در استان بوشهر دارد.

۱۵۸ داوطلب مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه استان بوشهر تایید صلاحیت شدند

خلیل رضایی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر بیان کرد: یکی از فرایندهای برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت‌ ها است که در چند مرحله انجام می‌ شود و در همین راستا از مجموع ۲۶۴ داوطلبی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌ نام کردند، تا کنون ۱۵۸ نفر از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در استان بوشهر با اشاره به این‌ که تعداد زیادی از کسانی که رد صلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده بود پس از ثبت اعتراض و بررسی مجدد از سوی شورای نگهبان، صلاحیت آن‌ها تأیید شده است، اضافه کرد: کسانی که برای دفعه اول از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند تا ساعت ۱۸ امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن فرصت داشتند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز تا یک هفته یعنی ۳۰ بهمن فرصت دارد تا اعتراض افراد را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کند.

رضایی گفت: پس از اعلام نتیجه قطعی، اسامی نهایی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال و سپس به فرمانداری‌ ها اعلام می‌ شود.

وی با اشاره به افزایش تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، افزود: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۱ درصد داوطلبان از سوی شورای نگهبان تأیید شدند در حالی‌ که برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۱ درصد مورد تأیید قرار گرفتند.

۳۰۶ نامزد از استان گلستان در انتخابات یازدهم اسفندماه رقابت می کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: بر اساس تأییدات صورت گرفته ۳۰۶ نامزد در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند ماه با یکدیگر رقابت می کنند.

سید علی مهاجر در نشست با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از تلاش های خبرنگاران تصریح کرد: ۳ نامزد برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان در استان تایید شده اند که ۱۵ روز فرصت تبلیغات رسمی و علنی را دارند.

وی افزود: از اصحاب رسانه برای همراهی با فرایند ۱۹۱ روزه انتخابات پیش رو تقدیر می نماییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات از آغاز تا به امروز در بیش از ۱۶۰ جلسه مسئله انتخابات را دنبال کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در خصوص مقدمات برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: در ابتدا شاهد پیش ثبت نام ۹۵۹ نفر بودیم که در مرحله ثبت نام ۵۸۱ داوطلب اقدام کردند.

مهاجر تاکید کرد: در ۳ مرحله بررسی صلاحیت‌ها انجام شد که هیات اجرایی ۴۵۴ داوطلب را تایید، هیات نظارت از ۵۱۷ پرونده، ۳۱۳ نفر را تایید و نهایتا شورای نگهبان ۵۵۹ پرونده را بررسی و ۳۰۶ نفر را به عنوان نامزد معرفی کرد.

وی گفت: در این مدت، کمیته های سیاسی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی، آموزش، حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی، مشارکت و روستایی بصورت فعالانه ذیل ستاد فعالیت کردند.

معاون سیاسی استاندار افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده، تعداد ۱۵۱۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرها و روستاهای استان آرا مردم را دریافت می کنند که نسبت به دوره قبل رشد ۹ درصدی داشته است.

به گفته سید علی مهاجر در دوره قبل انتخابات مجلس ۲۳۵ نامزد مشارکت داشتند که این دوره به ۳۰۶ نامزد ارتقا یافت.

رئیس ستاد انتخابات گفت: در این دوره انتخابات مجلس به ازای هر کرسی در استان ۴۴ نامزد داریم و امیدواریم شاهد مشارکت پرشور مردم در این حماسه ملی باشیم.

جامعه روحانیت مبارز برای خبرگان تهران هم لیست داد

حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور روز چهارشنبه درباره نحوه ارائه لیست مشترک با جامعه مدرسین برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نشست هماهنگی که با هم داشتند پیشنهادات خود را برای ترکیب لیست خبرگان دوره ششم با هم مبادله کردند. در اکثر موارد ما با هم اشتراک نظر داشتیم البته پیشنهاداتی که ما به عنوان جامعه روحانیت مبارز مطرح کردیم بر اساس شاخص‌هایی بود که آنها را لحاظ کردیم. ما تمام همت مان این بوده که به لیست واحد برسیم.

وی همچنین افزود: در شاخص‌هایی چون داشتن شم سیاسی، فقیه بودن، برخورداری از عدالت، مدیر و مدبر بودن و ترجیحات دیگری که مورد نظر ما بود مثلا مردمی بودن و سایر امتیازات دیگر که با جامعه مدرسین آنها را بررسی کردیم توانستیم در استان‌ها در اکثر مواردنامزدهای مشترک ارایه دهیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور تصریح کرد: درباره تهران نیز گفت‌گوهای ما با هیات رییسه جامعه مدرسین انجام شد و در اکثر موارد اشتراک داشتیم اما در مواردی جامعه روحانیت با آشنایی نسبت به فضای سیاسی و اجتماعی تهران و با لحاظ سوابق نامزدها، افرادی را به صورت اختصاصی معرفی کرد.

نامزدهای شورای وحدت در استان خراسان شمالی مشخص شدند

نامزدهای نهایی شورای وحدت اصولگرایان برای حوزه انتخابیه خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

دو نامزد نهایی از حوزه انتخابیه بجنورد، راز جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم معرفی شدند. بر این اساس محمد وحیدی و موسی‌الرضا ثروتی از سوی شورای وحدت در استان خراسان شمالی انتخاب شدند.

همچنین هر دو نامزد میثاق نامه شورای وحدت را نیز امضا کرده‌اند.

تأیید صلاحیت ۲۶ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران

احمد قیومی فرماندار مرکز حوزه انتخابیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران اظهار داشت: با اعلام نظر شورای محترم نگهبان، صلاحیت ۲۶ نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان تهران مورد تایید قرار گرفته است.

بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی

درحالی که جبهه اصلاحات همچنان تاکید بر عدم ارائه لیست در انتخابات دارد، در بیانیه ۱۱۰ چهره اصلاح طلب و روشنفکر و فعال سیاسی و مدنی بر حمایت از ائتلافی از نامزدهای میانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاح‌گر در حوزه‌هایی که نامزدهای باکیفیت برای رقابت مانده‌اند، تاکید دارد.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم، آغاز شده است در این میان اگر چه جبهه اصلاحات با انتشار راهبردی بر عدم ارائه لیست در این انتخابات تاکید کرده اما این را هم گفته که این عدم ارائه لیست به معنای قهر با صندوق رأی یا تحریم انتخابات نیست. با وجود این راهبرد منتشر شده اما برخی تشکل های اصلاح طلب همچنان معتقد به حضور عملیاتی در انتخابات با همان حداقل کاندیداهای باقیمانده هستند، نقش آفرینی که می تواند در قالب حمایت از تک کاندیداها در حوزه های انتخابیه کوچک یا دادن لیست ائتلافی با اعتدالیون یا نمایندگان ادوار و ...باشد. اما آنچه طی روزهای اخیر نگاه‌ها را به سمت اردوگاه اصلاح طلبان چرخانده نه آن راهبرد جبهه اصلاحات است نه تشکل های اصلاح طلبی که همچنان در تلاش برای نقش آفرینی عملیاتی در انتخابات هستند، بلکه نگاه ها به سمت یک بیانیه مهم انتخاباتی و ۱۱۰ امضا کننده آن جلب شده است.

۲۳ بهمن ماه بود که ۱۱۰ فعال مدنی و سیاسی، چهره‌های روشنفکری و اصحاب رسانه در بیانیه‌ای تحلیلی خطاب به دغدغه‌مندان توسعه و مردم‌سالاری در ایران خواستار روزنه‌گشایی احزاب و نیروهای سیاسی و مدنی در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ از طریق حمایت از ائتلافی از نامزدهای میانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاح‌گر در حوزه‌هایی که نامزدهای باکیفیت برای رقابت مانده‌اند، شدند.تاکید اصلی این بیانیه بر تشکیل یک «اقلیت قوی» در مجلس آینده در شرایطی است که ردصلاحیت ها دست طیف اصلاح طلب و میانه رو برای کسب حداکثری کرسی های مجلس آینده را بسته است. در این بیانیه آمده است؛««اکنون که متاسفانه به دلیل شدت مداخلات «خالص‌سازانه» و انفعال و عدمِ تمهیدِ بلندمدتِ کافیِ مصلحان، تشکیل اکثریتِ اصلاح‌گر در مجلس دست‌نیافتنی شده است، همچنان می‌توان برای تشکیل یک «اقلیت خوب» و موثر تلاش کرد.»این بیانیه البته این نکته را نیز تاکید کرده است که «انتخابات مجلس دوازدهم، فاصله زیادی تا انتخابات کاملاً آزاد و عادلانه دارد و مسیر و رویه ناظران و مجریان این انتخابات حتی شدیدتر از گذشته معطوف به «خالص‌سازیِ» نامزدها و «خالص‌سازیِ» رای‌دهندگان بوده است.»

این بیانیه که به امضای برخی روشنفکران، چهره‌های سیاسی اصلاح طلب، فعالان مدنی و روزنامه نگاران رسیده است، با واکنش هایی مثبت و منفی از سوی طیف های سیاسی مختلف و چهره های سیاسی روبه‌رو شد. روزنامه اصولگرای فرهیختگان با استقبال از این بیانیه نوشته «بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح‌طلب را باید به فال نیک گرفت، نه‌تنها به‌خاطر اینکه دعوت به حضور موثر در انتخابات را به‌عنوان یک کنش مدنی ترویج می‌کند -‌که البته این هم مهم است‌- بلکه به‌خاطر اینکه در حد خود جریان سیاست‌ورزی در ایران را به‌سمت چالش واقع‌گرایی سوق می‌دهد. امروز در عرصه سیاسی ایران کنشگران را می‌توان از جنبه نوع مواجهه با واقعیت به دو دسته تقسیم کرد؛ واقعیت‌گریزان و واقعیت‌پذیران. در هر دو دسته کلاسیک سیاست‌ورزان ایرانی یعنی اصولگرا و اصلاح‌طلب البته از هر دو نوع دیده می‌شود. نامه ۱۱۰ اصلاح‌طلب واقعیت‌پذیرانه است، چون از یک تجربه زیستی برآمده از واقعیت‌گریزی می‌آید.» خبرگزاری اصولگرای مهر هم با استقبال از این بیانیه، حملاتی تند به جبهه اصلاحات نیز داشته و آورده است؛ «۱۱۰ نفر از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب به رغم برخی انتقادها به روند بررسی صلاحیت‌ها، با صدور بیانیه‌ای بر مشارکت در انتخابات تأکید کردند. بیانیه این فعالین در حالی منتشر شد که چندی پیش «جبهه اصلاحات» تحت تاثیر اندیشه‌های رادیکال امثال «مصطفی تاجزاده» و «آذر منصوری»، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ فهرستی برای انتخابات ارایه نخواهد کرد.

سخنگوی اعتدال و توسعه: در تهران لیست کامل ۳۰ نفره می‌دهیم

حزب اعتدال و توسعه ظاهرا درصدد تابوشکنی است. این حزب که در دایره احزاب اعتدالی تعریف می‌شود،‌ قصد شرکت در انتخابات دارد و محمدرضا نوبخت شاخص‌ترین چهره این جریان در انتخابات است. اما سخنگوی این حزب اخیرا سخن از سرلیستی یک خانم به میان آورده است.

جواد هروی درباره تغییر حوزه انتخابیه نوبخت اظهار کرد: لیست‌های تهران با عنایت به تغییری که در حوزه‌های انتخابیه رخ می دهد، امکان تغییرات دارد. به عبارت دیگر در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده حزب اعتدال و توسعه اصرار دارد که نوبخت از حوزه انتخابیه رشت در انتخابات شرکت کند یا اصرار بر این است که بتوانیم سرلیست‌های جدیدی اعم از اعضای حزب یا گروه‌های ائتلافی در تهران داشته باشیم که این اقدام طی ۲، ۳ روز آینده مشخص خواهد شد. همچنین حزب اعتدال و توسعه براساس رایزنی با سایر احزاب اعم از کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی، خانه کارگر و ستاد عقلانیت که هواداران لاریجانی هستند، لیست مشترک خواهد داد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین ادامه داد: البته سرلیستی لیست ائتلافی حزب اعتدال و توسعه با احزاب اصلاح‌طلب هنوز مشخص نیست و بنده گمانه‌زنی رسانه‌ها در این مورد را ردمی‌کنم، فعلاً هیچ فردی را برای سرلیستی انتخاب نکردیم مگر اینکه شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مشخص و معین کند و ما اعلام کنیم، احتمال اینکه سرلیست ائتلافی تهران حزب اعتدال و توسعه یک زن باشد هم وجود دارد، البته این خانم از چهره‌های سیاسی حزب اعتدال و توسعه است. در حقیقت منظور این است که زنان هم از جمله گزینه‌های سرلیستی ماست. نکته قابل تامل در اظهارات هروی، لیست کاملی است که این حزب برای انتخابات دارد.

انتخابات، کنکور ارشد و دکتری را به تعویق می‌اندازد؟

علیرضا کریمیان، مشاورعالی سازمان سنجش در خصوص امکان به تعویق انداختن کنکور کارشناسی ارشد و دکترا گفت: برنامه زمانی آزمون‌ها بصورت سالانه تهیه و اجرا می‌گردد که اطلاع رسانی زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی ۱۴۰۳، در اسفند ماه سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون نیز بخش عمده‌ای از فرآیندهای اجرائی آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی رو به پایان است، و این آزمون‌ها در روز جمعه چهارم اسفند ماه۱۴۰۲ و یک هفته قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، بنابراین تداخلی با زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد.

کریمیان گفت: بر اساس برنامه‌های اعلام شده آزمون‌ها برگزار می‌شود و امکان تعویق کنکور ارشد و دکتری وجود ندارد.

تایید صلاحیت هزار و ۱۲۶ نفر برای مجلس و ۱۰ نفر برای خبرگان رهبری در خراسان رضوی

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از تایید صلاحیت هزار و ۱۲۶ نفر برای مجلس و ۱۰ نفر برای خبرگان خبر داد.

امیر فریدنیا در نشست خبری که امروز در سالن شماره دو شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هزار و ۷۴۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ثبت نام کرده بودند، اظهارداشت: از این تعداد هزار و ۱۲۶ نفر توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که ۹۰۱ نفر مرد (۸۸درصد) و ۱۲۵ نفر زن (۱۲درصد) هستند.

وی با اشاره به انصراف ۵۱ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده، بیان کرد: ۵۹ درصد از داوطلبان در این مرحله تایید صلاحیت شده‌اند، همچنین ۱۸ نفر عدم احراز یا عدم تایید صلاحیت شده‌اند که فرصت اعتراض دارند، بررسی صلاحیت‌ها تا اول اسفندماه نهایی و نفرات تاییده شده مشخص خواهند شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: از ۲۸ نفر ثبت نام کننده، ۱۱ نفر عدم تایید، ۷ نفر انصراف و ۱۰ نفر تایید صلاحیت شدند؛ ۲ نفر از تایید شدگان به دیگر حوزه های انتخابیه تغییر حوزه دادند و ۸ نفر باقی مانده از امروز تبلیغات خود را آغاز می‌کنند.

فریدنیا به جزئیات دیگری از جمله تعداد شعب اخذ رای، نحوه پاسخگویی به سوالات و شکایات، تعرفه‌های اخذ رای، امکانات تبلیغاتی، مناظرات کاندیداها و دوره های آموزشی اشاره کرد و افزود: ۳۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه سیار برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دو شماره ۱۱۷ (کشوری) و ۳۸۵۹۸۰۴۰ (دبیرخانه) برای پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات مردم عزیز در نظر گرفته شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات بیان کرد: بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تعرفه برای انتخابات مجلس و خبرگان تحویل گرفته شده است که به مدت ۴ روز به شهرستان‌ها منتقل خواهد شد.

فریدنیا در خصوص امکانات تبلیغاتی گفت: لیست امکانات دستگاه های اجرایی طبق ماده ۷۴ قانون انتخابات به نامزدها ارائه شده است. نامزدها می توانند برای عقد قرارداد به دستگاه های مربوطه مراجعه کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی در پایان به برگزاری ۱۱ دوره آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات اشاره کرد و گفت: این دوره ها تا آخر ماه جاری توسط فرمانداران و معاونین سیاسی برگزار خواهد شد.

شریعتمداری تهدید کرد!

روزنامه کیهان نوشت: شریعتمداری تهدید کرد: اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس مشارکت نکنند، راهشان را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌بندیم!شریعتمداری اصلاح‌طلبان را تهدید کرد!

چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان باید متوجه باشند هرگونه بروز آشکار مشارکت نکردن از جانب آنان در انتخابات پیش رو به معنای مسدود شدن حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری و طرد و فراموش شدن آنان در نزد افکار عمومی خواهد بود.اگر آنان در انتخابات مجلس مشارکت نکنند، راه‌شان را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌بندیم.

محمدرضا باهنر حوزه انتخابیه خود را به کرمان تغییر داد

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه‌ای حوزه انتخابیه خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تهران به کرمان منتقل کرد.

در بخشی از بیانیه محمدرضا باهنر در خصوص تغییر حوزه انتخابیه آمده است: ۴۵ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی میگذرد و دنیا هر روز شاهد عزت و عظمت ملت بزرگ ایران است. آنها که آرزوی نابودی جمهوری اسلامی ایران را داشتند، امسال نیز نظاره کننده حضور حماسی ملت ایران در بزرگداشت جشن ۴۵سالگی انقلاب بودند.

بعنوان قطره ای از دریای بیکران ملت، با خود اندیشیدم که کنارنشستن و آرامش طلبیدن، ادای دین به این ملت بزرگ و خونهای پاک شهدای به خون خفته نیست. وقتی رهبر فرزانه انقلاب همگان را به زمینه سازی مشارکت مردم عزیز در انتخابات اسفندماه فراخواندند، با خود گفتم که حضورم اگر ذره ای در این مسیر موثر باشد، برجای نشستن صواب نیست. باید برخاست و در میدان بود.

۲ بار اعتماد با مهر مردم شریف استان کرمان و ۵ بار اعتماد ارزشمند مردم گرانقدر تهران، توشه ای از تجربه برای خدمت در واپسین سالهای عمر برایم فراهم آورده بود. علیرغم نام نویسی از حوزه انتخابیه تهران و به رغم اصرارهای فراوان بسیاری از دوستان، با توجه به اینکه اولین حضورم در مجلس شورای اسلامی از استان شهیدپرور کرمان بوده است عزم آن نمودم که که با تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به کرمان، درصورت اعتماد دوباره مردم، آخرین حضورم در خانه ملت به نمایندگی از مردم خوب، صبور، دانا، انقلابی و ولایتمدار زادگاهم کرمان باشد.

نظارت پلیس فتا بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی/ هشدار به نامزدهای انتخابات و ادمین‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را درباره فعالیت و تبلیغات نامزدهای انتخابات در فضای مجازی ارائه کرد و گفت: با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: با توجه به وظایف ذاتی که بر عهده پلیس مخصوصا پلیس فتا در حوزه رصد قرار دارد، باید بگوییم که یک رصد عام وجود دارد که پلیس فتا این موضوع را همیشه انجام می‌دهد و تمام تلاش این است که در فضای سایبری یک محیط امن‌تری را برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره انتخابات پیش رو نیز گفت: امسال با توجه به حساسیت موضوع انتخابات پیش رو ، قانون انتخابات فراتر از وظیفه ضابط بودن پلیس فتا یک تکلیف دیگر را نیز برای این پلیس مشخص کرده که در ماده ۷۹ به آن اشاره شده است . یعنی در واقع کارگروه‌هایی در حوزه دادستانی تهران ، قوه قضاییه ، دادسرای ناحیه ۳۱ ، دادسرای فرهنگ و رسانه و استانداری تهران ایجاد شده است تا در زمینه انتخابات فعالیت خاص داشته باشیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بر اساس چهار محور، امنیت مشارکت، سلامت و رقابت برگزار شود که ما در پلیس به مبحث امنیت توجه بیشتری داریم. یکی از مولفه‌هایی که مردم، فعالین فضای مجازی و نامزدهای انتخابات باید در ایام به آن دقت کنند؛ امنیت است که ما خود را ضامن برقراری آن می‌دانیم.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha