چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
انتخابات

حوزه/ دبیر جبهه اعتدال شرق کشور گفت: اعتدالگرایان در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با فهرست کامل انتخاباتی برای تصاحب کرسی‌های نمایندگی این مناطق در مجلس شورای اسلامی در عرصه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبرینیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

تایید صلاحیت ۳۶ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ۳۶ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت : تاکنون آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده استان به ۲۵۵ نفر رسیده است.

علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست خبری با اشاره به تایید صلاحیت نهایی ۲۵۵ داوطلب در استان تا این مرحله از فرآیند انتخابات، گفت : لیست قطعی و نهایی داوطلبان انتخابات مجلس اول اسفندماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی مطلوب در این دوره انتخابات گفت: با توجه به تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، در حال حاضر به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۳۲ داوطلب در استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس لیست جدید تایید صلاحیت‌ها ۱۲۵ داوطلب در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۳۸ داوطلب در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، ۲۵ داوطلب در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۲۳ داوطلب در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ۱۶ داوطلب در حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و ۲۸ داوطلب در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شعبانی از برپایی ۱۶۶۰ شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰۱۷ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۴۳ شعبه سیار شهری و روستایی خواهند بود.

وی گفت: این شش شبکه به ترتیب با نام‌های "شاهو" در حوزه انتخابیه پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود، "امروله" در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه وهرسین، "مرصاد" در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، "مادیان کوه" در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، "بازی دراز" در حوزه انتخابیه گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و "تاق‌وسان" در حوزه انتخابیه کرمانشاه راه اندازی شده و مردم با تنظیم گیرنده‌های خود می‌توانند این شبکه‌ها را در حوزه انتخابیه خود دریافت کنند.

اعتدالگرایان در سه استان خراسان فهرست انتخاباتی می‌دهند

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور گفت: اعتدالگرایان در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با فهرست کامل انتخاباتی برای تصاحب کرسی‌های نمایندگی این مناطق در مجلس شورای اسلامی در عرصه حضور دارند.

محمدحسن ساقی افزود: در سه استان یاد شده جو انتخاباتی خوبی شکل گرفته، اما اوضاع این ائتلاف از نظر حضور نامزدها و نیروهای قوی در استانهای خراسان شمالی وجنوبی به مراتب بهتر از خراسان رضوی است.

وی گفت: از نظر حضور نامزدهای قوی انتخاباتی در شهرستان های خراسان رضوی به جز مشهد، وضعیت ائتلاف مناسب است اما در مشهد مشکل داریم.

دبیر جمعیت دفاع از نظم و قانون در خراسان رضوی اظهار کرد: برخی آقایان نباید فضای سیاسی انتخابات در خراسان رضوی را منحصر به خود بدانند.

شهرستان کیار آماده برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند

۲۱۰ ناظر بربرگزاری انتخاباتی با شکوه در ۶۰ شعبه اخذ رای شهرستان کیار نظارت می‌کنند.

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شهرستان کیار گفت: همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم شده است و عوامل اجرایی و نظارتی ساماندهی شده اند.

کاویانی افزود: ۶۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان در نظر گرفته شده است و ۲۰ ضابط ویژِ ه انتخابات آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

روزنامه کیهان: مصلحی در انتخابات خبرگان رد صلاحیت شد

مصلحی وزیر اطلاعات در دوره احمدی‌نژاد توسط شورای نگهبان برای مجلس خبرگان ردصلاحیت شد.

آنگونه که روزنامه کیهان در ستون «کیهان و خوانندگان» نوشته، در انتخابات دوره جدید خبرگان فقط روحانی رد صلاحیت نشده است. شخصیت‌های روحانی دیگری هم هستند که اتفاقا منتسب به جریان اصولگرا هستند ولی احراز صلاحیت نشدند. مثل حجت‌الاسلام مصلحی(وزیر اطلاعات در دوره احمدی‌نژاد)، حجت‌الاسلام پورمحمدی(دبیرکل جامعه روحانیت مبارز) و حجت‌الاسلام طائب در همین دوره و بزرگانی مثل آقایان صدیقی امام جمعه موقت تهران، آقاتهرانی و... در دوره قبل که همگی به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتند. چرا آقای حسن روحانی با جنجال ساختارهای قانونی کشور را زیر سؤال می‌برد؟

حضور ۱۰ هزار عامل اجرایی انتخابات در نیشابور

مهدی دونده اظهار کرد: با توجه به اینکه یک ماه تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری باقی مانده است‌، ما آمادگی لازم را در ستاد انتخاباتی شهرستان نیشابور داریم.

فرماندار نیشابور با اشاره به همکاری هیات‌های اجرایی و نظارت، بیان کرد: ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات ثبت‌نام شدند که به عنوان عضو شعبه در نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه همکاری دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان نیشابور ۶ هزار نفر و در کل حوزه انتخابیه نیشابور ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی ثبت‌نام شدند. همچنین در نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۴۴۰ نماینده فرماندار و در شهرستان نیشابور ۲۷۷ نماینده فرماندار ثبت‌نام کردند.

دونده با تاکید بر این موضوع که ما تا ۱۹ بهمن ماه منتظر هستیم تا بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان به پایان برسد، اضافه کرد: در یک‌ ماه باقی‌مانده تا انتخابات تدابیری اندیشه شده و نشست‌های متفاوتی با سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات در راستای جهاد تبیین در فرمانداری نیشابور برگزار شده است.

فرماندار نیشابور تصریح کرد: با توجه به ضرورت افزایش میزان مشارکت برنامه‌ها، استفاده از همه ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم تا انتخاباتی با مشارکت حداکثری را در حوزه انتخابیه نیشابور داشته باشیم.

اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان در استان کرمان

رئیس هیات نظارت بر انتخابات کرمان گفت: از جمع داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان شش نفر تایید صلاحیت شدند، شش نفر انصراف دادند و صلاحیت دو نفر نیز تایید نشد.

منصور ذوالعلی افزود: آیت‌الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی، حجت‌الاسلام محمد بهرامی خوشکار، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، حجت‌الاسلام احمد کوثری و حجت‌الاسلام سید محمدباقر خرازی افراد تایید صلاحیت شده برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.

وی اضافه کرد: استان برای مجلس خبرگان سه نماینده دارد که در شرایط کنونی برای تصاحب هر کرسی مجلس خبرگان رهبری استان دو داوطلب رقابت دارند.

شوشتر برای برگزاری انتخابات مهیا است

سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر و رئیس ستاد انتخابات شوشتر و گتوند، گفت: تعداد ۱۱۴ نفر ثبت نام اولیه در حوزه شوشتر و گتوند داشتیم که از این رقم ۶۱ داوطلب در مرحله ثبت‌نام نهایی اقدام به نام نویسی کردند و در ادامه بررسی صلاحیت‌ها تا این لحظه ۴۱ نفر تایید نهایی شده‌اند.

او می‌گوید: تعداد ۲۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های شوشتر و گتوند پیش‌بینی شده که نسبت به دوره قبل ۹ شعبه افزایش یافته است.

موسوی ادامه داد: در شوشتر ۱۵۱ شعبه، گتوند ۵۲ شعبه، میان آب ۲۵ شعبه، عقیلی ۲۹ شعبه و در شعیبیه ۲۷ شعبه برای اخذ رای در نظر گرفته شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شمار داوطلبان انتخاباتی خواف و رشتخوار به ۳۸ نفر افزایش یافت

مهدی عباسپور، فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: در ابتدای اعلام نتایج هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان ۳۱ نفر از نامزدهای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار تایید صلاحیت شده بودند که با تایید هفت نفر دیگر اکنون این تعداد به ۳۸ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر شهرستان رشتخوار هستند.

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار تصریح کرد: از این مجموع واجد شرایط رای هفت هزار و ۷۹۷ نفر را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

وی گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای در این شهرستانها دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند.

شهرستان‌های خواف و رشتخوار به طور مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

مرکز شهرستان مرزی ۱۶۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۶۹ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز تأیید صلاحیت شدند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی البرز از تأیید صلاحیت ۶۹ درصد از داوطلبان دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز خبر داد.

مرتضی ولی پوری چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ با اشاره به برگزاری ۲۱ جلسه ستاد انتخابات در استان البرز، بیان کرد: باتوجه به اینکه ما در پیش ثبت نام و ثبت نام ها پیشتاز بودیم انشاء ا... در مشارکت هم پیشتاز خواهیم‌ بود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت انتخابات بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد:مسئولیت همه ما فراهم آوردن زمینه حضور حداکثری مردم برای انتخابات است.

رییس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه از زمان اغاز مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۴۸ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند، بیان کرد: همزمان با اعلام نظر شورای نگهبان ۴۲۲ نفر معادل ۶۹ درصد داوطلبان، تایید صلاحیت شدند.

گفتنی است که اسامی و تعداد نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ اعلام‌خواهد شد.

تکذیب کاندیداتوری و رد صلاحیت حسین طائب در انتخابات خبرگان رهبری

کاندیداتوری حسین طائب در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان تکذیب شد.

روزنامه کیهان امروز اعلام کرد که حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بود و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

آنگونه که مشرق روایت کرده، به دنبال انتشار اخبار و شایعاتی درباره ثبت نام وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یک منبع اعلام کرد: آقای طائب در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام نکرده است.

۳ داوطلب انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج تغییر حوزه دادند

عباسعلی صفایی، فرماندار قوچان با اشاره به آخرین آمار انتخابات ۱۱ اسفند برای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج، اظهار کرد: تاکنون بر اساس آمار اعلام‌شده صلاحیت ۳۰ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج تأییدشده است که ۲۷ نفر در حال حاضر برای این حوزه انتخابیه باقی‌مانده است و یک نفر برای حوزه مشهد و کلات و دو نفر برای شیروان در خراسان شمالی تغییر حوزه انتخابیه داده‌اند.

وی با یادآوری این موضوع که هنوز تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی وجود دارد، افزود: برای این دوره از انتخابات ۲۳۹ شعبه پیش‌بینی‌شده است که از این تعداد ۱۸۴ شعبه شهرستان قوچان به ۶۷ شعبه سیار و ۱۱۷ شعبه ثابت تقسیم‌بندی می‌شود و ۵۵ شعبه نیز به شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی اختصاص دارد.

فرماندار قوچان از به‌کارگیری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و انتظامی در این دوره از انتخابات برای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج خبر داد و تصریح کرد: مانور اجرایی برای نمایندگان فرماندار و عوامل اجرایی برگزاری شده است تا انتخاباتی باشکوه و در تراز جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

صفایی ادامه داد: برای دیگر نیروهای بکارگیری شده در صندوق‌های اخذ رأی همچون عوامل نظارتی یا نیروهای نظامی و انتظامی نیز دستگاه‌های مربوطه اقدام به برگزاری کلاس‌های توجیهی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌کنند.

وی حضور حداکثری و نقش‌آفرینی برای برگزاری انتخاباتی پرشور را یک وظیفه شرعی دانست و خاطرنشان کرد: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۶۳ درصد بود که نشاط از شورونشاط بالای مردم این شهرستان دارد و قطعاً در این دوره از انتخابات نیز مردم حضور حداکثری خواهند داشت.

آبادان یکی از ۴ شهرستان پایلوت در سطح کشور در اجرای تمام مکانیزه انتخابات

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان گفت: سه مانور انتخاباتی پیش از روز انتخابات برگزار می شود و کل فرآیندهای انتخاباتی مانند ارسال صورت جلسه، تجمیع آرا و … جهت اطمینان از پایداری شبکه به شکل تست انجام می شود.

محسن سزاری رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان روز چهارشنبه ۱۱ بهمن به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته جهت برگزاری انتخابات پیش رو پرداخت.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه از سال گذشته کار ارزیابی وضعیت ارتباطات شعب شروع شد گفت: بر اساس دستور العمل بایستی فیبر نوری به کلیه بخشداری ها متصل شود که برآورد هزینه و ارزیابی فنی انجام شده و قرارداد آن با مخابرات امضا شد و در حال انجام است.

وی افزود: کلیه دستگاه های احراز هویت از انتخابات قبل تجمیع و کنترل کیفیت شد و برای توزیع در سطح شعب در انبار است. همچنین ارزیابی پوشش آنتن دهی شعب به شکل میدانی انجام شد.

سزاری ادامه داد: تجهیزات تست شعب در سطح فرمانداری ها توزیع شده است و همکاران فرمانداری ها تک تک شعب را با دستگاه های احراز هویت ارزیابی کردند.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان اظهار داشت: ۱۴ نفر برای گذراندن دوره آموزش مربی برای آموزش کاربران به تهران اعزام شدند. اقدامات لازم برای پایداری و امنیت شبکه انجام شده است. تجهیزات مختلف ارتباطی نیز برای فرمانداری ها ارسال کردیم.

سزاری گفت: سه مانور انتخاباتی پیش از روز انتخابات برگزار می شود و کل فرآیندهای انتخاباتی مانند ارسال صورت جلسه، تجمیع آرا و … جهت اطمینان از پایداری شبکه به شکل تست انجام می شود.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تصریح کرد: انتخابات در کشور در ۴ شهرستان به شکل تمام مکانیزه اجرا میشود که آبادان جزو یکی از این شهرستان هاست. از ۲۵ فرآیند انتخابات یک فرآیند اخذ رای به شکل دستی انجام می شود اما در آبادان مرحله اخذ رای نیز به صورت کارت الکترونیکی و صندوق مکانیزه انجام می شود و در واقع انتخابات در این شهرستان به صورت تمام مکانیزه انجام می شود

مشارکت ۸ هزار نفر از مردم شهرستان اسلامشهر در روند برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه ۳۱۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای شهرستان پیش بینی شده گفت: قریب به ۸ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در روند برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند مشارکت خواهند داشت.

حسین حبیبی در نشست هم اندیشی اعضای شورای تامین و ستاد انتخابات با هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی که بخشداران و شهرداران نیز در آن حضور داشتند، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: برگزاری مطلوب انتخابات به همکاری و هماهنگی ارکان مدیریتی شهرستان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای پشتیبانی از روند اجرایی انتخابات صورت گرفته افزود: علاوه بر امورات اجرایی، حضور پرشور مردم در انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرماندار: شهرستان اراک مهیا برای برگزاری انتخابات باشکوه است

فرماندار اراک گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان اندیشیده شده و اراک مهیا برای انتخابات ۱۱ اسفندماه است.

«امیر هادی» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک، افزود: همه در فرصت باقی مانده تا انتخابات باید در راستای مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در این آزمون سیاسی بکوشند.

وی بیان کرد: وظیفه ما صیانت از آرای مردم و ایجاد اعتماد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است، همه تلاش‌ها در فرمانداری اراک برای برگزاری صحیح انتخابات به کار گرفته شده است.

رییس حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی بین حوزه اجرا و نظارت در شهرستان وجود دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی وجود دارد.

هادی اظهار کرد: رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی یکی از عوامل مهم برای افزایش مشارکت در انتخابات است و حضور مردم در انتخابات، امنیت ساز و عزت آفرین است.

سه متخلف انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه عامل تیراندازی در آیین های تبلیغات استان دستگیر و روانه زندان شدند,

سید جواد هاشمی مهر روز چهارشنبه در همایش روابط عمومی های کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیراندازی در همه محافل به ویژه نشست های تبلیغاتی به علت تهدید جان شرکت کنندگان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی بیان کرد: اگرچه اسلحه این افراد مجاز بوده اما چون اقدام آنان غیرقانونی بوده بدر این خصوص برخورد قانونی شده است.

هاشمی مهر تاکید کرد:ستاد انتخابات استان مصمم به برخورد با هر نوع سوگیری فرمانداران برای کاندیدی خاص،یا پول پاشی از سوی آنان و سایر اقدام های غیرقانونی از سوی برگزار کنندگان انتخابات در استان است.

ائتلاف اصلاحات، اعتدال و نزدیکان لاریجانی قطعی شد/ اصلاح‌طلبان در انتخابات نامزد دارند

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا دارند، از قطعیت ائتلاف اصلاحات، اعتدال و تیم «علی لاریجانی» خبر داد.

«محسن علیجانی زمانی» درباره تحرکات احزاب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلانی، با بیان اینکه ائتلاف سه جریان اصلاحات، اعتدالی و تیم وابسته به «علی لاریجانی» در انتخابات قطعی است، گفت: اگر حزب یا جریانی ائتلاف نکند و بخواهد مستقل به عرصه ورود پیدا کند موفق نخواهد شد.

وی افزود: ما ۳۰ حزب اصلاح طلب در کشور داریم که تعداد قابل توجهی از آنها در انتخابات پیش رو به صورت جدی فعالیت می کنند و کاندیداهایی را خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سؤالی در باره محوریت «حسن روحانی» در انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: احزاب اصلاح طلب در انتخابات پیش رو بر اساس تصمیمات تشکل‌های خود عمل می‌کنند و شخص محور نخواهند بود.

علیجانی اظهار کرد: آقای روحانی و دیگر اشخاص هیچ یک نقش لیدری در جریانات اصلاحات و در انتخابات را ندارند و فقط مواضع آنها مبنی بر توصیه بر حضور در انتخابات مد نظر و مورد احترام خواهد بود.

وی افزود: چهره های شاخص سیاسی اگر بخواهند به دنبال عدم مشارکت باشند، در اصل خودشان به محاق خواهند رفت و در ادامه در کنار اپوزیسیون قرار خواهند گرفت از این رو همواره باید بر حضور پرشور در انتخابات تاکید کنند.

رد صلاحیت شدگان انتخابات حق انتقاد در فای مجازی ندارند

کارشناس صدا و سیما در برنامه شبکه یک اظهار کرد: ردصلاحیت شدگان حق انتقاد در فضای مجازی را ندارند.

سه مانور انتخاباتی در خوزستان برگزار می‌شود

محسن سزاری رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال گذشته کار ارزیابی وضعیت ارتباطات شعب شروع شده است، اظهار کرد: بر اساس دستور العمل بایستی فیبر نوری به کلیه بخشداری‌ها متصل شود که برآورد هزینه و ارزیابی فنی انجام شده و قرارداد آن با مخابرات امضا شد و در حال انجام است.

وی افزود: کلیه دستگاه‌های احراز هویت از انتخابات قبل تجمیع و کنترل کیفیت شد و برای توزیع در سطح شعب در انبار است. همچنین ارزیابی پوشش آنتن دهی شعب به شکل میدانی انجام شد.

سزاری ادامه داد: تجهیزات تست شعب در سطح فرمانداری‌ها توزیع شده است و همکاران فرمانداری‌ها تک تک شعب را با دستگاه‌های احراز هویت ارزیابی کردند.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۱۴ نفر برای گذراندن دوره آموزش مربی برای آموزش کاربران به تهران اعزام شدند. اقدامات لازم برای پایداری و امنیت شبکه انجام شده است. تجهیزات مختلف ارتباطی نیز برای فرمانداری‌ها ارسال کردیم.

سزاری گفت: سه مانور انتخاباتی پیش از روز انتخابات برگزار می‌شود و کل فرآیندهای انتخاباتی مانند ارسال صورت جلسه، تجمیع آرا و … جهت اطمینان از پایداری شبکه به شکل تست انجام می‌شود.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تصریح کرد: انتخابات در کشور در چهار شهرستان به شکل تمام مکانیزه اجرا می‌شود که آبادان جزو یکی از این شهرستان‌هاست.

وی ادامه داد: از ۲۵ فرآیند انتخابات یک فرآیند اخذ رای به شکل دستی انجام می‌شود اما در آبادان مرحله اخذ رای نیز به صورت کارت الکترونیکی و صندوق مکانیزه انجام می‌شود و در واقع انتخابات در این شهرستان به صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود.

برگزاری انتخابات مجلس در گیلان با ۴۱ هزار نفر عوامل اجرایی

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان‌های رشت و خمام گفت: ۴۱ هزار نفر عوامل اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در استان برگزار می‌کنند.

اسدالله عباسی عصر امروز در همایش شکوه انتخابات "جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن" در تالار مرکزی رشت با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان‌های رشت و خمام اظهار کرد: ۴۱ هزار نفر عوامل اجرایی، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در استان برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت انتخابات باید برای مردم تبیین شود، گفت: هر رای ما در آینده معیشت، اقتصاد و فرهنگ کشور تاثیرگذار است ضمن اینکه تیری بر قلب دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ممنوعیت تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات خارج از زمان تعیین شده

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات خارج از زمان تعیین شده ممنوع است.

موسوی اظهار کرد: در قانون یک هفته برای تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات درنظر گرفته شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از هشت روز قبل از انتخابات آغاز و ۲۴ ساعت قبل از انتخابات به اتمام می‌رسد در خارج این زمان تبلیغات ممنوع و جرم محسوب می‌شود.

آغاز به کار قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه در فارس

قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه به همت بسیج دانشجویی استان فارس راه اندازی شد و با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان آغاز به کار کرد.

کاظم اسماعیلی شعار مسئول سیاست ورزی بسیج دانشجویی استان فارس در این برنامه با بیان اینکه نقش آفرینی جنبش دانشجویی در راستای کمک به تحقق مجلس تراز انقلاب اسلامی و جلوگیری از ایجاد رخنه و انحراف در بدنه تقنینی کشور بیش از پیش احساس می‌شود، اظهار داشت: در قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه تلاش بر این است که شکل شایسته‌ای از نقش آفرینی بسیج دانشجویی تصویر گردد.

وی، نقش آفرینی موثر و به موقع در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از ماموریت‌های قرارگاه شهید دیالمه برشمرد و افزود: رویکرد این قرارگاه، آگاهی بخشی و تقویت امید مردم نسبت به انقلاب اسلامی و افزایش اعتماد به حاکمیت از طریق اقدامات مبتنی بر مشارکت قوی، رقابت واقعی، شور انقلابی، وحدت ملی و امیدآفرینی است.

مدیر سیاست ورزی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه ساختار عملیاتی قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه شامل کارگروه‌های عملیاتی، قرارگاه‌های انتخاباتی، کمیته‌های منطقه‌ای و دانشگاهی است اضافه کرد:کافه انتخاباتی (پاتوق مطالبه گری، مناظره، نشست‌های بصیرتی، تریبون آزاد، برد دانشجویی، تولیدات چندرسانه ای، فضای مجازی و...)، جشن دهه هشتادی‌های انقلاب، سفیران امید شامل تبیین گران جوان (عمار)، گراد (گعده رویش اندیشه دانشجویی، خوابگاه محور)، راویان امید، جهادگران امید، سینما انقلاب، اردوهای امیدآفرین و تبیینی و... از اقدامات محوری قرارگاه شهید دیالمه بسیج دانشجویی استان فارس است.

سلامت انتخابات در اولویت کار بازرسان است

نعمت اللهی با اشاره به حساسیت و اهمیت انتخابات گفت: مهم ترین راهبرد و اولویت کار هیئت بازرسی انتخابات، تامین سلامت انتخابات است.

روح‌الله‌الرضا نعمت‌اللهی امروز چهارشنبه در جلسه هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان بر ضرورت تامین سلامت، قانونمداری و جلوگیری از تخلفات در انتخابات تاکید کرد و گفت: بازرسان با حرکت در چهارچوب قانون و طبق آیین‌نامه و مقررات در مسیر ساماندهی و ایجاد فضای مناسب برای تحقق انتخابات رقابتی و سالم تلاش کنند.

وی ادامه داد: انتخاب افراد مورد اعتماد، آشنایی اعضای هیئت بازرسی با دستورالعمل‌ها و همچنین زمانبندی کیفیت و دقت در انتخابات مهم است و نیاز است بازرسان، اشراف کامل و کافی به قوانین داشته باشند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان افزود: باید تلاش کنیم با محور قرار دادن قانون، انتخاباتی سالم، قانونی و با مشارکت حداکثری مردم در استان کرمان برگزار کنیم.

در این جلسه، دبیر هیئت بازرسی شهرستان‌های زرند، کوهبنان، راور و کرمان به ارائه گزارش عملکرد هیئت‌های بازرسی و مشکلات و دغدغه‌های مربوط به حوزه پرداختند.

ردصلاحیت وزرای اطلاعات دولت های هاشمی، احمدی نژاد و روحانی در انتخابات مجلس خبرگان

در اتفاقی عجیب و قابل تامل وزرای اطلاعات ادوار جمهوری اسلامی توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد و سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی توسط شورای نگهبان برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ردصلاحیت شده‌اند.

همچنین مصطفی پورمحمدی که سابقه ریاست اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات و قائم‌مقامی وزیر اطلاعات را در کارنامه دارد، از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده است‌.

بررسی وضعیت امکانات تبلیغات انتخابات در سمنان

جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیات بررسی تبلیغات انتخابات استان سمنان با محوریت بررسی وضعیت امکانات تبلیغات برگزار شد.

بررسی وضعیت امکانات و تجهیزات در اختیار دستگاه‌های اجرایی تبلیغات انتخابات، ارائه گزارش کمیته‌های تخصصی، سرشماری تعداد واجدان شرایط رای دادن از محورهای این جلسه بود.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه آرای مردم این استان در روز انتخابات در ۶۸۱ شعبه اخد رای جمع آوری می‌شود به افزایش بیش از ۶ درصدی تعداد شعب اشاره کرد و گفت: آموزش کادرهای اجرایی شعب اخذ رای آغاز و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به دورترین نقاط استان نیز اندیشیده شده است.

هشدار پزشکیان به شورای نگهبان درباره مشارکت مردم در انتخابات/ مگر می‌شود آدمی را پیدا کنید که ایراد یا اشکالی نداشته باشد؟

مسعود پزشکیان، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس در گفتگویی به بیان نکاتی درباره انتخابات مجلس دوازدهم، ردصلاحیت اصلاح‌طلبان، ارائه لیست توسط جریان اصلاحات در انتخابات و ... اشاره کرده است.

بخشی از گفتگوی پزشکیان را در ادامه می خوانید؛

* شاید شما تعجب کنید ولی من کسی هستم که در عمر فعالیت سیاسی‌ام تاکنون یک هفته به مرخصی نرفتم، در زمان جنگ یا من جبهه بودم و همسرم بچه‌ها را نگه می‌داشت یا اینکه من بچه‌ها را نگه می‌داشتم و ایشان درس می‌خواند و من یادم نمی‌آید که ما فرصت این را داشتیم که برای یک هفته با هم بتوانیم حتی به سفر زیارتی برویم، بنابراین زندگی من عمدتاً صرف خدمت به نظام و انقلاب شده است و کمتر فرصتی برای فراغت کنار خانواده داشتم، آن وقت یک عده‌ای می‌آیند و صلاحیت ما را از جهت عدم التزام به جمهوری اسلامی رد می‌کنند.

* من پس از رد صلاحیت اصلاً نمی‌خواستم اعتراض هم بکنم، شاید برای شما جالب باشد که پس از پایان دولت اصلاحات که تنها برهه‌ای بود که من برای مدتی مسئولیت اجرایی نداشتم، در ۳ سال طبابت به‌اندازه ۳۰ سال پول به حساب من واریز شد، با همان پول توانستیم زمین، خانه و باغ برای خودم بخرم، البته این را هم بگویم که نه مطبی داشتم و این‌که جایی غیر از بیمارستان دولتی طبابت کردم ولی به‌هرحال همان درآمد طبابت زندگی ما را از این رو به آن رو کرد.

* بعد از آن برهه ۳ساله برخی از دوستان به ما پیشنهاد دادند که برای نمایندگی مجلس در انتخابات شرکت کنم که ما هم گفتیم "ما نامزد می‌شویم، اگر مردم به ما رأی دادند سعی می‌کنیم تا حد توان پیگیر امورات آنها باشیم، اگر هم که رأی ندادند این تکلیف از گردن ما ساقط می‌شود"، که خب، آمدیم و مردم لطف کردند و رأی دادند و همان زمان من تنها نامزدی بودم که مستقیم وارد مجلس شدم و ۵ کاندیدای دیگر به‌خاطر نزدیکی آرا در دور دوم انتخابات مشخص شدند.

* با این ردصلاحیت‌هایی که صورت گرفته است نتیجه این می‌شود که مردم به آن صورتی که رهبر انقلاب انتظار دارند پای صندوق‌ها حاضر نمی‌شوند. متأسفانه عدم حضور مردم نیز در نهایت به‌جای اینکه پای عوامل اجرایی انتخابات نوشته شود، همه متوجه رهبر انقلاب می‌شود، این یعنی منِ مجری به‌جای اینکه کاری کنم که سیاست‌های اعلامی رهبری عملیات شود، عکس آن عمل می‌کنم.

* من در جلسه اخیری که فعالان سیاسی مهمان رئیس‌جمهور بودند، به آقای رئیسی گفتم که اگر جای آنها بودم، سراغ چهره‌های اثرگذار می‌رفتم و از آنها خواهش می‌کردم که در انتخابات ثبت‌نام کنند و بعد به شورای نگهبان هم توصیه می‌کردم که با رویکردی متفاوت بحث بررسی صلاحیت‌ها را دنبال کند تا مشارکت در انتخابات به‌شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

* آنچه امروز مهم است این است که دنیا نظاره‌گر است که ملت ایران پای صندوق‌های رأی حضور پرشوری خواهند داشت یا نه، مثلاً اگر منِ ضدانقلاب وارد مجلس بشوم، تنهایی می‌خواهم چه‌کاری انجام بدهم، اصلاً به‌فرض محال همه مجلس ضدانقلاب شدند، مگر بدون تأیید شورای نگهبان می‌توانند مصوبه‌ای داشته باشند که تبدیل به قانون شود. در نقطه مقابل اما آنچه امروز دنیا در حال نظاره کردن وضعیت ایران است تا ببیند مشارکت در انتخابات ایران چگونه است و آیا مردم به حضور در انتخابات اقبال نشان می‌دهند.

* از قدیم گفتند "گُل بی‌خار خداست."، مگر می‌شود آدمی را پیدا کنید که ایراد یا اشکالی نداشته باشد، این‌که ما به این شکل برخورد کنیم که حضور مردم پای صندوق‌های رأی کاهش پیدا کند، قطعاً نتیجه خلاف منویات و سیاست‌های مقام معظم رهبری رقم خواهد خورد.

تبلیغات سالم انتخاباتی در شبکه‌های محلی صدا و سیما

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست با تأکید بر تأمین امنیت انتخابات با ورود به موقع در پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: همه باید با تمام توان برای امنیت انتخابات پیش رو تلاش و جرائم انتخاباتی را شناسایی و از بروز آن‌ها جلوگیری کنیم.

او افزود: نباید از تبلیغات گسترده و تأثیرگذار دشمنان غافل شویم چرا که دشمن تلاش دارد تا مردم از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف کند و رسانه ملی باید با بهره گیری از هنر، شور و شوق انتخاباتی را برای حضور حداکثری مردم فراهم کند.

رئیس کل دادگستری گیلان به ثبت نام نامزدها در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: از همه سلایق و قشرها در این دوره نامزد شده اند و ثبت نام داوطلبان در مقایسه با دوره قبل ۵۰ درصد بیشتر است.

سیف الله مسرور، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گیلان هم با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر ۲۷ گزارش تخلف از نامزدها به این ستاد گزارش و اقدامات لازم انجام شده است و ۱۷ تخلف نیز به دادستان‌ها گزارش شد که برای ۶ فقره پرونده قضایی تشکیل و ۳۸۰ پیام تذکر هم از ستاد پیشگیری جرائم انتخاباتی برای نامزدها ارسال شده است.

او با اشاره به اینکه تشویش اذهان، تبلیغات زودهنگام و نشر اکاذیب از جمله مصدایق جرائم انتخاباتی است، افزود: جرائم اعلام شده بعد از انتخابات هم بررسی و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

جواد شفیعی ثابت، دبیر ستاد انتخابات گیلان هم در این نشست گفت: گیلان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم را دارد و تاکنون ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در سامانه این ستاد ثبت نام کرده اند.

او افزود: تا به امروز ۴۴۲ نامزد مجلس شورای اسلامی تأیید شده اند و ۵ نامزد خبرگان رهبری هم از گیلان تأیید صلاحیت شده اند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات گیلان، شهرستان‌های رشت و خمام ظرفیت تمام الکترونیکی شدن انتخابات پیش رو را دارند.

برگزاری همایش نظارت بر انتخابات استان اصفهان

همایش اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و بخش‌های استان در دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان دراصفهان برگزار شد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی اعضا با آخرین دستور العمل‌های انتخاباتی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری است.

مرتضی طبیبی افزود: نحوه‌ی رسیدگی به جرایم انتخاباتی، سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات را از موضوعات مطرح شده در این همایش اعلام کرد.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha