یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسسم جشن تکلیف دانش آموزی در شهرستان نقده

حوزه/ فصیح نیا گفت: وقتی که سن ۹ سالگی تمام شد یعنی دختر خانم ها بزرگ شده اند و خدا می خواهد با آن ها حرف بزند و آن ها نیز پای صحبت با خدا بنشینند و این نشان از به عزت و شرافت رسیدن انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایات اولین کسی که وارد بهشت می شود حضرت فاطمه زهرا(س) است و این ارزشی را نشان می دهد که خدا به زنان داده است و در احادیث بیان شده است که اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد به او دختر عطا می کند.

وی ادامه داد: در روایات داریم که اگر می خواهید دعایتان مستجاب شود دست کودک را در دستتان بگذارید و دعا کنید که خداوند به خاطر آن کودک دعایتان را مستجاب می کند.

امام جمعه نقده افزود: این کودکان یک امانتی هستند در دست شما والدین که باید در تربیت آن ها تلاش بکنید و اول شرط تربیت این است که باید خودمان را اصلاح کنیم و بعد به دنبال تربیت و اصلاح کودکانمان باشیم و با توجه به این که پدر و مادر در خانواده اولین الگوی فرزندان هستند، باید والدین در رفتارهای خودشان دقت کنند.

وی عنوان داشت: کودک یک ظرف خالی است که باید والدین این ظرف را پر کنند، خصوصا با وضعیت جامعه کنونی که کودکان ما در خطر تهاجمات فرهنگی و توطئه های دشمنان‌ هستند و لذا باید بیش از گذشته تلاش کنیم تا فرزندانمان را از انحراف و دام شیاطین حفظ کنیم.

در ادامه این جلسه نیز خانم شیرین سعیدی گفت: اعیاد شعبانیه یکی از برکات این ماه می باشد و شعبان، ماه آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان می باشد و جشن تکلیف پیمانی است که ما با خدای خود می بندیم تا به وظیفه خود در برابر بندگی خداوند عامل باشیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده تاکید کرد: مصادف شدن این جشن تکلیف با ایام ولادت امام زمان(عج) یک تقارن مبارکی است و باید با امام زمان(عج) هم آشنا شویم و از ایشان کمک بخواهیم که ما را در انجام تکالیف الهی یاری کنند. امام مهربانی ها همیشه به ما همچون چراغ راهنمایی است که راه را برای ما روشن می کند. که می توانیم با هدایت ایشان راه مستقیم را طی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی که سن ۹ سالگی تمام شد یعنی دختر خانم ها بزرگ شده اند و خدا می خواهد با آن ها حرف بزند و آن ها نیز پای صحبت با خدا بنشینند و این نشان از به عزت و شرافت رسیدن انسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha