پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
انتخابات

حوزه/ شورای وحدت اصولگرایان در حساب کاربری خود در توئیتر رسما اعلام کرد: شورای وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور لیست مستقل ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

ممنوعیت فعالیت انتخاباتی مشاغل خاص

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری، فهرست مشاغل خاصی که ممنوعیت فعالیت انتخاباتی دارند، را اعلام کرد.

موسوی گفت: براساس ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاغل خاصی که ممنوعیت فعالیت انتخاباتی دارند، اعلام شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: رؤسای قوه مجریه، قضاییه و معاونان و مشاورانشان، اعضای شورای نگهبان و معاون و مشاورانشان، رئیس مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه دائمی و موقت، وزراء و معاونان و مشاورانشان، کارکنان نیروهای مسلح، رئیس و اعضای هیئت‌های نظارت، هیئت‌های اجرایی و ستاد انتخابات در تمامی سطوح، استانداران، سفیران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاورانشان بازرسان و سایر دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخابات در مدت مسئولیتشان چه خارج از وقت اداری و چه در وقت اداری حق هیگونه تبلیغ به نفع شخص، گروه، جناح یا لیست خاصی ندارند و انتظار مردم از این اشخاص حفظ بی‌طرفی است.

انتخابات مجلس در هرسین با یک هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی برگزار می‌شود

فرماندار هرسین گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی و در قالب سه هیئت اجرایی، نظارت و بازرسی فرآیند انتخابات مجلس امسال را در ۹۹ شعبه اخذ رای شهری و روستایی این شهرستان به سرانجام خواهند رساند.

ابوطالب ایتوندی روز دوشنبه در جلسه آموزشی - توجیهی نمایندگان فرماندار دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از آمادگی فرمانداری برای برگزاری انتخابات اسفندماه ماه خبر داد و افزود: در همین راستا ضمن اتخاذ تمهیدات لازم، نیازمندی های زیر ساختی در حوزه های تجهیزات کامپیوتری و فناوری، خودرویی و همچنین نیروی انسانی کارآمد تامین شده است.

وی عنوان کرد: چهار اصل مطرح‌ شده توسط مقام معظم رهبری یعنی سلامت و ایمنی انتخابات و رقابت توام با مشارکت حداکثری، راهبرد و چراغ راه عوامل اجرایی انتخابات این شهرستان خواهد بود.

تعیین تکلیف انتخاباتی کیهان برای اصلاح طلبان

روزنامه کیهان در ستون خوانندگانش نوشت:

اصلاح‌طلبان به هر صورتی که شده نباید صندوق رأی را رها کنند. چرا که در فضای افکار عمومی متهم خواهند شد که هر وقت رأی ندارند از انتخابات قهر می‌کنند. اگرچه چهره‌های شاخص این جریان برای این انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند. اما با همین شرایط هم اصلاح‌طلبان می‌توانند در تهران و دیگر شهرهای بزرگ لیست بدهند و با جناح رقیب خودشان رقابت بکنند.

رقابت ۴۲ داوطلب در حوزه انتخابیه دورود و ازنا/ پیش‌بینی ۱۳۳ شعبه اخذ رأی در دورود

سید مصطفی موسوی ، فرماندار دورود، گفت: در انتخابات پیش رو شاهد انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم خواهیم بود.

موسوی با اشاره به اینکه شهرستان دورود و ازنا یک نماینده را در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت، افزود: از همان ابتدای شروع به کار ستاد انتخابات، معتمدین را به هیئت نظارت معرفی کردیم، تعامل خوبی بین فرمانداری و همچنین هیئت نظارت وجود دارد.

وی با اشاره به معرفی هیئت اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه دورود و ازنا، عنوان کرد: در این راستا ۱۲۹ داوطلب در حوزه انتخابیه دورود و ازنا کار پیش ثبت‌نام خود را از طریق سامانه انجام دادند.

فرماندار دورود افزود: در نهایت ۷۷ داوطلب ثبت نامی در این حوزه انتخابیه داشتیم که بعد از بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی، ۳۹ نفر تأیید صلاحیت، ۱۰ نفر رد صلاحیت و ۲۷ نفر عدم احراز صلاحیت شدند، در نهایت با انصراف دو نفر، مجموع داوطلبان حوزه انتخابیه دورود و ازنا به ۳۷ نفر رسید.

موسوی در ادامه با اشاره به رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت نظارت، عنوان کرد: در نهایت باتوجه‌به تأیید اعتراض برخی از داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی، مجموع تأییدصلاحیت‌شدگان حوزه انتخابیه دورود و ازنا بعد از تأیید هیئت نظارت به ۴۲ داوطلب رسید، امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شهرستان دورود ۱۳۳ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: از این تعداد ۱۱۶ شعبه اخذ رأی مربوط به شهر دورود و بخشداری مرکزی دورود است که از این تعداد ۹۴ شعبه ثابت، ۲۲ شعبه سیار است.

فرماندار دورود، افزود: در بخش «سیلاخور» نیز ۱۷ شعبه اخذ رأی را داریم، سه شعبه اخذ رأی از این تعداد ثابت و ۱۴ شعبه نیز سیار هستند.

موسوی گفت: در شهرستان دورود شعب ویژه‌ای برای اخذ رأی بانوان داریم.

وی از افزایش شعب اخذ رأی شهرستان دورود از ۱۰۵ شعبه به ۱۱۶ شعبه اخذ رأی خبر داد.

تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در گلستان به ۳۷۱ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: با تایید ۱۲ داوطلب دیگر از سوی شورای نگهبان، جمع نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان به ۳۷۱ نفر رسید.

سید علی مهاجر اظهارکرد: با تایید ۱۲ داوطلب دیگر از سوی شورای نگهبان، جمع نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان به ۳۷۱ نفر رسید.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: تاکنون طی سه مرحله، با تایید شورای نگهبان، در مجموع ۵۸ نفر در استان گلستان به عرصه رقابت اضافه شدند.

وی بیان کرد: براساس قانون اعلام مراتب تأیید صلاحیت‌ها تا ۱۹ بهمن ادامه دارد.

افزایش تعداد تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس در استان سمنان

حسین شجاعی، دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بر اساس اعلام شورای نگهبان در ادامه رسیدگی به اعتراض آن دسته از داوطلبانی که اعتراض خود را در مدت زمان قانونی تعیین شده در سامانه مربوطه ثبت کردند ، امروز ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ نفر دیگر به آمار تایید صلاحیت شدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزوده شد.

وی افزود : این تعداد به تفکیک حوزه انتخابیه عبارتند از :

ـ حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه ۵ نفر

ـ حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴ نفر

ـ حوزه انتخابیه دامغان ۵ نفر

ـ حوزه انتخابیه گرمسار یک نفر.

شجاعی افزود: با احتساب تأیید شدگان جدید، مجموع تأیید صلاحیت شدگان در استان سمنان از ۱۲۳ نفر به ۱۳۸ افزایش یافت.

احتمال برگزاری انتخابات خبرگان با شرایط فعلی در زنجان وجود ندارد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه با شرایط فعلی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان منتفی خواهد بود، گفت: البته با توجه به اعتراض داوطلبان به بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان جابه‌جایی از استان‌های دیگر هنوز فرصت وجود دارد.

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه با شرایط فعلی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان منتفی خواهد بود، ادامه داد: منتهی با توجه به اعتراض داوطلبان به بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان جابه‌جایی از استان‌های دیگر هنوز فرصت فرصت دارد.

وی تاکید کرد: برای مشخص شدن نتیجه برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان باید منتظر نظر شورای نگهبان در مورد اعتراض‌ها و همچنین احتمال انتقال ماند، ولی در کل تا دو داوطلب در این انتخابات حاضر نباشند نمی‌توان آن را برگزار کرد.

گفتنی است، ۱۰ نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان در استان داوطلب شده بودند که دو نفر انصراف دادند و بقیه هم به دلایلی از جمله اجتهاد و ... تایید صلاحیت نشدند.

راه اندازی کانال تلویزیونی انتخابات در حوزه مراغه و عجب شیر

فرماندار شهرستان مراغه گفت: کانال تلویزیونی انتخابات به همت صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی به منظور در اختیار قرار دادن فرصت برابر تبلیغات به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مراغه و عجب شیر راه اندازی شده است.

آقای اسدیان افزود: تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان از طریق رسانه ملی بستر مناسبی برای ایجاد رقابت سالم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف کاغذ، هدررفت بنرها و حفظ زیبایی منظر شهر در ایام تبلیغات داوطلبان مجلس از دیگر مزایای این طرح است.

فرماندار شهرستان مراغه گفت: از طریق این کانال داوطلبان انتخابات مجلس به آسانی و با کمترین هزینه برنامه‌های خود را به مردم اعلام خواهند کرد.

از حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ۳۵ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

تایید صلاحیت شدگان انتخابات خراسان‌جنوبی به ۱۱۶ نفر رسیدند

تاکنون طی چهار مرحله ای که تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان اعلام شده ۴۳ نفر به تایید صلاحیت شده جدید نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی اضافه شده و در مجموع تعداد تایید داوطلبان مجلس استان به ۱۱۷ نفر رسیده است.

اما با انصرف حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از حضور در این دوره از انتخابات تعداد تایید صلاحیت شده ۱۱۶ نفر است.

آن طور که حجت الاسلام مهدی یعقوبی، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی به رسانه ها اعلام کرد: با تایید صلاحیت ۴ نفر دیگر برای داوطلبی انتخابات مجلس مجموع تأیید صلاحیت شدگان در خراسان جنوبی به ١١۶ نفر رسید.

۱۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی تایید صلاحیت شدند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: صلاحیت ۱۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان تایید شد.

حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی افزود: از حوزه انتخابیه خمین ۲ داوطلب، شازند یک داوطلب، اراک، کمیجان و خنداب ۶ داوطلب، تفرش، فراهان و آشتیان ۴ داوطلب، ساوه و زرندیه یک داوطلب و از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان نیز یک داوطلب تایید صلاحیت شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۲۴ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی ۳۶۰ داوطلب معادل ۷۴.۳۸ درصد تایید صلاحیت شدند.

استان مرکزی با شش حوزه انتخابیه اصلی، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

مانور انتخاباتی در شهرستان کهگیلویه برگزار شد

مانور انتخاباتی آزمایشی با حضور ۶ نفر از عوامل اجرایی اعم از فرماندار، بازرس، اعضای صندوق و کاربر دستگاه احراز و پنج نفر از عوامل نظارتی اعم از ناظر مسئول و ناظر در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد و رای گیری به صورت آزمایشی با دستگاه احراز انجام گرفت.

در این مانور رای گیری به صورت آزمایشی از طریق کارت ملی، گواهینامه و کارت پایان خدمت، شناسنامه و گذرنامه با استفاده از دستگاه احراز و به صورت الکتریکی خدمت انجام شد.

لازم به ذکر است که دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت به منظور بالا بردن امنیت و سلامت انتخابات مورد استفاده قرار می‌گیرد، و استفاده از این دستگاه‌ها برای پیشگیری از جرائمی مانند استفاده از شناسنامه و کارت ملی افراد فوت شده و موارد دیگر که سلامت انتخابات را به خطر می‌اندازد و سطح تخلف را بالا می برد کاهش می‌دهد.

برگزاری رزمایش انتخابات در بوشهر

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: همزمان با سراسر کشور و طی یک مرحله، رزمایش آزمایشی انتخابات در کلیه فرایندها در بوشهر برگزار شده و مراحل دوم و سوم آن نیز به زودی انجام می شود.

اکبر پورات روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان بوشهر با حضور کلیه داوطلبان تایید شده، اظهار کرد: تمام این برنامه‌ها جهت اعلام و بررسی آمادگی بالای ستاد انتخابات در جهت برگزاری انتخابات باشکوه در ۱۱ اسفند ماه است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر تعیین شعب اخذ رای، لیست عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار و بخشدار هم در سامانه ثبت شده و مقرر گردید اقلام انتخاباتی نیز تا هفته آینده تحویل گرفته شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: برخی از اقلام از جمله دستگاه‌های احراز هویت پیش از این دریافت شده و ظرف هفته جاری در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: آزمایش و بررسی پوشش آنتن دهی دستگاه‌ها به شیوه‌های مختلف انجام شده و همه احتمالات ضعف یا عدم پوشش آنتن دهی مورد بررسی قرار گرفته است.

از مجموع ۲۶۴ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر، ۱۲ نفر پیش از نهایی کردن ثبت نام خود انصراف داده و ۱۱ نفر رد صلاحیت شده نیز شکایت و اعتراض خود را ثبت نکردند.

از تعداد ۲۴۱ داوطلب واجد شرایط تاکنون ۱۵۰ نفر تایید صلاحیت شده که ۶۲.۲ در صد از داوطلبان واجد شرایط را شامل می شود.

استان بوشهر با داشتن چهار حوزه انتخابیه دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس در خراسان رضوی به ۹۸۶ نفر رسید

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: صلاحیت ۳۰ نامزد دیگر در این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

کمال سرویها افزود: هیات نظارت خراسان رضوی در مرحله نخست تایید صلاحیت ها، ۷۸۰ نامزد را برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت کرد که طی ۲ هفته گذشته با افزوده شدن چند باره شمار تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان، این تعداد به ۹۸۶ نامزد افزایش یافت.

وی گفت: با توجه به آمار ذکر شده و ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی، هم اکنون به طور متوسط ۵۵ نامزد برای کسب هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان رقابت خواهند کرد البته این رقم برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات بیش از ۱۰۰ نامزد است.

فراخوان جالب مهدی سلحشور برای شرکت در انتخابات

مهدی سلحشور در فضای مجازی برای دعوت از مردم به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نوشت: کسی که زحمت انتخاب را نمی‌کشد، باید تسلیم انتخاب دیگران باشد.

متن کامل نوشته سلحشور که در ویراستی و توئیتر منتشر شد، به شرح زیر است:

«پسرم که روی مبل دراز کشیده بود تا فهمید دارم میرم بیرون گفت: فردا ورزش دارم‌ آقامون گفته حتماً با کفش مناسب برم.

یه جفت کفش ورزشی هم برای من بخر. گفتم پس پاشو حاضر شو خودتم بیا. گفت: حال ندارم خودت بگیر دیگه. خریدهامو انجام دادم. یه کفش هم برای پسرم خریدم.

وقتی از توی کارتن درش آورد بی‌اختیار پرتش کرد یه طرف و گفت: این چیه آخه؟ صد رحمت به کفش‌های میرزا نوروز. بعدش هم رفت توی اتاقش.

منم کفش رو از کارتن درآوردم، جفت کردم‌ گذاشتم جلوی در که صبح بپوشه. فقط یه یادداشت نوشتم گذاشتم داخل کفشش.

کسی که زحمت انتخاب را نمی‌کشد، باید تسلیم انتخاب دیگران باشد.»

میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع) در واکنش به این متن در فضای مجازی نوشت: «یکی از بهترین توییت‌هایی که برای دعوت به شرکت در انتخابات دیدم»

داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس در مازندران به ۴۶۵ نفر رسید

داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس در مازندران به ۴۶۵ نفر رسید

ساری-ایرنا- دبیر ستاد انتخابات مازندران، از تایید چهار داوطلب دیگر نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت :‌در حال حاضر تعداد دواطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران به ۴۶۵ نفر افزایش یافته است.

علی پیرفک روز دوشنبه در گزارش آخرین وضعیت تأیید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مازندران افزود: ۴۶۵ نفر تاکنون در استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند و ۳۵ نفر هم از این دوره انصراف خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد:‌ افراد جدید تایید صلاحیت شده از حوزه های انتخابیه ساری، ‌ قائمشهر و نور هستند.

تکلیف جبهه اصلاحات در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ مشخص شد

سخنگوی جبهه اصلاحات با انتشار توئیتی از عدم ارائه لیست انتخاباتی از سوی این جبهه در تهران در انتخابات پیش رو خبر داد.

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با توجه به شرایط موجود و به استناد راهبرد انتخاباتی و مصوبه مجمع عمومی مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵، جبهه اصلاحات ایران در انتخابات اسفندماه در تهران امکان ارائه لیست ندارد.

بدیهی است، جبهه اصلاحات استان ها بر اساس راهبرد انتخاباتی جبهه تصمیم خواهند گرفت.

هفت‌هزار عوامل اجرایی برگزاری انتخابات حوزه اراک، کمیجان و خنداب را بر عهده دارند

فرماندار اراک گفت: حدود هفت ‌هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب را بر عهده دارند.

امیر هادی افزود: تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات در ۱۱ اسفندماه اندیشیده شده، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: ۳۴۰ شعبه رأی‌گیری در حوزه شهرستان اراک پیش‌بینی شده که ۲۸۰ شعبه شهری و ۶۰ شعبه روستایی است.

پویش دعوت و تشکیل زنجیره تواصی شرکت در انتخابات

پویش دعوت و تشکیل زنجیره تواصی در قالب کارگاه تعاملی خانوادگی برای دعوت از حلقه معاشرین به شرکت در انتخابات به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

این کارگاه تعاملی با حضور حجت الاسلام الهی راد تحت عنوان "زنجیره تواصی اجتماعی برای فتح قله نهایی" و حجت الاسلام ماهری تحت عنوان "زنجیره تواصی فامیلی و اقناع انواع مخاطب" سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۳ در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام با ارسال «زنجیره تواصی» به نام کاربری Entekhabat_۰۲ در این پویش شرکت کنند.

شورای وحدت در انتخابات مجلس لیست مستقل می‌دهد

شورای وحدت اصولگرایان در حساب کاربری خود در توئیتر رسما اعلام کرد: شورای وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور لیست مستقل ارائه می‌دهد.

پیش از این محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خبر داده بود احتمالا محمدرضا باهنر سرلیست شورای وحدت در تهران خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، اسدالله بادامچیان، محمد رضا باهنر، شهاب‌الدین صدر، لاله افتخاری، نیره قوی، حجت الاسلام محمدجواد جلالی، متین منتظمی و منوچهر متکی اعضای هیئت مرکزی انتخابات شورای وحدت هستند.

مصطفی پور محمدی ریاست شورا و منوچهر متکی سخنگویی شورا را بر عهده دارند.

پیش از این منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان از انتخاب و معرفی دستکم ۷ نفر از زنان در لیست این تشکل سیاسی اصولگرا خبر داد.

تأیید صلاحیت ۳۰ نفر دیگر از داوطلبین انتخابات مجلس در لرستان

صلاحیت ۳۰ نفر دیگر از داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و اسامی این افراد به وزارت کشور ارسال شد.

این افراد در مرحله قبل از سوی هیئت های نظارت صلاحیتشان تایید یا احراز نشده بود که در بررسی های جدید شورای نگهبان مورد احراز و تایید قرار گرفتند.

سهم حوزه های انتخابیه از ۳۰ نفر اعلام شده به تفکیک ذیل است:

حوزه انتخابیه الیگودرز ۲ نفر

حوزه انتخابیه دلفان و سلسله ۳ نفر

حوزه انتخابیه بروجرد ۷ نفر

حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان ۳ نفر

حوزه انتخابیه دورود و ازنا ۳ نفر

حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۱۱ نفر

حوزه انتخابیه پلدختر ۱ نفر

بدین ترتیب تعداد ۳۵۶ نفر از داوطلبان تا کنون صلاحیتشان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.

برگزاری ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش برای عوامل اجرایی انتخابات ایلام

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و رییس ستاد انتخابات استان ایلام در همایش آموزشی - توجیهی هیات‌های نظارت استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها اظهار داشت: در بحث برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای عوامل انتخابات، ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش برای عوامل اجرایی انتخابات از جمله معاونین سیاسی فرمانداران، بخشداران و عوامل سرصندوق برگزار شد.

وی با تأکید بر مبارزه با تخلفات احتمالی کاندیداها، افزود: با کوچک‌ترین تخطی و قانون‌شکنی در انتخابات برخورد می‌شود.

حسنی از افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رای در مقایسه با ادوار گذشته‌ی انتخابات استان خبر داد و عنوان کرد: برای تسهیل در برگزاری انتخابات، تعداد ۸۰ صندوق اخذ رای به تعداد صندوق‌ها اضافه شد. امسال بیش از ۶۳۳ صندوق اخذ رای در استان آماده‌ی دریافت آراء مردم در روز انتخابات است.

شور انتخابات گیلان با ۲۴ هزار رأی اولی

محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شمار رأی اولی‌ها در استان گیلان بیان کرد: ۲۴ هزار دانش آموز گیلانی در انتخابات پیش‌رو رأی اولی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از برگزاری همایش‌های بصیرتی و سیاسی، پویش‌های دانش‌آموزی، برگزاری میزهای گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره و دیگر برنامه‌ها جهت افزایش مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات پیش‌رو خبر داد.

۳۵۱۴ شعبه انتخابات در فارس وجود دارد

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، ۲۵۰۵ شعبه ثابت و ۱۹ شعبه سیار و همچنین ۲۰۴۷ شعبه شهری و ۱۴۶۷ شعبه روستایی در این انتخابات وجود دارد.

اسماعیل قزل‌سفلی در نشست خبری با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، اظهار کرد: کمتر از یک ماه تا مهم‌ترین و اولویت‌دارترین رویداد سیاسی کشور باقی مانده است و از جهات مختلف این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد.

او افزود: حضور مردم در انتخابات بسیار مورد توجه تحلیلگران و سیاستمداران منطقه است و گستردگی حضور در انتخابات، قدرت درونی جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد که استراتژی نظام از آن حاصل می‌شود.

آقاتهرانی: مشارکت برای انتخابات بالای ۵۰ درصد است

مرتضی آقاتهرانی در همایش اعلام موجودیت سازمان جوانان جبهه پایداری که‌ در دانشکده پلیمر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، یادآور شد: ادعا نداریم همه کارهای ما درست است ولی تلاش می‌کنیم تقوا داشته باشیم و سکولار نباشیم، ولایتمدار باشیم اما ادعای عصمت هم نداریم. در تبلیغات مجلس اولین اصل ما این است که یکدیگر را تخریب نکنیم. در بین همه تشکل‌های سیاسی تنها تشکیلاتی که همه با آن مخالفند و تخریبش می‌کنند جبهه پایداری است و این به دلیل پایداری بر اصول اسلام و انقلاب است.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: ما محکم ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد. مرام‌نامه جبهه پایداری مبتنی بر بندگی خدا است نه بندگی غیرخدا، توجه ما در جبهه پایداری به دو اصل اساسی در انقلاب اسلامی یعنی مردم و ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه در انتخابات ۴۰ شاخصی که رهبر انقلاب در خصوص کاندید اصلح مدنظر دارند را در نظر می‌گیریم، تصریح کرد: توجهی به این نداریم که کاندید مورد نظر جزو جبهه پایداری باشد یا نباشد. ملاک عمل شایستگی افراد است و رفاقت و آشنابودن در لیست جبهه پایداری جایی ندارد. پیش‌بینی ما این است که مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد است و ان‌شاءالله بازهم با حضور با شکوه مردم ایران اسلامی در پای صندوق های رأی، حماسه ای دیگر رقم بخورد.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha