شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محسن مفید، رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه

حوزه/حجت الاسلام مفید گفت: تنها مکتبی که می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد و تمام سوالات و شبهات بشر امروزی را جواب متقن و عقلانی بدهد، تعالیم اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران کُنشگر مدارس علمیه استان با تبریک ایام رجبیه و دهه مبارک فجر، همچنین تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع)، اظهار داشت: اصلی‌ترین تفاوت انقلاب اسلامی، با سایر انقلاب‌هایی که تقریباً در این دو سده اخیر رخ داده، در ماهیت فرهنگی آن است.

وی با بیان اینکه انقلاب‌های دنیا، نشأت گرفته از نگاه مادی به هستی بود، گفت: آنچه در انقلاب‌های فرانسه، روسیه، چین و در ممالکت دیگر با اغراض سیاسی، اقتصادی، ترکیبی، سیاسی و اقتصادی رخ داد، خاستگاه شان نگاهی ماتریالیسمی و مادی گرایی بود.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلابی است که کاملا از لحاظ ماهیت با سایر انقلاب‌های دنیا متفاوت بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، شعار سیاسی، اقتصادی هم داشت، اما آنچه در حوزه سیاست، اقتصاد و مباحث اجتماعی شعور جمعی مطالبه می‌شد، همه اینها از خاستگاه تعالیم بلند ادیان الهی، آنهم با قرائت اسلامی و شیعی بود.

حجت الاسلام مفید گفت: در شکل گیری نظم جدید دنیا، باید آن نظم جدید را به سمت تحقق حاکمیت مطلق امام زمان(عج) ببریم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی ثابت کرده که می‌تواند بشر را به سعادتمندی برساند، خاطرنشان کرد: در حوزه نظر تمام ایسم‌ها و مکاتب نشأت گرفته از تفکر بشری، ولو دلسوزانه، در مقابل تعالیم اسلامی خلع سلاح شده‌اند.

وی گفت: تنها مکتبی که می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد و تمام سوالات و شبهات بشر امروزی را جواب متقن و عقلانی بدهد، تعالیم اسلامی است.

حجت الاسلام مفید با اشاره به اینکه اینکه چرا رهبری حکیم و فرزانه بر مشارکت حداکثری مردم، تأکید دارند، اظهار کرد: دقیقا بر اساس آموزه‌های دینی، اگر سیره اهل بیت(ع) بخواهد در جامعه ظرفیت اجرا پیدا بکند، با حضور کلیدی مردم تحقق پیدا می‌کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه، با بیان اینکه باید به‌صورت جدی پای کار انتخابات باشیم، ابراز کرد: مردم را به پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم و با هر بیانی که می‌توانیم قانع کنیم که حضور و شرکت در انتخابات یعنی نقش آفرینی در سرنوشت خود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha