دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/دیدار مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با آیت الله عبادی زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی این بود که مردم با آرمان‌های خود قهر نکردند؛ بسیاری از انقلاب‌ها از آرمان های خود فاصله گرفتند اما ملت ایران به اندازه روزهای آغازین انقلاب اسلامی دارای روحیه انقلابی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر شامگاه گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در شهرستان جاسک برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت امام موسی کاظم (ع)، با ذکر این نکته که انقلاب‌های مختلفی در تاریخ به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: انقلاب فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب مردم الجزایر از جمله انقلاب‌های رخ داده در جهان است که به اندازه انگشتان دست هم دوام نیاورده‌اند و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خود فاصله گرفته‌اند و تنها نامی به عنوان یک جریان انقلابی از آن‌ها نام برده می‌شود.

وی عنوان کرد: الجزایر به عنوان یک کشور مسلمان حدود یک میلیون نفر شهید داد یعنی بسیار بیشتر از انقلاب اسلامی شهید داده‌اند اما با انقلاب اسلامی تفاوت‌های زیادی دارد و نتوانست دوام و قوام داشته باشد. باید بررسی کرد چرا انقلاب اسلامی در تاریخ ماندگار شده است و بسیاری از انقلاب‌های جهان در این مهم ناموفق بوده‌اند.

وی عنوان کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی این بود که مردم با آرمان‌های خود قهر نکردند. بسیاری از انقلاب‌ها از آرمان های خود فاصله گرفتند اما ملت ایران به اندازه روزهای آغازین انقلاب اسلامی دارای روحیه انقلابی هستند که این مهم در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۹ دی‌ماه سال ۸۸ و ۲۲ بهمن هر ساله جلوه‌گر است‌.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: امروز در آستانه ساخت یک تمدن نوین اسلامی هستیم‌ باید آگاه بود که ایجاد یک تمدن بسیار دشوارتر از انجام یک انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صدور انقلاب اسلامی به جهان، خاطرنشان کرد: صدور انقلاب اسلامی با اشغالگری محقق نمی‌شود بلکه پیام معنوی انقلاب اسلامی از طریق تصرف دل‌ها سبب گسترش می‌شود و نه از طریق تصرف سرزمین‌.

وی، با اشاره به هزینه‌های هنگفت کشورهای غربی در بسیاری از کشورهای جهان سوم و خاورمیانه برای اشغالگری و تصرف کشورها، مطرح کرد: کشورهای غربی علی‌رغم اشغال کشورهای مختلف نتوانستند که اهداف خود را در این کشورها محقق کنند و امروز دچار درماندگی شده‌اند و نمی‌دانند که با گسترش انقلاب اسلامی چه‌ کنند.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که تمدن نوین اسلامی تنها با جهان تشیع محقق نمی‌شود، بیان کرد: جهان اسلام با یکپارچگی و اتحاد می‌توانند عظمت از دست رفته جهان اسلام را بازگردانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، رژیم صهیونیستی را در مرحله افول دانست و مطرح کرد: این رژیم غاصب در حال انجام آخرین تلاش‌های خود است و در این برهه وظیفه ماست که به گذشته برگردیم و آرمان انقلاب اسلامی را مرور کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن وقتی حریف جبهه مقاومت در میدان نمی‌شود تلاش می‌کند به خانواده‌ها و تفکرات نسل جوان ایران نفوذ کند و به بنیان‌ها و پایه‌های جامعه اسلامی ایران حمله می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این نکته که دشمن در حال وارونه ارائه دادن موضوعات کشور است، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) به موضوع جهاد تبیین تاکید دارند، برای تلاش‌های دشمن در زمینه تحریف تاریخ و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که در استان هرمزگان پیش از انقلاب اسلامی پذیرای پزشکان هندی بودیم، خاطرنشان کرد: امروز قدرت انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی به نحوی پیشرفت کرده است که نه تنها نیاز داخل کشور بلکه نیاز درمانی کشورهای دیگر را نیز تامین می‌کند.

وی، مشکلات کنونی کشور ایران را معلول کم‌کاری برخی از مسئولان گذشته دانست و مطرح کرد: مردم همواره با حضور با بصیرت خود در عرصه‌های مختلف، نقشه‌های دشمن را شناسایی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دشمنان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: متاسفانه به واسطه برخی کاستی‌ها دچار تورم در عرصه اقتصاد هستیم که اگر دولت خدمتگزار به صورت جدی به این موضوع ورود کند می‌توان انتظار افزایش رشد اقتصادی و کنترل تورم را داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مطرح کرد: دشمن با تمام توان رسانه‌ای خود برای مایوس کردن مردم از انتخابات به میدان آمده است و سعی دارد که اصل و سلامت انتخابات اسلامی را زیر سوال ببرد.

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی عدم فاصله‌گرفتن از آرمان‌های انقلاب است

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی عدم فاصله‌گرفتن از آرمان‌های انقلاب است

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی عدم فاصله‌گرفتن از آرمان‌های انقلاب است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha