شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله مروی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که سرنوشت انقلاب اسلامی و کشور به انتخابات بستگی دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است که باید آن را پاس بداریم و یکی از مصادیق مهم پاسداشت این نعمت، شرکت در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله جواد مروی در درس خارج فقه با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، بعثت نبی گرامی اسلام(ص)، رحلت حضرت ابوطالب(ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی، بر شرکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: فاصله بین واقعیت‌های موجود و بایدهایی که در انقلاب اسلامی ترسیم ‌کردیم زیاد است، اما منحرفان داخلی، مانع تراشان خارجی، کم کاری بعضی از مسئولین و عوامل نفوذی در بدنه اجرایی موانعی در مسیر رسیدن به اهداف ایجاد کرده‌اند. هرچند توفیقات انقلاب اسلامی فراوان و چشم‌گیر است؛ در تولید علم، شاخص‌های توسعه، بسط فرهنگی، پیشرفت‌های پزشکی صنعتی، گسترش فرهنگ مکتب اسلام برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) در دنیا، توفیقات فراوانی است که برای شخص منصف به هیچ وجه قابل انکار نیست.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: مردم در مسائل معیشتی و اقتصادی مشکلاتی دارند. اگر دولت با همه زحماتی که می‌کشد به دو سخنرانی رهبر معظم انقلاب که سال گذشته در جمع تولیدکنندگان و امسال در همان جمع مطرح فرمودند و نکات بسیار مهمی را در این دو سخنرانی بیان کردند، عمل کند پیشرفت کشور از لحاظ اقتصادی و معیشتی هم قابل توجه خواهد بود .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توصیه به دولت برای استفاده از کارشناسان قوی، تصریح کرد: مجلس اگر مجلس متدین، متخصص، انقلابی و به دور از مطامع دنیوی باشد، هماهنگی دولت و مجلس، بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف خواهد کرد لذا ضمن توجه به پیشرفت‌ها و آگاهی از کاستی‌ها نمی‌توانیم شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنیم.

آیت الله مروی با بیان این که سرنوشت انقلاب اسلامی و کشور به انتخابات بستگی دارد، اظهار کرد: ضمن تشکر از زحمات دولت در بخشی از مباحث فرهنگی و اقتصادی گلایه‌ها و نقدهای جدی داریم و این مباحث را در جای خودش به مسئولان گفتیم و می‌گوییم و به وقتش هم مصادیقشان را متعرض می‌شویم، اما موفقیت‌های دولت را هم منکر نیستیم و برای توفیقاتشان دعا می‌کنیم.

به گفته عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، برخی کاستی‌ها و نقص‌ها و نقدهای فرهنگی و اقتصادی به دولت نباید مردم را دلسرد کند و مانع از حضور در انتخابات شود. امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء میفرمایند (أحسِنوا جِوارَ النِّعَمِ ؛ فإنّها وَحشِیَّةٌ ما نَأَت عَن قَومٍ فعادَت إلَیهِم) همراهی و همجواری با نعمت‌های الهی را پاس بدارید و خوب استفاده کنید که نعمت‌های الهی گریزپا هستند، سنت الهی چنین است که اگر نعمت به قومی داد و بر اثر شاکر نبودن از دستشان رفت دوباره هب دست نمی‌آورند.

آیت الله مروی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است که باید آن را پاس بداریم و یکی از مصادیق مهم پاسداشت این نعمت، شرکت در انتخابات است. ان شاءالله امیدواریم این نکته با زبان درستی برای مردم تبیین و با آنان گفت وگو شود تا هم شبهاتشان برطرف شود و هم انگیزه شرکت در انتخابات را داشته باشند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 0
    همه می‌دونن که سرنوشت کشور به انتخاباش بستگی داره، به انتخابام و انتخابات بستگی نداره