دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه شبکه‌سازی در تمام شئونات زندگی ما وجود دارد، گفت: برای مقاله‌نویسی نیز باید شبکه‌سازی صورت بگیرد و طلاب مستعد انتخاب و آموزش داده شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید مهدی حسینی، رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در نشست "ضرورت و ساز و کار تاسیس نشریات و مجلات پژوهشی" در جمع مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان گلستان، بیان کرد: گستردگی نشریات علمی در اشاعه یافته‌های پژوهشگران و محققان در علوم اسلامی و انسانی سبب شده تا یکی از ملاک‌ها و معیارهای ارزیابی مراکز آموزشی و پژوهشی، نشریات علمی آن مرکز باشد.

وی افزود: زمانی که از نشریات صحبت می‌شود شاید اشتیاق صادقی بوجود آید که مدرسه نشریه داشته باشد، اما قبل از آن باید زیرساخت‌های مقاله‌نویسی ایجاد شود.

رئیس اداره نشریات، مقاله‌نویسی را از ملاک‌های اصلی در ارزیابی مراکز آموزشی دانست و تشریح کرد: جدای از تعداد دانشجو، استاد و اعضای هیات علمی، مهم‌ترین رده‌بندی در بحث پژوهش خروجی‌های مکتوب است.

حسینی با بیان این‌که تداوم نشریه مهم‌تر از شکل‌گیری آن است، یادآور شد: اشتیاق و علاقه‌ای که در ابتدا به شکل‌گیری نشریه منجر می‌شود در ادامه نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌سنجی هم در بخش مدیران صورت بگیرد و پای کار باشند و نیز در بحث مقاله‌نویسی، ذهن طلاب را با برگزاری کارگاه‌ها و روش‌هایی تحقیق و پژوهش آماده کرد.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه شبکه‌سازی در تمام شئونات زندگی ما وجود دارد، تاکید کرد: برای مقاله‌نویسی نیز شبکه‌سازی صورت بگیرد و طلاب مستعد انتخاب و آموزش داده شوند.

حسینی افزود: طلاب توانمند در راس هرم قرار داده شوند تا افراد نوقلم را راهنمایی کرده و ریز موضوعات مرتبط را شناسایی کند و با توجه به توانایی طلاب موضوعات را به آنان محول کند، در این صورت نشریه رشد می‌یابد.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، ضمن بیان سازوکار تاسیس نشریات تخصصی در مدارس شروط اعضای هیأت تحریره و سردبیر را تبیین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha