پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیین نکوداشت فرهیخته دانشمند حجت الاسلام والمسلمین مرحوم سید محسن شفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: حجت الاسلام والمسلمین مرحوم شفیعی به لحاظ خانوادگی توان داشت منتهی کف جامعه را می دید و سعی می کرد رفتاری که امامین انقلاب فرموده بودند را عملی کند. کسانی که الگو در جامعه هستند باید به گونه ای زندگی کنند که حجت برای ایمان نیاوردن برخی ها نباشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین مرحوم سید محسن شفیعی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه همواره در تمام اقشار جامعه از حجت الاسلام والمسلمین شفیعی به نیکی یاد می شود، اظهار کرد: روایتی به امام زمان(عج) منتسب است که اگر کلمه آمرزش ها و استغفارهای مؤمنین نسبت به یکدیگر نبود همه کسانی که بر روی کره خاکی زندگی می کردند، نابود می شدند به جزء خواص شیعه.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: سیره و سنت خداوند متعال است که در هر عذابی که نازل می کند، دسته ای استثنا می شدند و آنها برخوردار از ویژگی واحد در ظاهر و باطن هستند و هرچیزی که بر زبان جاری می کند اول خودشان به آن عمل می کنند.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: بنده اگر بخواهم شهادت بدهم، در دنیای آخرت یکی از مصادیق کامل و بارز این روایت، مرحوم آقا سید محسن شفیعی بود که واقعا گفتار و رفتار ایشان یکسان بود.

وی با اشاره به اینکه ذی طلبگی یعنی رفتار و اخلاق پیامبراکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام، ادامه داد: یعنی آن رفتاری که در ۲۳ سال توانست در جامعه منحط صدر اسلام با ویژگی های نازل، تحول ایجاد کند، مدنظر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: حجت الاسلام والمسلمین مرحوم شفیعی به لحاظ خانوادگی توان داشت منتهی کف جامعه را می دید و سعی می کرد رفتاری که امامین انقلاب فرموده بودند را عملی کند. کسانی که الگو در جامعه هستند باید به گونه ای زندگی کنند که حجت برای ایمان نیاوردن برخی ها نباشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: هر کدام از ما مسئولیت جهاد تبیین به صورت واجب، فوری، عینی و قطعی طبق گفته رهبر معظم انقلاب داریم.

در این مراسم، علاوه بر اساتید و دانشجویان دانشگاه ها، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز نیز حضور داشتند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر کتاب «نقش ماندگار» زندگینامه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha