شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار کارمندان سرای حضرت خدیجه با خانم برقعی

حوزه/ برقعی گفت: در بین نعمت‌های الهی، توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی و در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و همچنین خدمت در امر تربیت سربازان امام عصر ارواحنا له الفداء از نعمت‌هایی است که باید قدر بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جلسه ارائه گزارش عملکرد سالانه سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها به مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سیده زهرا حسینی، مدیر و کارمندان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

توفیق خدمت در امر تربیت سربازان امام زمان(عج) را قدر بدانیم

سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه کارمندان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها، به اهمیت ماه شعبان المعظم اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما باید سعی کنیم بهترین و بیشترین استفاده را از این ایام داشته باشیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، به هدف خلقت و جایگاه انسان در خلقت اشاره کرد و یادآور شد: در بین نعمت‌های الهی، توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی و در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و همچنین خدمت در امر تربیت سربازان امام عصر ارواحنا له الفداء از نعمت‌هایی است که باید قدر بدانیم.

برقعی تصریح کرد: شکر این نعمت واجب است و همه ما باید با اخلاص در عمل و توجه به ذات باریتعالی، در مسیر شکر و سپاس این نعمت قدم برداریم.

وی تأکید کرد: ما باید با تأسی بر حدیث «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» به جایگاه الگویی خود در امر تربیت توجه ویژه داشته باشیم و بدانیم که عملکرد ما در گفتار و رفتار همواره مورد توجه طلاب بوده و هست و نیت خالصانه و الهی نیز لازمه جهت‌بخشی به رفتار و کردار و اثربخشی آن است که باید با توجه به این جایگاه پراهمیت به آن توجه ویژه شود.

ارائه گزارش عملکرد سالانه فعالیت‌های سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها

در ابتدای این جلسه، سیده زهرا حسینی سرپرست سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها به ارائه گزارشی از عملکرد تربیتی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی بخش‌های طلاب ایرانی، بین الملل و دانشجویان و مهمان‌ها پرداخت و در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها طی یکسال و چند ماه از تصدی پست خدمتگزاری به سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف با همت و تلاش بی وقفه همکاران سرا صورت گرفته است.

سرپرست سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها به فعالیت‌هایی که حول امور محوله از سوی دفتر مدیریت انجام شده بود، اشاره کرد و درباره نامه‌های گوناگون فرهنگی تربیتی و تلاش برای ایجاد فضای گفتمانی و حضور در صحنه طلاب توضیحاتی ارائه داد.

حسینی به برگزاری مراسم چهلم شهدای المعمدانی در حسینیه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این برنامه توسط طلاب سرا برنامه ریزی و اجرا شد و بانوان قم دعوت به عمل آمد، مراسم روز دختر نیز توسط طلاب و با راهبری همکاران سرا انجام گرفت؛ همچنین در مراسم فاطمیه، تمام برنامه‌ها از جمله سخنرانی، مداحی و پذیرایی با ایده‌های خلاقانه طلاب اجرا شد.

ایجاد فضای گفتمان و تعامل با دیگر بخش‌ها و استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مادی و معنوی سرا از دیگر اموری بود که به آن اشاره شد.

حسینی در ادامه، به فعالیت‌های بخش طلاب ایرانی و بین الملل و نیز مهمانان حاضر در سرا اشاره کرد و گزارش عملکردی از حوزه‌های تربیتی و فرهنگی با رویکرد برنامه ای و اجرایی ارائه داد.

در ادامه، کارمندان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برخی دغدغه‌های خود را با مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها مطرح کردند و خواستار حمایت‌های مادی و معنوی برای طلاب و دانشجویان سرا شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha