یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدباقر خراسانی

حوزه/ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی به تشریح اقدامات این مجمع پرداخت و گفت: گروه حکمت برای کودکان و نوجوانان با رویکرد فلسفه اسلامی راه اندازی شده است.

محمدباقر خراسانی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه رسانه های ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب شجره طیبه است.

وی با بیان اینکه این مجمع در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی فعالیت دارد، اظهار کرد: این مجمع فعالیت خود را با پنج گروه گروه علمی فلسفه، معرفت‌شناسی، فلسفه‌های مضاف، کلام و عرفان فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون ۱۴ گروه در آن فعالیت دارند.

مدیر اجرایی عالی حکمت اسلامی با اشاره به فعالیت چهار شعبه در استان های خراسان، اصفهان، آذربایجان و فارس، گفت: دفتری نیز در کرمانشاه فعال است تا هم از ظرفیت غرب و شمال غرب کشور استفاده شود و هم تعاملی با شمال عراق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی دروس علوم عقلی یکی از اهداف این مجمع بوده است، اضافه کرد: دروس عقلی به ویژه دروس آزاد عقلی در حوزه علمیه انسجام خاصی نداشتند که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است و امسال شانزدهمین درسنامه با ۱۶۲ درس تولید شد همچنین دروس خارج علوم عقلی نیز راه اندازی شده است.

خراسانی با اشاره به راه‌اندازی گروه حکمت برای کودکان و نوجوانان با رویکرد فلسفه اسلامی، بیان کرد: در این راستا کارگاه آموزش فلسفه و اندیشه‌ورزی به کودکان و نوجوانان در کرج برگزار شد.

وی گفت: بزرگداشت حکما و علمای علوم عقلی از دیگر اقدامات مجمع بوده است که در این راستا بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار شد و تصمیم گرفته شده است که دبیرخانه دائمی و جایزه جهانی علامه طباطبایی ایجاد شود، همچنین زندگی نامه علامه طباطبایی به سه زبان‌ فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی نیز تولید شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha