یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعدی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با ارائه تعریفی از حوزه انقلابی، پیگیری مطالبات مردم را از مهم‌ترین رسالت های حوزه انقلابی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تقدیر از تلاش های رسانه‌ای خبرگزاری حوزه، گزارشی از آخرین رویدادهای دانشگاه امام صادق علیه السلام اراده داد و بر اهمیت انقلابی ماندن حوزه و دانشگاه تصریح کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در منویات خویش بارها بر انقلابی ماندن حوزه، دانشگاه و خبرگان رهبری تصریح کرده اند.

وی با ارائه تعریفی از حوزه انقلابی، پیگیری مطالبات مردم را از مهم‌ترین رسالت های حوزه انقلابی دانست و اظهار داشت: انطباق نسخه حکمرانی بر موازین فقهی و حوزوی آنگونه که باید و شاید نیست و باید نرم افزار فقهی و حوزوی آن در هندسه حکمرانی تبیین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، دانشگاه امام صادق علیه السلام را پیشگام در نهادسازی های علوم حکمرانی دانست و به نقش پل ارتباطی آن با حوزه و عرصه های حکمرانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مبانی انقلابی نباشد، نظام انقلابی نخواهند ماند، اگر علوم حکمرانی ما وارداتی باشد، نظام مبانی در حوزه حکمرانی قرار نخواهد گرفت.

وی در تعریف دانشگاه انقلابی با بیان این که دانشگاه باید علوم راهبردی را مبتنی بر علوم بازتولید نماید، اظهار داشت: انقلابی بودن مجلس خبرگان به معنای رصد دقیق حرکت کلان نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی افزود: ما در دانشگاه امام صادق علیه السلام ضمن شناسایی حلقه های واسط در انقلابی ماندن حوزه، دانشگاه و خبرگان رهبری، معتقدیم این حوزه ها باید هم افزا عمل کنند؛ اگر حوزه به مسائلی که روی میز جامعه است توجه نداشته و به مسائل روز حکمرانی نپردازد، عقب خواهد ماند.

وی با تاکید بر این که دانشگاه تراز انقلابی همواره مبداء تحولات است و نمی تواند با مبانی وارداتی که با مبادی معرفتی جامعه اسلامی سازگار نیست همسو باشد، رصد روزانه خبرگزاری حوزه را از پیش نیازهای اطلاع از آخرین رویکردها و رویدادهای درون حوزوی دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به آیه شریفه «و ما علی الرسول الا البلاغ» بر اهمیت ابلاغ و حوزه های تصویر و رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: اصل حوزه مدیریت ادراک و تصویر است، چرا که جنگ، جنگ رسانه‌ای و ادراکی است و انبیاء در جنگ ادراکی پیروز شدند و در همه هماوردی‌ها اگر جبهه ای در جنگ ادراکی موفق عمل نمود، پیروز شد.

وی به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در راستای اهمیت تبلیغ اشاره و با بیان این که حوزه کاری جز تبلیغ و مدیریت تصویر ندارد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در جنگ ادراکی و مدیریت تصویر ورود نمود و تصویر بایسته از حکومت الهی را ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب، حوزه باید تبلیغ عالمانه و هوشمند، قوی و اجتهادی را مبتنی بر تکنولوژی رسانه مورد توجه قرار دهد تا بتواند در جنگ تصویری و رسانه موفق باشد، اگر پیام را عالمانه تولید و هوشمندانه تبدیل به تصویر و پیام کنیم، در انعکاس معرفت و اندیشه موفق عمل نموده و جریان حق پیروز تمام میدان ها خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha