شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ وزیر کشور به عوامل اجرایی انتخابات گفت شرایط باید به گونه‌ای فراهم شده باشد تا همه افراد واجد شرایط به صندوق رای دسترسی داشته و رای بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

شبیه‌سازی شرایط رای‌گیری در دوره‌های آموزشی برای دست‌اندرکاران انتخابات ۱۱ اسفند

استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط رای‌گیری در دوره‌های آموزشی برای دست‌اندرکاران انتخابات ۱۱ اسفند شبیه‌سازی شد تا با مرور موضوعات آمادگی برای برگزاری انتخابات افزایش پیدا کند.

یعقوبعلی نظری در حاشیه بازدید از استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به آخرین بررسی‌هایی که ما داشته‌ایم، خوشبختانه آمادگی کامل در بخش‌های مختلف استان برای انتخابات پیش رو وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طی چند روز باقی مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برابر تقویم ابلاغی وزارت کشور، اقداماتی که باید در این چند روز انجام بگیرد؛ در دستور کار مسئولین قرار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌ها و مانورها در بخش‌های تخصصی و عمومی در دستور کار مسوولین مربوطه قرار دارد، تاکید کرد: با برگزاری این برنامه‌ها، همه اشکالات احتمالی که از دید مسوولین پنهان مانده مشخص خواهد شد و با یک آمادگی کامل هم مردم و هم مسوولین برای انتخابات پیش روی اسفندماه مهیا می‌شوند.

۶۴ نقطه تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی در سبزوار جانمایی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: ۶۴ نقطه با همیاری شهرداری برای تبلیغات پوستری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهر جانمایی شد.

احسان یاوری روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: نامزدها مجاز هستند که تنها در محل های تعیین شده توسط شهرداری تبلیغات خود را نصب کرده و از درج پوسترها و تبلیغات خود در مناطق ممنوع، روی تابلوهای راهنمایی، دیوار اماکن دولتی، جداول و میادین خودداری کنند.

قائم مقام ستاد انتخابات سبزوار تصریح کرد: کمیته امحای ستاد انتخابات موظف است هر بنر یا پوستری که خلاف قواعد تبلیغات نصب شده باشد را امحا کند.

یاوری گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نشانی و مسوولان ستادهای تبلیغاتی خود را معرفی کرده اند و از ساعت ۱۲ نیمه شب پنجشنبه می توانند بر اساس قانون فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کنند.

قائم مقام ستاد انتخابات حوزه انتخابیه سبزوار گفت: از تمامی نامزدها انتظار داریم فعالیت‌های خود را با رعایت مفاد پیش بینی شده قانونی انجام دهند.

یاوری افزود: ۴۴۶ شعبه انتخاباتی، شامل ۱۹۷ شعبه اصلی و ۲۴۹ شعبه روستایی که مشتمل بر ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار خواهد بود، برای جمع آوری آرای واجدان شرایط حوزه انتخابیه سبزوار آماده سازی شده است.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

۲ هزارو ۷۰۰ خودرو سیار برای روز انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد

معاون توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: می‌طلبد اقدامات لازم برای تامین این خودروها از سوی همه نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اعم از دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

مرادعلی پیوند در نشست کمیته پشتیبانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان چرام، اظهار کرد: ۴۵۰ دستگاه خودرو اداری، ۳۰۰ دستگاه توسط شرکت نفت گچساران و هزار و ۹۰۰ دستگاه باقی مانده را باید هر چه سریعتر تامین کنیم.

وی افزود: استاندار استان دستور داده که برای شعب سیار و در جهت برقراری امنیت مینی بوس تامین شود.

پیوند تصریح کرد: فراهم کردن زمینه انتخابات پرشور که دغدغه رهبری و از ضروریات ایران اسلامی بوده وظیفه همگانی است.

معاون توسعه منابع استانداری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود مشارکت مردم استان در انتخابات بالا باشد، گفت: هر فردی را که مردم انتخاب کردند مورد تایید همه بوده و نماینده تمام افراد است.

معاون توسعه منابع استانداری کهگیلویه بویراحمد افزود: تلاش همه نیروهای نظارتی و امنیتی برگزاری انتخابات در کمال سلامت و آرامش است، دشمن تلاش کرد که در ۲۲ بهمن ناامنی ایجاد کند که با تلاش‌های نیروهای امنیتی و انتظامی این نقشه شوم نقش بر آب شد ومقام معظم رهبری از تلاش نیروهای امنیتی به واسطه تامین امنیت ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

پیوند عنوان کرد: در چرام تدابیر لازم در حوزه پشتیبانی اندیشیده شده است و چشم انداز خوب انتخاباتی در این شهر پیش بینی شده است.

وی گفت: فرماندار چرام نباید در روز انتخابات دغدغه پشتیبانی انتخابات را داشته باشد که برنامه ریزی کردیم علاوه بر اینکه نیازها تامین شود هزینه‌های کمتری به بیت المال وارد شود.

پیوند ادامه داد: نقاط فاقد آنتن دهی در چرام شناسایی و رفع می‌شود و پیش بینی می‌کنیم کمبودی در شهرستان چرام نداشته باشیم

اسامی ۴۵ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اعلام شد

فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اسامی ۴۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

مهدی عباسپور روز چهارشنبه افزود: از مجموع ۹۰ نفر ثبت نام قطعی نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۴۵ نفر تایید صلاحیت شدند که ۴۲ نفر آنان مرد و سه نفر زن هستند.

وی اسامی نامزدهای حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار را حسین ابراهیم بای، هادی اتحاد، اکبر احمدپور، علیرضا ارژنگ، اسماعیل اسکندری سدهی، محمد هادی ترکمان سلامی، حسین ترکمان سلامی، علی اکبر تقی پور زرفری، حسین ثانوی، علیرضا جعفری، علی حبیبی، علیرضا حسن نژاد سلامی، سعید خفاجه قاسم آبادی، یعقوب خویردی مزرعه شیخ، ابراهیم دل شب، محمد تقی راد منش، حسن رحمان پور، مهدی زنگنه، محمد زنگنه ابراهیمی ، مهدی زنگنه ، علی زنگویی زوزنی، محمد سیداحمدی، غلام حسین عامری خیرآبادی، مجتبی علی زاده، محمد غفاری زاده و علی محمد دوست برشمرد.

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: سایر نامزدهای این حوزه انتخابیه عبارتند از علی مهری سلامی، ابراهیم نوروزی شهرکی، زهرا نوری، غلام رضا نیک پور، محمد ابراهیم داوودیان، علی اصغر زرکمی، ابراهیم عباسی، سید یاسر خادمی فدکی ، غلام حیدر جعفری خیرآباد ، داوود رحمانی زاده، علی اکبر ابراهیم بای سلامی، علی اکبر حسن نژاد، پری ناز بیدل، امیر توکلی رودی، زهرا جعفری خیرآبادی، اسماعیل خفاجه، علی عشقی، حسین میرسعیدی و احسان هوشنگی.

عباسپور افزود: از این تعداد داوطلب تایید صلاحیت شده ۴۱ نفر شیعه و چهار نفر اهل تسنن هستند که برای نشستن بر روی یک کرسی با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به این که از تعداد تایید صلاحیت‌شدگان ۳۵ نفر در رده سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده امید جوانان به آینده کشور است.

از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر از اهالی شهرستان رشتخوار هستند.

هفت هزار و ۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان خواف و رشتخوار را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

فرصت انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه است.

مرکز شهرستان مرزی ۱۶۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مشارکت بیش از ۳۰ هزار رای اولی در انتخابات ۱۱ اسفند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در انتخابات پیش رو، بیش از ۳۰ هزار رای اولی مشارکت می‌کنند.

رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در همایش رای اولی‌های ناحیه یک آموزش و پرورش یزد، گفت: در انتخابات پیش روز بیش از ۳۰ هزار رای اولی مشارکت می‌کنند که در نشست‌هایی تبیینی در طی یک هفته آینده با رویکرد انتخابات و اثر گذاری آن در سرنوشت کشور آشنا می‌شوند.

او افزود: در نشست تبیینی رای اولی‌های آموزش و پرورش ناحیه یزد یک، دانش آموزان ضمن آشنایی با قوانین انتخابات با اثرات حضور در این عرصه سرنوشت ساز آشنا شدند.

اختصاص ۵۰۰ متر مربع بنر به فضاسازی انتخاباتی در کاشان

با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات، سازه‌های اطلاع‌رسانی شهر کاشان با ۵۰۰ متر مربع بنر و ۶٠ پلاکارد با مضامین مربوط به انتخابات فضاسازی شده‌اند.

با توجه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه، ۱۱ اسفندماه جاری و به منظور دعوت مردم به شرکت در انتخابات، تبلیغات محیطی و فضاسازی در سطح شهر کاشان انجام شده است تا شاهد شکل‌گیری شور و نشاط انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی در این شهر باشیم.

در انتخابات پیش‌رو، مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نامزدهای مورد نظر، سرنوشت کشور را رقم می‌زنند و با توجه به اینکه شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات آغاز شده، سازه‌های اطلاع‌رسانی شهر در قالب سازه‌های موقت با ۵۰۰ متر مربع بنر و ۶٠ پلاکارد با مضامین انتخابات فضاسازی شده‌اند.

با نزدیک شدن به ۱۱ اسفندماه، سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات در فضاهای اطلاع‌رسانی به شکل تصاویر گرافیکی با محوریت مشارکت در انتخابات از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کاشان و با همکاری دیگر نهادها به اکران در آمده است.

۸۶۹ داوطلب در انتخابات مجلس از خوزستان تابید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۸۶۹ داوطلب در انتخابات مجلس در ۱۴ حوزه انتخابیه تائید صلاحیت شده اند و بر این اساس به ازای هر کرسی ۴۸ داوطلب در استان رقابت می کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: در گام آخر فرآیند بررسی اعتراضات توسط شورای محترم نگهبان ۵ داوطلب دیگر در خوزستان تائید صلاحیت شدند و یک داوطلب که در مراحل قبلی تائید صلاحیت شده بود در این مرحله توسط این نهاد حائز صلاحیت شناخته نشد و تا این لحظه ۸۶۹ داوطلب در انتخابات مجلس در ۱۴ حوزه انتخابیه تائید صلاحیت شده اند و بر این اساس به ازای هر کرسی ۴۸ داوطلب در استان رقابت میکنند.

عبدالله افرازه شهاوند می گوید: با توجه به اینکه به روز برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم ضرورت داشت بحث نهایی در خصوص تمهیدات اجرایی انتخابات انجام شود؛ در جلسه امروز نکات ضروری در خصوص مؤلفه‌های انتخابات توسط استاندار محترم مطرح شد.

او ادامه داد: آخرین وضعیت و اقدامات ضروری جهت پایداری اینترنت شعب اخذ رای مورد بررسی قرار گرفت و آخرین نقاط فاقد پوشش ارتباطی مشخص شد و ان شاالله در روز انتخابات شبکه ارتباطی به شکل باثباتی عمل نماید.

افرازه شهاوند با اشاره به آماده سازی ۳۵۳۳ شعبه اخذ رای در سطح استان برای روز انتخابات ادامه داد: کمیته پشتیبانی انتخابات کارهای بسیار خوبی انجام داده است و گزارشی در این خصوص ارائه شد و نیازمندی‌های فرمانداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

هشدار ستاد انتخابات کشور به کاندیداها: تبلیغات تا ساعت ۲۴ امشب ممنوع!

ستاد انتخابات کشور هرگونه فعالیت تبلیغاتی درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تا پیش از ساعت ۲۴ امشب - چهارشنبه - غیرقانونی اعلام کرد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور در ساعات باقی مانده امروز - چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ - تا ساعت ۲۴ انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ممنوع و خلاف قانون است.

به روایت ایسنا، بازه تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی استان ایلام به ۸۸ نفر رسید

فرشید زرگوش، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام و دبیر ستاد انتخابات استان، امروز دوم اسفندماه در خصوص آخرین آمار تعداد نامزدهای مجلس شورای اسلامی استان، گفت: از روز گذشته تاکنون با انصراف تعداد دیگری از داوطلبان، تعداد نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران به ۸۸ نفر رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام بیان کرد: بدین‌ترتیب تعداد نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی در کل استان به ۸۸ نفر رسید که از این تعداد ۷۱ نفر مربوط به حوزه‌ انتخابیه ایلام و ۱۷ نامزد مربوط به حوزه‌ انتخابیه دهلران می‌باشند.

زرگوش افزود: انتشار آگهی نامزدها براساس فرآیند روزشمار انتخابات امروز چهارشنبه دو اسفندماه توسط مراکز حوزه‌ انتخابیه ایلام و دهلران منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام ادامه داد: از بامداد پنجشنبه سوم اسفندماه تبلیغات رسمی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از فرآیند اخذ رأی و برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات در منطقه مغان کمک می‌کنند

فرماندار پارس‌آباد گفت: حدود ۶ هزار نفر به عنوان عوامل دست‌اندرکار به برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در منطقه مغان کمک می‌کنند.

جابر جهان‌بین روز چهارشنبه در این زمینه تشریح کرد: این ۶ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی کار برگزاری انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در منطقه مغان عهده‌دار خواهند بود.

وی بیان کرد: ۲۷۶ شعبه رای‌گیری برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در این سه شهرستان تعیین شده که شامل ۱۸۳ شعبه ثابت و ۹۳ شعبه سیار است.

جهان بین ادامه داد: در شهرستان پارس‌آباد ۱۳۹ شعبه شامل ۱۲۰ شعبه ثابت و ۱۹ شعبه سیار برای تسهیل اخذ رای ایجاد خواهد شد.

فرماندار پارس‌آباد با اشاره به اینکه ۱۸۷ هزار نفر در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و ۱۱۹ هزار نفر تنها در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: سه هزار و ۱۶۰ نفر برای نخستین بار در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند و می‌توانند به عنوان رای اولی در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان پارس‌آباد مغان با جمعیت افزون بر ۲۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

دستور وزیر کشور به عوامل اجرایی انتخابات ۱۴۰۲/ کف و سقف هزینه‌های هر نماینده ابلاغ شده است

احمد وحیدی در جمع عوامل اجرایی انتخابات در استان لرستان تاکید کرد: فراهم ساختن شرایط برای رای دادن همه افراد، وظیفه ستاد انتخابات استان است.

وی افزود: صندوق های سیار باید به میزانی در یک مکان بماند که همه افراد رای بدهند.

وزیر کشور همچنین به قانون شفافیت مالی نمایندگان اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار شفافیت مالی نمایندگان اجرا می شود.

وحیدی با بیان اینکه کف و سقف هزینه‌های هر نماینده مصوب و ابلاغ شده است، اضافه کرد: اگر کسی مقررات را رعایت نکند، دچار تخلف شده است.

وی یادآور شد: ۲۰۰ کانال تلویزیونی، کانال فضای مجازی در شبکه های داخلی و تلوبیون، شرایط خوبی را برای تبلیغات نمایندگان فراهم ساخته است. استفاده از اماکن عمومی هم مشخص شده و به طور مساوی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: این قانون برای جلوگیری از تاثیر پول در انتخابات است و تمهیدات فراهم شده باعث شناخت مردم و شایسته گزینی می‌شود.

وحیدی مساله مهم دیگر را آموزش برشمرد و گفت: وزارت کشور از حدود ۸ ماه پیش تاکنون این کار را شروع کرده است. نمایندگان فرماندار و مجریان انتخابات باید توجیه باشند تا بتوانند به سرعت مسایل را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌گونه تاخیر یا وقفه‌ای در کار رای‌گیری ایجاد شود، بر آمادگی لازم و پیش‌بینی‌های مورد نیاز تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر سلامت و امنیت انتخابات که تکلیف مجریان است، اظهار کرد: سلامت انتخابات برعهده مجریان، نامزدها و رای دهندگان است. علاوه بر مجریان که حق دخالت در رای ندارند، نامزدها و رای‌دهندگان هم نباید خلاف قانون رفتار کنند.

وحیدی خطاب به عوامل اجرایی انتخابات گفت: امانت بزرگی در دستان شما است؛ باید در یک حرکت جمعی و متحد، این امر بزرگ را به بهترین وجه به مقصد برسانیم.

اسامی نهایی ۱۳۲ کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم در ارومیه اعلام شد

اسامی کاندیداهای نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه اعلام شد.

فرماندار ارومیه روز چهارشنبه در این خصوص گفت: ۱۳۲ نفر داوطلب نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه هستند که برای رسیدن به سه کرسی این حوزه با هم رقابت می کنند.

غلامحسین عماری اضافه کرد: با توجه به این آمار برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ارومیه، ۴۴ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: تبلیغات کاندیداها از صبح فردا، پنجشنبه سوم اسفندماه جاری طبق دستورالعمل ابلاغی آغاز می شود و تا صبح پنجشنبه هفته آینده، ۹ اسفند و ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

۲ مدیر دولتی حامی داوطلبان انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد برکنار شدند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ مدیر دولتی حامی داوطلبان انتخاباتی در این استان برکنار و ابلاغ دو نفر از هیئت های بازرسی این استان که در خصوص انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ جانبدارانه رفتار و عمل کردند، لغو شد.

«علی اصغر قلی پور» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: براساس گزارشات دریافتی دو مدیر ادارات شهرستانی استان که در زمینه انتخابات جانبدارانه عمل کرده اند و از داوطلبان نمایندگی حمایت کردند عزل و برکنار شدند، به برخی مدیران تذکر داده شد و به برخی نیز توصیه های لازم شد.

وی در خصوص جانبداری مدیران دولتی و بازرسان و عوامل اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم هشدار داد که مدیران استانی و شهرستانی، عوامل اجرایی و بازرسان انتخابات حق جانبداری از داوطلبان نمایندگی مجلس و استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبی را ندارند و در صورت گزارش مستند با مدیران متخلف و متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می شود.

قلی پور تصریح کرد: ۸۶۶ بازرس برای شعب اخذ رای استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شده، هر ۱۳ شعبه اخذ رای یک سر بازرس دارد و همچنین ۹ بازرس ویژه برای ۹ شهرستان استان انتخاب شده است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هیئت های بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و ۹ شهرستان این استان تشکیل شده اند و جلسات توجهی و آموزشی برای آنها برگزار شده است

افزون بر ۵۲۰ هزار نفر رای دهنده در سه حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، گچساران و باشت، و کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده وجود دارند که ۳۲ هزار نفر از آن ها رای اولی هستند.

در مجموع ۱۰۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان به رقابت می پردازند که ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و ۳۳ نفر کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.

تبلیغات حدود ۱۵ هزار نامزد انتخابات مجلس از ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه امروز اسامی حدود ۱۵ هزار نامزد تایید صلاحیت شده براساس قانون به فرمانداری ها ابلاغ و آگهی آن منتشر خواهد شد، گفت: ازساعت یک دقیقه بامداد فردا پنجشنبه رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و تا ۸ صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

محسن اسلامی با اعلام اینکه تاکنون تخلفی که مربوط به بازه زود هنگام تبلیغات انتخاباتی باشد، نداشته ایم، افزود: کار نظارت بر تبلیغات انتخاباتی از سوی هیات های اجرایی، هیات های بررسی استانی ، پلیس فتا از فردا (پنجشنبه سوم اسفند ماه ) آغاز می شود و گزارش ها در نشست های هیات های اجرایی و نظارت بررسی و رسیدگی خواهد شد.

مناظره انتخاباتی دراستان بوشهر از سوم اسفند در ۴ کانال تلویزیونی پخش می شود

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مناظره های انتخاباتی داوطلبان مجلس دراستان بوشهر از سوم اسفند در چهار کانال تلویزیونی پخش می شود.

اکبر در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، برنامه مناظره کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را ابتکار جدید رسانه ملی اعلام کرد و اظهار داشت: میز و برنامه مناظره تلویزیونی توسط داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی بازخورد بسیار خوبی دارد و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخاباتی استان بوشهر مردم نسبت به داوطلبین شناخت پیدا می‌کنند، گفت: در این برنامه تلویزیونی مردم از راهبردهای کلان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شناخت پیدا می‌کنند و ان‌شاءالله در تصمیم‌گیری‌ها مثمرثمر خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات نمایندگی مجلس خبرگان تا ۸ صبح ۱۰ اسفندماه ادامه دارد، اضافه کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از ۳ اسفند تا ساعت ۸ صبح ۱۰ اسفند برگزار می‌شود و کاندیداها دیدگاه‌ها و برنامه های خود را برای جامعه عرضه می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از راه‌اندازی چهار کانال تلویزیونی برای معرفی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: کانال تلویزیونی نایبند برای حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه، کانال بیرمی برای حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان، کانال تلویزیونی نخلستان برای حوزه انتخابیه دشتستان و کانال تلویزیونی دریا برای حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در صدا و سیمای استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

پورات با اشاره به پخش مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با راه‌اندازی این چهار کانال تلویزیونی ضمن ایجاد فضایی عادلانه برای همه نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی استان بوشهر برای معرفی خود و برنامه‌ها، مردم نیز شناخت بیشتری از آن‌ها پیدا کنند تا کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

ستادهای مدیریت بحران تهران از ۱۰ اسفندماه فعال می شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از فعال سازی ستادهای مدیریت بحران تهران از دهم تا چهارده اسفندماه خبر داد.

حامد یزدی مهر در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران از آماده باش مدیریت بحران همزمان با آغاز فرآیند انتخابات از نخستین ساعات روز پنجشنبه دهم اسفندماه تا روز دوشنبه ۱۴اسفندماه در استان خبر داد و اظهارداشت: این تصمیم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و با هدف پیشگیری از مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در حوزه برگزاری انتخابات اتخاذ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های عضو ستاد در خصوص مواجهه با هرگونه مخاطره در ایام انتخابات، افزود: بر این اساس فعال سازی ستادهای مدیریت بحران با هدف همکاری و هماهنگی فشرده عملیاتی بین دستگاهی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی نقاط آسیب زا، برگزاری مانورهای دورمیزی و احصای مشکلات، موارد و مخاطرات احتمالی، تنظیم لیست‌های کشیک ۲۴ ساعته و حضور شبانه روزی را طی ایام باقی مانده از انتخابات مهم دانست و عنوان کرد: تیم‌های واکنش سریع مختص برگزاری انتخابات برای این مدت تشکیل می شود و در حوزه مسؤولیت های تعریف شده فعال خواهند بود.

یزدی مهر بر لزوم آماده به کار بودن تمامی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای به کارگیری فوری در ایام برگزاری انتخابات تاکید و اظهار کرد: آماده به کار بودن ژنراتورهای برق اضطراری، سیستم اعلام و اطفای حریق و به روز رسانی و شارژ کپسول‌های آتش نشانی از موارد مهم و مورد تاکید است و توصیه اکید این است که دستگاه‌ها نسبت به بررسی دقیق این تجهیزات در زمان باقی مانده اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل پیشگیرانه مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در موضوع روند برگزاری انتخابات به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران رصد و پایش اقدامات توسط این اداره کل صورت خواهد گرفت.

وی توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوزه مخاطرات طبیعی و انسان ساخت را یکی از کارهای اساسی در فرآیند برگزاری ایمن انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با تمام تلاش و توان برای اهداف عالیه انتخابات که حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم است به میدان خواهد آمد، تا این حماسه سیاسی با شکوه هر چه بیشتر رقم زده شود.

وجود ۵۸ هزار نفر واجد شرایط و ۳۵۰ نفر رای اولی در شهرستان طرقبه شاندیز

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز در برنامه استودیو انتخابات با بیان اینکه در این حوزه انتخابیه ۵۸ هزار نفر واجد شرایط رای و ۳۵۰ نفر رای اولی هستند، گفت: دوره قبل در حوزه انتخابیه طرقبه و شاندیز ۳۵ هزار نفر مشارکت داشتند که برآورد می‌کنیم امسال هم مشارکت زیادی داشته باشند.

حمید رحیمیان در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی در خصوص آخرین اخبار انتخاباتی حوزه طرقبه و شاندیز اظهار کرد: آماده‌سازی فضای انتخابات در طرقبه و شاندیز از شش ماه پیش شروع شده است. بر این اساس در حوزه انتخابیه طرقبه و شاندیز، شهرستان‌های چناران، گلبهار و طرقبه و شاندیز واقع شده‌اند و در این حوزه انتخابیه ۱۰ مرد و ۳ زن در انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز با اشاره به اینکه چهره‌های شاخص هم در بین نامزدهای انتخابات دیده می‌شوند، افزود: ما وظیفه داریم از آرای مردم صیانت کنیم، هم‌اکنون شعب اخذ رای مشخص شده و آموزش‌های لازم به نمایندگان فرماندار و هیئت بازرسی داده شده است.

وی با بیان اینکه در طرقبه ۳۰ شعبه در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶ شعبه شهری و ۱۴ شعبه روستایی است، عنوان کرد: در شاندیز ۳۲ شعبه در نظر گرفته شده که ۱۲ شعبه شهری و ۲۰ شعبه روستایی است و به دلیل پراکندگی جغرافیایی و ماهیت گردشگری بودن شش شعبه به صورت سیار می‌باشد.

رحیمیان با اشاره به اینکه در این حوزه انتخابیه ۵۸ هزار نفر واجد شرایط رای و ۳۵۰ نفر رای اولی هستند، بیان کرد: دوره قبل در حوزه انتخابیه طرقبه و شاندیز ۳۵ هزار نفر مشارکت داشتند که برآورد می‌کنیم امسال هم مشارکت زیادی داشته باشند، همچنین باید گفت؛ هیئت بازرسی، هیئت نظارت و تیم فرمانداری اقدامات لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور، جذاب و با مشارکت زیاد تدارک دیده است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز با بیان اینکه سالیانه ۶۰ میلیون گردشگر به این شهرستان وارد می‌شوند و در این شهرستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داریم، تصریح کرد: برای روستاها به منظور تبیین و مشارکت در انتخابات مبلّغ فرستاده‌ایم، همچنین اولین شهرستانی هستیم که جمعیت روستایی با شهری آن در طرقبه و شاندیز یکی است.

رقابت ۴۷ نامزد فریمان از سوم اسفندماه برای انتخابات

حمید اکبری در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در خصوص برگزاری انتخاباتی پرشور در حوزه فریمان انجام شده است. بر این اساس از ۶۹ نفر ثبت‌نام شده ۴۷ نفر بعد از گذراندن مراحل شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که این تعداد می‌توانند از سوم اسفندماه به رقابت بپردازند.

فرماندار شهرستان فریمان با اشاره به اینکه این کاندیداها در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و نظریه مشارکت خواهند داشت، ادامه داد: ۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه فریمان، قلندرآباد و بخش مرکزی درنظرگرفته شده است که از این تعداد ۴۵ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان فریمان ۱۱۵ هزار نفر است که از این تعداد ۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت جلسه آموزشی توجیهی و ۲۸ جلسه هیئت اجرایی برای عوامل اجرایی برگزار شده است که البته برگزاری چهار جلسه دیگر آموزشی هم در دستور کار قرار دارد.

اکبری به اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت و حضور باشکوه مردم این شهرستان در انتخابات پرداخت و عنوان کرد: در حوزه جهاد تبیین و مشارکت مردمی، جلساتی در شهرستان فریمان با محوریت تشکیل قرارگاه جهاد تبیین و اعزام مبلّغان صورت گرفته که با بصیرت‌افزایی و روشنگری، حضور پرشور مردمی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عملیات میدانی جهاد تبیین دانش‌آموزان تحت عنوان طرح «۱۴ صفر ۲» در مدارس در حال برگزاری است، بیان کرد: در حوزه فریمان ۴۰۰ دانش‌آموز رای اولی داریم و از آن‌ها در عوامل اجرایی صندوق‌های رای نیز استفاده خواهیم کرد.

اکبری به حوزه پشتیبانی انتخابات پرداخت و افزود: در حوزه پشتیبانی اقدامات خوبی صورت گرفته است تا در روز اخذ رای با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه نباشیم. طبق قانون در انتخابات امسال امکانات و تجهیزاتی از قبیل سالن‌های همایش، سالن ورزشی، استرابورد و بیلبوردها فراهم شده است که نامزدها می‌توانند از سوم اسفند ماه تبلیغات خود را آغاز کنند.

حدود ۲ میلیون سیستان و بلوچستانی واجد شرایط رای‌دهی هستند

معاون سیاسی‌ و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر در استان واجد شرایط رأی‌دادن هستند که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر رأی اولی و ۸۵ هزار ۴۵ نفر مرد و بقیه زن هستند.

رضا شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۲۵۳ نفر از نامزدهای انتخابات سیستان و بلوچستان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که از این تعداد تا کنون هشت نفر انصراف دادند.

وی با اشاره به اینکه از سوم تا نهم اسفند ماه نامزدها فرصت تبلیغات انتخابی دارند، تصریح کرد: در هر منطقه از شهرداری‌ها هر یک از کاندیدها می‌توانند یک ستاد انتخاباتی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تعداد کل شعب اخذ رأی در استان را یک هزار و ۸۶۱ شعبه برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۰۱ شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه سیار است، در مرکز استان ۲۱۲ شعبه برای اخذ رأی وجود دارد که از این تعداد ۱۸۸ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار است.

تعداد نهایی داوطلبان مجلس در آذربایجان شرقی به ۷۰۳ نامزد رسید

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تعداد نهایی تایید صلاحیت شده های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را ۷۰۳ نامزد اعلام کرد.

حسن حقیقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور مجموع نامزدهای تایید صلاحیت شده و آماده رقابت در آذربایجان شرقی از ۶۹۸ داوطلب به ۷۰۳ نفر رسید که این آمار پس از آخرین تغییرات و جابجایی های حوزه به حوزه حاصل شده است.

وی تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را ۲۷۹ نفر اعلام کرد

شرایط برای اخذ آرای همه افراد فراهم باشد

وزیر کشور به عوامل اجرایی انتخابات گفت شرایط باید به گونه‌ای فراهم شده باشد تا همه افراد واجد شرایط به صندوق رای دسترسی داشته و رای بدهند.

دکتر احمد وحیدی در جمع عوامل اجرایی انتخابات در استان لرستان تاکید کرد: فراهم ساختن شرایط برای رای دادن همه افراد، وظیفه ستاد انتخابات استان است.

وی افزود: صندوق های سیار باید به میزانی در یک مکان بماند که همه افراد رای بدهند.

وزیر کشور همچنین به قانون شفافیت مالی نمایندگان اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار شفافیت مالی نمایندگان اجرا می شود.

وحیدی با بیان اینکه کف و سقف هزینه های هر نماینده مصوب و ابلاغ شده است، اضافه کرد: اگر کسی مقررات را رعایت نکند، دچار تخلف شده است.

وی یادآور شد: ۲۰۰ کانال تلویزیونی، کانال فضای مجازی در شبکه های داخلی و تلویبیون، شرایط خوبی را برای تبلیغات نمایندگان فراهم ساخته است. استفاده از اماکن عمومی هم مشخص شده و به طور مساوی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: این قانون برای جلوگیری از تاثیر پول در انتخابات است و تمهیدات فراهم شده باعث شناخت مردم و شایسته گزینی می‌شود.

وحیدی مساله مهم دیگر را آموزش برشمرد و گفت: وزارت کشور از حدود ۸ ماه پیش تاکنون این کار را شروع کرده است. نمایندگان فرماندار و مجریان انتخابات باید توجیه باشند تا بتوانند به سرعت مسایل را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌گونه تاخیر یا وقفه‌ای در کار رای‌گیری ایجاد شود، بر آمادگی لازم و پیش‌بینی‌های مورد نیاز تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر سلامت و امنیت انتخابات که تکلیف مجریان است، اظهار کرد: سلامت انتخابات برعهده مجریان، نامزدها و رای دهندگان است. علاوه بر مجریان که حق دخالت در رای ندارند، نامزدها و رای‌دهندگان هم نباید خلاف قانون رفتار کنند.

وحیدی خطاب به عوامل اجرایی انتخابات گفت: امانت بزرگی در دستان شما است؛ باید در یک حرکت جمعی و متحد، این امر بزرگ را به بهترین وجه به مقصد برسانیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رصد تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نامزدهای انتخاباتی باید مطابق قانون با هماهنگی پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت و کانال و فضای تبلیغاتی خود را اعلام کنند.

حداد معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در برنامه گفتمان با اشاره به اینکه بیشترین همکاری در حوزه جرائم انتخاباتی را نیروی انتظامی با دستگاه قضا دارد، گفت: همه ضابطان جرائم انتخاباتی از سوی دادستان‌های حوزه قضایی و روسای دادگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیده اند و از زمان کشف جرم تا پایان انجام تحقیقات وظیفه دارند با تخلفات برخورد و گزارش خود را به دادستان حوزه قضایی خود اعلام کنند.

او افزود: در مورد جرائم مشهود، دست ضابطین برای جمع آوری ادوات جرم و دستگیری مرتکب و تنظیم گزارش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها برای کشف دلایل باز است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: یکی از بخش‌های نیروی انتظامی که مأموریت سنگینی در حوزه جرائم غیر مشهود دارد پلیس فتا است و در قانون پیش بینی شده است نامزدها با هماهنگی پلیس فتا باید نسبت به معرفی کانال و فضای تبلیغاتی خود اقدام کنند.

او بیان داشت: در ماده ۸۴ قانون انتخابات پیش بینی شده است که ناظران معرفی شده از سوی شورای نگهبان به قوه قضاییه بعد از گذراندن آموزش‌ها و صدور گواهی از سوی دادستان، از زمان ثبت نام داوطلبان تا پایان تأیید نهایی از سوی شورای نگهبان، ضابط خاص جرائم انتخاباتی باشند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضابطینی تربیت می‌شوند که به صورت ویژه بر جرائم وقانون انتخابات اشرافیت داشته باشند تا بتوانند به صورت ویژه جرائم انتخاباتی را رصد کنند.

او ادامه داد: ضابطین خاص دیگر که به قوه قضاییه در نظارت کمک می‌کنند، نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران هستند که آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha