دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رسول بخشی

حوزه/ استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: برای تغییر وضع موجود و حرکت از نظام سرمایه‌داری به نظام اسلامی باید نرخ بهره بر پول را در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی به صفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، رسول بخشی در همایش طرحی نو برای اقتصاد ایران که در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در اقتصاد غرب همه چیز دارای بهره است، اظهار کرد: اگر بهره بر خود پول قرار بگیرد ارزش پول از تمام دارایی‌ها و کالاها بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۵۰ سال گذشته در اقتصاد ایران حجم نقدینگی ۱۵۰ هزار برابر شده است، مطرح کرد: این اتفاق در شرایطی رقم خورده است که رشد طلا در طول این ۵۰ سال حدود ۷۰ برابر بوده است.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در کف تمام این دارایی‌ها و پول، انسان قرار دارد، عنوان کرد: این الگوی سرمایه‌داری خلاف نظام الهی بوده و دشمنی با خداست.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی انسان در راس بوده و پول به تنهایی کارآیی ندارد، خاطرنشان کرد: برای تغییر وضع موجود و حرکت از نظام سرمایه‌داری به نظام اسلامی باید نرخ بهره بر پول را در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی به صفر برسانیم.

بخشی با بیان اینکه امروز زمین اقتصاد ایران کج است، تصریح کرد: درحال حاضر روزی ۷ هزار میلیارد پول خلق می‌شود که ۷۰ درصد آن در جیب یک درصد از سپرده‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای برای کنترل قیمت‌ها نرخ بهره را افزایش می‌دهند، یادآور شد: با افزایش نرخ بهره سفره مردم کوچک خواهد شد و اگر ما می‌خواهیم قیمت‌ها را کنترل کنیم باید سیاست خود را کاهش نرخ بهره قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha