شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عفاف حکیم فرقان، استاد حوزه علمیه خواهران

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران بیان کرد: عمده هدف و غایت، درخواست، شعر و سرودهای شاعران دنبال این است که من تو را ببینم، در حالی‌که منتظر واقعی باید دنبال جلب نگاه امام به خود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم عفاف حکیم فرقان، استاد حوزه علمیه خواهران امروز جمعه در همایش مادرانه که در سالن شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی به تشریح و تحلیل فرازی از دعای ندبه پرداخت و گفت: "متی ترانا و نراک" جمله‌ای است که در آن تعارض وجود دارد در حالی‌که امام صادق(ع) نگاه و عنایت امام را بر جریان جامعه مدعی انتظار که حرف از "نراک" می‌زند، مقدم کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران بیان کرد: عمده هدف و غایت، درخواست، شعر و سرودهای شاعران دنبال این است که من تو را ببینم، در حالی‌که منتظر واقعی باید دنبال جلب نگاه امام به خود باشد.

وی افزود: باید به معنای رؤیت و شهود نگاه ویژه داشت و آن این است که امام جانشین خدا است به این معنا که آینه تمام‌نمای اسماء و صفات الهی است و ۱۰۰ اسم و صفت خداوند را متجلی و منعکس می‌کند.

حکیم فرقان تأکید کرد: همان‌طور که خداوند در بحث رحیمیت خود نگاه عام و خاص دارد، اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز نگاه عام و خاص به موجودات عالم دارند و عنایت خاص حضرات مخصوص انسان‌های خاص خداوند می‌شود که بقیه از آن محروم هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: در "متی ترانا"، نگاه ویژه حضرت حجت وجود دارد و این‌یک نگاه تشریفی است که نسبت به همه یاران خود این نگاه را ندارند و تا "ترانا" اتفاق نیفتد؛ نراک به درد نمی‌خورد.

وی افزود: التزام عملی به بایدونباید و واجب و حرام باید به‌صورت قطعی و صددرصد صورت گیرد تا نگاه امام حی و حاضر را به خود جلب کنیم.

حکیم فرقان گفت: اگر کسی التزام عملی را رعایت کرد و وظایف و تکالیف خود را انجام داد، "ترانا" محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه در زمان غیبت نمی‌توان رؤیت و شهود امام را به‌صورت محسوس درک کرد، گفت: امام عقول را به تکامل می‌رساند و باید باور کرد امام عنایت ویژه به قلوب موالیان خود دارند.

پایان پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha