شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد باقر عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این‌که کار در مجلس به نوعی خدمتگزاری به مردم است،گفت: بدون شک یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین کارها،کار در مجلس است از ده گردشی‌ها گرفته تا پاسخگویی به مردم،شرکت در کمیسیون‌ها .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده پیشین مردم شهرستان‌های بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با بیان این‌که مشارکت در انتخابات یک تکلیف الهی است،اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم به عنوان یک رهبر دینی و سیاسی و هم به عنوان مرجع تقلید شیعیان جهان، حضور در انتخابات را، یک موضوع مهم و اساسی دانسته‌اند.

وی با اشاره به این‌که کشور ما در یک منطقه حساس به نام غرب آسیا قرار دارد،تصریح کرد: این منطقه سرشار از فتنه،درگیری و ناامنی است که ریشه آن به دشمنان قسم خورده این آب و خاک یعنی آمریکا و اسرائیل و...برمی‌گردد که منافعشان ایجاب می‌کند که به هر کاری دست بزنند.

عضو پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دشمنان ایران که فقط به فکر منافع خویش هستند دندان تیز کرده‌اند که در ما ضعفی ببیند،خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده مردم کشور در انتخابات،می‌تواند جلوی برنامه‌های دشمنان را بگیرد و قدرت چانه‌زنی مسئولین را در عرصه بین‌المللی بیشتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ضمن اشاره به این‌که منکر وجود بسیاری از مشکلات اقتصادی و کوتاهی برخی از مسئولین کشور در راستای حل مشکلات معیشتی مردم نیستیم،عنوان کرد:آنچه مسلم است آن است که هم عقل و هم احساس و هم شرع حکم می‌کند که در انتخابات حضور گسترده داشته باشیم.

وی شرکت هوشمندانه مردم را در انتخابات جهت حل مشکلات جامعه راهگشا دانست و یادآور شد:آنچه که بیشتر از هر چیزی بایستی مورد توجه قرار گیرد آن است که برنامه‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف را بررسی کرده و با بصیرت کامل پای صندوق‌های رای برویم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که کرسی "مجلس" جایگاهی است که وجود همه گرایشات مختلف علمی در آن لازم است،بیان کرد:مردم باید توجه کافی و وافی داشته باشند و به افرادی رای دهند که دارای دو ویژگی مهم قوی‌بودن و امانتدار بودن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ضمن تاکید بر این نکته که یک نماینده باید پاسدار منافع ملی و همچنین امین مردم باشد،اذعان داشت:نباید به افراد بی‌تجربه رای داد.

وی کار در مجلس را به نوعی خدمتگزاری به مردم دانست و افزود:بدون شک یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین کارها،کار در مجلس است از دهگردشی‌ها گرفته تا پاسخگویی به مردم،شرکت در کمیسیون‌ها و ......

نماینده اداوار نهم و دهم مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مهم که افرادی که از گرایش‌های مختلف برای نمایندگی در مجلس شرکت می‌کنند سبب شادی و نشاط می‌شوند،ابراز کرد:حضور همه عزیزان مغتنم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی لزوم داشتن سعه‌صدر را، از مهمترین خصوصیات یک نماینده برشمرد و گفت:کار در مجلس دارای حواشی زیادی است و اگر فردی مسئولیت پذیر نیست نباید به رفتن به مجلس فکر کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به کاندیداهای انتخاباتی،تاکید کرد:کاندیداها توجه داشته باشند که ضمن رعایت قوانین،از اتهام به یکدیگر بپرهیزند چرا که گاها مشاهده شده که برخی از افرادی که موفق به کسب رای نمی‌شوند علاوه بر تخریب رقبای خود،به تخریب اصل انتخابات و همچنین بیان مطالبی همچون تقلب در انتخابات و...می‌پردازند.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد:کاندیداهایی که حوصله رای نیاوردن در انتخابات را ندارند،بهتر است که اصلا در انتخابات شرکت نکنند و عزیزان شرکت کننده هم تحت هیچ شرایطی بعد از اعلام آرا،به تهمت و افترا پیرامون انتخابات متوسل نشوند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha