شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران گفت: حوزه شیعه در طول تاریخ خودش را نشان داده که هیچ زمان از حوادث روز عقب نخواهد افتاد و رمز بالندگی آن هم همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران در آیین افتتاحیه دوره سواد هوش مصنوعی ویژه طلاب و دانشجویان استان تهران اظهار کرد: از وقتی که بحث هوش مصنوعی در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شد، لازم بود که حوزه‌های تهران ویژه دیده شود، چرا که نیازهایی در سطح تهران و ظرفیت‌هایی در روحانیت تهران وجود دارد؛ لذا باید این انرژی‌های بالقوه را در مسیر آموزش به فعلیت رساند.

وی ادامه داد: از ضروریات هر عالم دینی همین مقوله است که اکنون حوزه ورود کرده و شما هم احساس تکلیف کردید و در این دوره شرکت کردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق عنوان کرد: علامه جوادی در تفسیر این جمله، دو روایت از امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام نقل می‌کردند که حضرت در تفسیر در سخن العالِمُ بزمانه لا تهجم علیه اللوابس. زمان یعنی چی؟ یعنی عالم به چی باید بود.

وی اضافه کرد: حضرت در یک جا می‌فرمایند: اذا تغیر السلطان تغیر الزمان اما تفسیر دوم خیلی دقیق‌تر است که فرمودند: اذا تغیر نیّتُ السلطان تغیر الزمان!

مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران با تأکید بر اینکه امروز دنیا را نیت‌ها و قصدها و برنامه‌هایی که برای آیند بشریت ترتیب داده‌اند، اداره می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار ارزشمند و منحصر به فرد رهبر عزیزمان که همه دنیا، بزرگان دنیا در مقابل ایشان سر تسلیم فرود آورده‌اند همین نیّت خوانی و آینده‌نگری است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آن نیت‌ها و برنامه‌هایی که شاید ۱۰ سال دیگر تازه اعلام و اجرا شود از الآن پیش‌بینی و پیش‌گیری کرده‌اند؛ به نظرم بحث هوش مصنوعی یکی از این موارد است و باید متذکر شوم که حوزه شیعه در طول تاریخ خودش نشان داده که هیچ زمان از حوادث روز عقب نخواهد افتاد و رمز بالندگی آن هم همین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha