یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ برگزاری جشن تشرف«تکلیف» پسران درکاشان

حوزه / در شب میلاد حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه جشن تشرف «تکلیف» پسران به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در تالار شهر فرهنگسرای مهر این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان برای نخستین بار در شهر دارالمؤمنین کاشان، در شب میلاد حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه جشن تشرف «تکلیف» پسران به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با همکاری موسسه مهدویت سپیده صبح و با حضور جمعی از مسئولان در تالار شهر فرهنگسرای مهر این شهر برگزار شد.

محمدعلی فرجی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در این مراسم ضمن تبریک میلاد آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، جشن تشرّف یا همان جشن تکلیف عبادی را خاطره ای شیرین معنوی و تربیتی برای دانش آموزان به سن بلوغ رسیده دانست و ابراز داشت: دانش آموزان پسر در آیین با خدایشان عهد می‌بندند و دستورات دین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می کنند.

وی سن تکلیف را سرآغاز بلوغ دختران و پسران در فراگیری احکام روحبخش دین مبین اسلام دانست و یادآور شد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی هم یکی از برنامه ها برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است.

فرجی بر لزوم تشریح آموخته های دینی، تربیتی و تبیین دستورات الهی در ویژه برنامه های جشن تشرف «تکلیف» پسران تاکید کرد و افزود: بر این اساس آنچه را خداوند برای انسان واجب ساخته و از ما خواسته باید به آن عمل کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تصریح کرد: در فرهنگ کهن ایرانی برای هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتی به ما رسیده باشد، جشن می گیریم تا بدین وسیله سپاسگزاری و شادی خودمان را نشان دهیم.

فرجی یادآور شد: به سنّ تکلیف رسیدن هم، یک عید است، زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده اند که خداوند به آنان دستور می دهد و آنها نیز خوشحالند که خواسته ها و دستورهای او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان جشن تکلیف، را یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی دانست و بیان داشت: دانش آموزان با برگزاری جشن های گروهی به نام جشن تکلیف، نعمت های خدا را گرامی می دارند و این روز بزرگ که در آن به سن تکلیف رسیده اند را به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره ای به یادماندنی به یاد می سپارند.

فرجی ب ابیان اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اجرای این ویژه برنامه برای پسران سنّ بلوغ کاشان قصد دارد نقش فرهنگی مذهبی شایسته‌ خود در اعتلای فرهنگ قرآن و عترت را ایفا و نهادینه نماید، گفت: امیدواریم اجرای این گونه برنامه ها الگوی مناسبی در شهر دارالمؤمنین کاشان برای موضوعات فرهنگی و مذهبی برنامه های خلاقانه و اثربخش باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha