شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، با اشاره به جایگاه رفیع روحانیت، تبیین حکیمانه دین و بیان زیبایی‌های آن را از وظایف خطیر علما دانست و گفت: اولین نقش علما جذب و هدایتگری مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی امروز یکشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل اظهار کرد: لباس روحانیت دارای شأن و منزلت بالاست و هرکس به این جایگاه بی حرمتی کند از روی عناد و برگرفته از رفتار دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی به وظیفه خطیر علمای دین در هدایت امت اسلامی و احیاگری جامعه اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم برای شهدا، علما و متقیان جایگاهی برتر تعریف و تفسیر کرده تا امت را متوجه این ارزش و مرتبه بالا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عالم دین اسباب آراستگی شهرها و بلاد ماست، تصریح کرد: نفوس پاک علمای دین زمینه ساز تربیت و تعالی برتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اهمیت احیاگری در حوزه اعتقادات، اخلاق، باورهای دینی و جلوگیری از هرگونه کج روی و انحراف را یادآور شد و بیان کرد: نفس پاک علما باید ملکه حساسیت باشد و واهمه قدسی را در امت اسلامی ایجاد کند.

وی از علما به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: اولین نقش علما تبیین حکیمانه دین و بیان زیبایی‌های آن است تا با آراستگی بیشتر بتوان زمینه جذب و هدایتگری را فراهم کرد.

نقش علما در تنظیم روابط اجتماعی بی بدیل است

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی نقش علما را در تنظیم روابط اجتماعی و برقراری عدالت واقعی یادآور شد و افزود: علما در طول تاریخ در حفظ و صیانت از تمامیت و استقلال کشور تلاش کرده و اجازه ندادند تا این سرزمین در سراشیبی سقوط قرار گیرند.

وی افزود نقش خطیر علما و روحانیون واسط بین امر الهی و مردم است که خود زمینه ساز حفظ محبت و ایجاد علقه های ارزشی است.

ویژگی های حکومت جهانی امام عصر (عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تشکیل حکومت جهانی را از ویژگی‌های حاکمیت امام عصر (عج) توصیف کرد و افزود: عوامل مختلف به جنگ و خونریزی در دوران مختلف دامن زده که خاک، تعدد شاهان و دین و نژادپرستی از جمله این عوامل بوده که نمونه آن را امروز در جنگ سوریه و فلسطین به مسائل دینی و اعتقادی شاهدیم.

وی دیگر ویژگی دوران ظهور اتمام عصر را برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: در عصر ظهور همه سرزمین‌ها مملو از عدالت بوده و خانواده واحد جهانی تشکیل می‌شود تا بشریت از این همه رنج و مرارت نجات یابد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha