شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اراک

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مراکز علمی، تربیتی و آموزشی به خصوص حوزه‌های علمیه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،  آیت‌ الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران ریحانه‌النبی(س) اراک، بیان کرد: اگر بتوانیم باورهای دینی را تقویت کنیم می‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام مؤثرتر و بلندتری برداریم که در این راستا مراکز علمی، تربیتی و آموزشی و به خصوص حوزه‌های علمیه نقش مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خواهران طلبه باید در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه نیز توانمند باشند و در این زمینه به‌منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه با ایجاد بسترهای مناسب در پیام‌رسان‌های داخلی رابطه بین حوزه و جامعه را بیشتر کنند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به جهت تقویت باورهای دینی، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها سهم بسزایی دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد هر کدام از این جایگاه‌ها، جایگاه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که هرچقدر تقویت شوند و دقیق‌تر کار کنند می‌توانند در جهت اصلاح جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای جامعه گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: حوزه‌ای موفق است که بتواند حل مسئله کند و در این راستا ما باید طلابی تربیت کنیم که توانایی حل مسائل اجتماعی را داشته باشند.

وی در پایان نقش طلاب خواهر در عرصه تبلیغ دینی را موثر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha