یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
اعرافی

حوزه/مدیرحوزه‌های علمیه گفت: امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط دور و نزدیک جهان فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت االله اعرافی، امروز در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فرهنگیان تهران و فعالان آموزش و پرورش کشور، ضمن پرداختن به برکات و فیوضات ماه شعبان اظهار کرد: این ماه معظم مقدمه ورود به ضیافت الهی و ماه مبارک رمضان است. از مناجات و صلوات شعبانیه غافل نشویم که هر کدام فواید و فضیلت‌های خاص خود را دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اصل دنیا و هدف زندگی مادی، چشیدن طعم معنویت و حیات معنوی است. از توفیقات همه ما این است که زندگی و کار روزمره‌مان هم در نظام اسلامی رقم خورده و این خود مساله بسیار درخور توجه در حیات ما به شمار می‌رود. امیدوارم. در روایت است که طوری نماز بخوانید که انگار آخرین نماز شماست و این در سایر موارد و مراحل زندگی نیز صدق می‌کند. بکوشیم حیات طیبه داشته باشیم و هر لحظه آماده پیوستن به معبود باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات و دستاوردهای این دانشگاه و ترویج اسلام، ایران، تشیع و زبان فارسی در مناطق مختلف جهان گفت: سال ۱۳۸۰ مقام معظم رهبری بنده را فراخواندند و فرمودند که چند بار به شما کارهایی را پیشنهاد داده‌ام که عذر آورده‌اید. در ادامه پیشنهاد کار در عرصه آموزش بین‌الملل را دادند که من پذیرفتم و از ایشان وقتی دوماهه برای آمادگی و بررسی خواستم. سپس به بررسی و مطالعه دانشگاه‌های بین‌المللی و تجارب مرتبط پرداختم.

وی با پرداختن به این‌که انقلاب و دستاوردهای آن مایه افتخار است و نباید از آن غافل باشیم، افزود: چون از جوانی سفرهای متعددی به خارج از کشور کرده بودم، همیشه فکر می‌کردم که انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ظرفیت جهانی شدن دارد. این موقعیت خوبی بود که در نهایت در سال ۱۳۸۷، جامعه‌المصطفی‌العالمیه با موافقت مقام معظم رهبری شکل گرفت و چقدر توانستیم در دنیا ارتباط برقرار کنیم.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به فراگیری انقلاب در بسیاری از نقاط دور و نزدیک جهان گفت: خیلی اوقات افسوس می‌خورم که چرا مردم ما نمی‌دانند ما در دنیا چه جایگاهی داریم و چه موجی از ایران و اسلام در جهان برقرار شده است.

وی با اشاره به گسترش روابط در پرتو این حرکت علمی و دانشگاهی در ادامه افزود: در پنج قاره و در نقاطی چون فیلیپین، مالزی، اندونزی و آفریقا حضور داشته‌ایم و اسلام و ایران را گسترش داده‌ایم.

مدیر حوزه های علمیه گفت: از دغدغه‌های همیشگی من در زندگی، آموزش و پرورش بوده است و همه‌جا به دنبال کار آموزش و پرورش بوده‌ام. دغدغه دیگرم هم ارتباط با دانشگاه بوده و پژوهشکده حوزه و دانشگاه محصول همین دغدغه است.

آیت‌الله اعرافی در پایان با اشاره به مشکلات و مسایل کشور گفت: در کشور نارسایی‌ها و کمبودهای زیادی به دلایل تحریم و سوء مدیریت‌ها داریم که باید به آن‌ها رسیدگی و حل شود. صدای اقشار مختلف مردم باید شنیده شود. با همه این موارد با شرکت در انتخابات باید هم مشارکت را افزایش دهیم و هم تغییرات مورد نیاز را از این راه به انجام برسانیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha