دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مردانپور

حوزه/معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم در آستانه انتخابات ۱۴۰۲، شش راهبرد قرآنی برای مقابله با دشمنان را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مردانپور، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه در آستانه انتخابات ۱۴۰۲ در یادداشتی به تبیین شش راهبرد قرآنی برای مقابله با دشمنان اشاره کرد.

متن یادداشت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز و مومن و انقلابی ایران اسلامی، گرچه در طول این پنج دهه، از دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه زخم‌ها، دیده و «خون دل» ها خورده اید اما لحظه‌ای حتی در عهد و پیمانی که با «خدا» بستید شک نکرده و عقب ننشستید! شور و حماسه‌ای که امروز سراسر منطقه ما و جهان اسلام را از عراق و سوریه تا یمن و لبنان و فلسطین را فراگرفته و ابرقدرت‌های وحشی را به ترس و چالش واداشته است، همه، نتیجه و ثمره درخت تنومند رشادت‌ها و ایثارهای بزرگ شماست! بهشت گوارای وجودتان باد.

اما نخبگان و خواص انقلابی باید قدر این همه عظمتی که مردم ایران اسلامی آفریدند بدانند و مصالح انقلاب و نظام را فدای بعضی مطامع شخصی و سلیقه ای نکنند که هم در دنیا و هم در آخرت گریبانشان گرفته خواهد شد.

شما ای دردمندان انقلابی مراقب باشیدهم گام با دشمنان خارجی و مجریان داخلی اوامر استکبار، تیشه به ریشه انقلاب و انقلابیون نزنید. امروز نفوذ دشمن و جریان غیر خودی را در جریان انقلابی کاملا مشاهده میکنیم به طوری که با واژه‌های کاملاً تند انقلابی احساساتی و از شدت خشم و عصبانیت علیه بعضی از انقلابیون سخن پراکنی می کنند. تردید نکنید آن کسانی که از این اختلافات سود می برند حتما شما نخواهید بود و دیگران از ثمره بی تدبیری و بی توجهی بعضی ها خوشه ها درو خواهند کرد. تا کی باید چوب بی تدبیری خود را بخوریم و جریان های انقلابی را از مصادرمهم کشور با دستان خود دور کنیم و تصمیم گیری های مهم در مجلس و دولت را به دست نا اهلان بسپاریم.

بیایم به این راهبردی که خداوند در قرآن به مومنان دستور داده است عمل کنیم که این شرط موفقیت و پیروزی ما خواهد بود.

چنانچه در سوره انفال آیات ۴۵ تا ۴۷ شش راهبرد در مقابله با دشمنان به مومنان سفارش کرده است:

راهبرد اول: در مقابله با این دشمن ایستاده گی است باید ثابت قدم بود که لازمه‌ی ایمان، ثابت قدمی است. ما مأمور به ثبات قدم در جبهه‌ایم.

راهبرد دوم: یاد فراوان خداست. فضای جبهه‌ی مسلمانان باید آکنده از یاد خدا باشد و هر چه مشکلات بیشتر باشد، نیاز به یاد خدا بیشتر است. پایداری و یاد خدا، رمز پیروزی در نبرد و رستگاری است.

راهبرد سوم: ولایت پذیری است. جریان انقلابی باید مومن و مطیع اوامر الهی و گوش به فرمان ولی باشد و دستورات او را اطاعت کند.

راهبرد چهارم: اتحاد و یک پارچگی است که اختلاف‌ داخلی‌ و نزاع‌ دودستگی‌ ‌با عث ضعف‌ میشود و ‌در امتثال‌ اوامر الهی‌ مخصوصا ‌در امر جهاد سست‌ می شوید.

راهبرد پنجم: صبر و تحمل در مشکلات و رنجهاست که خدا با صابران خواهد و بود.

راهبرد ششم: تواضع و فروتنی در مقابل مومنان و انقلابیون است. که غرور و ریا، از آفات قدرت در جبهه‌ی جنگ است. در طول تاریخ همیشه غرور با شکست همراه بوده است.

بیاییم با هم و در کنار هم با اتحاد و یک پارچگی کامل پشت سر ولی فقیه پرچم انفلاب را به دست صاحب اصلیش برسانیم.

حرف آخر:

وطن فروشان و ضد انقلاب، شاید! اما یک ایرانی اصیل و یک انقلابی و مومن، یک مسلمان «حسینی» هیچکدام، هیچگاه، هرگز آب به آسیاب «دشمنان ایران و امام حسین» نمی‌ریزد! و در زمین دشمن بازی نمی کند.

این روزها «یزید» ها، «شمر» ها و «حرمله» های کودک کش از رژیم صهیونیستی گرفته تا آمریکا و اروپا ووطن فروشان در شبکه های خارجی اینترنشنال، بی بی سی و ... ما را به چه فرامی‌خوانند!؟ مراقب باشیم، نکند خدای ناکرده روز «جمعه»، «دشمن شاد» شده و در زمین دشمن بازی کنیم!

حسین مردانپور
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha