دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماز جمعه عالیشهر به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: دشمن اسلام و ایران یعنی استکبار جهانی این پیام را دریافت کرده که آنچه ضربه خورده است از کسانی بوده که در مساجد تربیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مسجد در اسلام جایگاه بسیار مهم و رفیعی دارد در سوره آل عمران آیه ۹۶ خداوند می‌فرمایند: اولین خانه‌ای که در زمین بنا شده مسجد در شهر مکه است که برای هدایت جهانیان بنا شده است پیامبر اسلام( ص) هم وقتی به مدینه مهاجرت کردند قبل از ورود به شهر مسجد قبا را ساخت.

وی افزود: در روایات رسیده از معصومین علیه السلام تعبیرات عجیبی راجع به مسجد هست که انسان را متحیر می‌کند.

خطیب جمعه عالیشهر گفت: امروز با توجه به تهاجم گسترده دشمن برای خالی کردن مساجد به ویژه نسبت به نسل جوان که سعی می‌کند با هر ترفندی از اینکه جوانان در مساجد حضور پیدا کنند جلوگیری می‌کند. وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده فعالین مساجد هست اعم از ائمه جماعات. هیئت امنای مساجد. پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مستقر در مساجد که باید برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد همفکری، هم افزایی و همدلی داشته باشند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان داشت: سخن حکیمانه امام راحل( ره)که فرمود مسجد سنگر است و محراب محل جنگ است هم جنگ با شیطان هم جنگ با طاغوت باید امروز سرلوحه کار همه ما باشد و برای پر کردن سنگرها تلاش کنیم.

وی افزود: دشمن اسلام و ایران یعنی استکبار جهانی این پیام را دریافت کرده که آنچه ضربه خورده است از کسانی بوده که در مساجد تربیت شده‌اند لذا سال‌هاست برنامه‌ریزی کرده برای اینکه نگذارد جوان‌های ما مسجدی بشوند ما باید بیدار باشیم و این توطئه را خنثی کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در مسجد جوان داشته باشیم این است که خردسلان را به مساجد بیاوریم تا در آینده مسجد پر از جوان باشد.

امام جمعه عالیشهر گفت: امام عزیز و رهبر انقلاب در دیدار با رأی اولی‌ها مطالب مهمی فرمودند اشاره کنم به چند نکته که ایشان فرمودند: انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور و یکی از مهم‌ترین وسیله‌های رفع موانع پیشرفت کشور است امروز دشمنان ما آمریکای جهانخوار، اروپا، صهیونیست‌های غاصب و سرمایه‌داران بزرگ دنیا نگاهشان به داخل ایران است و از همه بیشتر از حضور مردم می‌ترسند چون به تجربه دیده‌اند که حضور مردم می‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند و دشمنان را ناامید کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha