شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سعید سنایی مهر، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مردم فهیم ایران، به توصیه‌ مولا و مقتدای خویش "حضرت آقا" از همان ساعت اولیه انتخابات، برای دفاع از "حرم جمهوری اسلامی ایران" در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و «۱۱ اسفند» را به تقویم افتخارات نظام افزودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور در یادداشتی با عنوان « حماسه حضور ۱۱ اسفند» آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«...إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْم حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ...»

مردم بصیر و انقلابی ایران در چهل و پنج سالگی انقلابشان، با حضور گسترده و پرنشاط در صحنه انتخابات، یک بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید پیمان کردند و در حقیقت وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند و علی‌رغم مشکلات اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی دشمن برای ناامیدکردن مردم، به تکلیف شرعی و انقلابی خود عمل کردند و غیرتمندانه به ندای نائب امام عصر(عج) لبیک گفتند و «حماسه حضور» آفریدند.

مردم فهیم ایران ، به توصیه مولا و مقتدای خویش« حضرت آقا»، از همان ساعت اولیه انتخابات، برای دفاع از « حرم جمهوری اسلامی ایران»، در پای صندوق های رأی حضور یافتند و « ۱۱ اسفند» را به تقویم افتخارات نظام افزودند.

اما این حضور چشمگیر که در چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی، دنیا را مبهوت خویش کرده است، نباید ما را از بررسی آفت‌های این انتخاب بزرگ و چالش‌های انتخابات آینده باز دارد.

در این نوشتار، چند آفت مهم این انتخابات و انتخابات آتی را به اختصار تقدیم حضور خوانندگان گرامی می‌کنم:

۱_ امت انقلابی ما معیارهای انتخاب اصلح را بخوبی می‌دانند و می شناسند که نماینده باید متدین و باتقوا، دارای دانش و بینش لازم، دارای روحیه جهادی و انقلابی و از همه مهمتر مطیع مطلق ولایت مطلقه فقیه، در اعتقاد و عمل باشد.

اما یکی از معیارهای مهمی که ولی امر انقلاب، برای انتخاب اصلح، به کرات بیان کرده‌اند فساد ستیز بودن کاندیدا است.

سؤال اساسی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا کسی که برای به دست آوردن کرسی مجلس، از شیوه نامشروع خرید رأی و دادن شام و ناهار استفاده می‌کند، از مصادیق روشن فاسد و فاسق نیست؟

آیا چنین کسی خود، مروج فسق و فساد در جامعه نیست؟

آیا چنین کسی می‌تواند با فساد مبارزه کند؟

آیا شورای محترم نگهبان نباید مرتکبان و مروجان این ناهنجاری انتخاباتی را از ورود به صحنه‌های انتخاباتی آینده منع کند؟

۲_ اگر پول‌های میلیاردی که برخی از کاندیداها، برای رسیدن به این مسند اعتباری، هزینه کرده‌اند، خرج فقرای همان حوزه انتخابی و یا اشتغال جوانان آن دیار می‌شد، آیا امروز این حجم از بیکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی را داشتیم؟

اگر حامیان تریلیاردر برخی از کاندیداها که ده‌ها میلیارد برای کاندیدای مورد حمایت خود هزینه کرده‌اند و در حقیقت آخرت خود را به دنیای دیگران، به ثمن‌ بخس فروخته‌اند، اگر بخشی از این رشوه‌های انتخاباتی را صرف جهیزیه و ازدواج جوانان همان حوزه انتخاباتی می‌کردند، آیا امروز این تعداد از دختران و پسران مجردی را داشتیم که به دلیل نداشتن شغل مناسب، از پس تأمین جهیزیه و نفقه زندگی خود عاجز مانده‌اند؟

۳_ در هر انتخاباتی صدها تن کاغذ این مملکت، صرف تبلیغات انتخاباتی می‌شود که به قیمت نابودی هزاران اصله درخت این سرزمین شده است.

آیا این حجم از تبلیغات، با استفاده از منابع حیات بشری، ضروری است؟ یعنی آیا واقعا فلان کاندیدا که در تبلیغات خودش از این همه عکس و پوستر و بنر استفاده کرده است، اگر نصف این مقدار را استفاده می‌کرد، آیا رتبه او از جایگاه اول به دومی و یا از دومی به سومی تنزل می‌کرد؟ و هکذا نفرات بعد؟

آیا این حجم از تبلیغات با استفاده از سرمایه‌های زیست‌محیطی و ملی، راه جایگزین ندارد؟

آیا وقت آن نرسیده که مسئولین برگزاری انتخابات، برای جلوگیری از هدررفت این همه سرمایه‌های ملی، چاره‌ای بیاندیشند؟

در انتها امیدواریم که مسئولین ذی‌ربط، با آسیب‌شناسی انتخابات، چالش‌ها و آفت‌های انتخابات را به حداقل برسانند تا از این رهگذر، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم‌تر، فراهم گردد.

والسلام

سعید سنائی‌مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha