یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم اختتامیه کتابخوانی رضوی

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی طبق روایت امام رضا(ع)، شناساندن زیبایی کلام امامان و پیامبران به مردم و در نتیجه پیروی از آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین نوربخش سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ظهر امروز در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن همایش کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مایه مباهات است که بسیاری از شرکت کنندگان در این جشنواره را قشر کودک و نوجوان تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره اشاعه فرهنگ رضوی را دنبال می‌کند، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری دوره‌های مختلف این جشنواره تغییراتی داشته و قطعا این مهم به واسطه حضور موثرتر و مفیدتر مردم و اقشار مختلف جامعه در جشنواره رخ داده است.

نوربخش با بیان اینکه بخش‌های شعر و قصه گویی از جمله بخش‌های اضافه شده به این جشنواره است، تصریح کرد: بخش‌های اضافه شده بدون شک به پویایی این جشنواره کمک شایانی خواهد کرد.

نوربخش یادآور شد: نگاه ما می‌بایست در مسائل مختلف با محوریت زندگی و شخصیت امام رضا(ع) باشد، بدون شک این مسئله ارزشمندی است که مردم از طریق جشنواره کتابخوانی رضوی و کتابخانه‌های عمومی گام در این حوزه نهاده‌اید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جشنواره ملی کتابخوانی رضوی زیرسازی مناسب در حوزه ترویج فرهنگ رضوی است، گفت: حضور بیشتر افراد در این قبیل جشنواره‌ها باعث ایجاد انگیزه‌ای جهت خلق آثار با کیفیت‌تر به ناشرین و نویسندگان می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در این جشنواره طبق روایت امام رضا(ع)، شناساندن زیبایی کلام امامان و پیامبران به مردم و در نتیجه پیروی از آنان است.

در ادامه سیدجمال حقیرالسادات معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: مشارکت بیش از یک سوم اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دهنده ارتبط موثر و مفید کتابخانه‌ها با جامعه هدف خود و مردم است.

وی اعلام کرد: در راستای تمرکز زدایی مشابه این برنامه در شهرستان‌ها و با حضور مسئولین محلی و استانی نیز برگزار خواهد شد.

حقیرالسادات در خصوص ماهیت برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، خاطرنشان کرد: این جشنواره با مشارکت گروه‌های سنی مختلف و اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود و این به معنای دغدغه‌مندی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای مشارکت همه افراد جامعه در همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف در این جشنواره است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha