یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص اهمیت مساجد، گفت: حرکت باید از مساجد آغاز شود، ائمه جماعت باید به مسائل روز جامعه آگاهی داشته باشند، بقعه ای بالاتر از مسجد وجود ندارد و بقعه‌ای بالاتر از مسجد نمی‌توان یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در نشست کانون‌های مساجد استان فارس که با حضور امامان جماعت و مسئولان کانون های فرهنگی در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، در خصوص اهمیت مساجد، اظهار کرد: حرکت باید از مساجد آغاز شود، ائمه جماعت باید به مسائل روز جامعه آگاهی داشته باشند، بقعه ای بالاتر از مسجد وجود ندارد، بقعه‌ای بالاتر از مسجد نمی‌توان یافت و اولین جایی که در عالم دنیا بنا شد مسجد بود و پیامبر اکرم (ص) اولین قدم را برای تشکیل حکومت اسلامی پس از ساخت مسجد برداشت.

وی اضافه کرد: مساجد باید جایی برای جوانان باشند چرا مساجد باید جای کهنسالان باشند، نباید گرفتار یک سری مسائل حواشی باشیم، نباید از اصل که همان مسجد است دور شد، مساجد باید مرکز رشد و نمو جوانان و فرزندان ایران زمین باشد و این اتفاق با حضور امام جماعت محقق می‌شود و مسجد به این شکل روح و حیات پیدا می‌کند و این نشان دهنده ی اهمیت جایگاه امام جماعت مسجد است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: مسجد جایگاه والایی را در کشور و فرهنگ ما دارد اما نسبت به این جایگاه بی توجهی می‌شود و برای حفظ و ارتقاء آن برنامه و فکری وجود ندارد و روحانی با امام جماعت شدن کار را تمام شده می داند و بیشتر از نماز و اعمال عبادی مرسوم تکلیفی احساس نمی‌کند و پرسش این است که چند درصد از روحانیون و امامان جماعت مساجد از مسائل روز کشور آگاهی دارند و مسلط به مباحث روز جامعه هستند؟

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز افزود: دلیل موفقیت علمای گذشته، ارتباط دوستانه با مردم بود، آن بزرگان از ارتباط اداری و تشکیلاتی با مردم حذر کرده و همواره در جشن و شادی و غم مردم خود را دخیل می‌دانستند. در نقطه مقابل امام جماعتی که به دنبال آمار دادن به این و آن است، به درد این وظیفه نمی‌خورد و کار در مسجد با آمار دادن جور در نمی‌آید بلکه هدف باید آدم سازی باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، گفت: امروز اکثر افراد مساجد کهنسالان هستند و دلیل آن گرفتار حواشی شدن و عدم درک درست از جایگاه مسجد است، در حالیکه نکته مهم خلاقیت نشان دادن برای جذب جوانان و افرادی است که همسایه مسجد و اطراف آن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha