شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر| دوشنبه های مسجد محوری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش در مسجد الرجا

حوزه/ مدرس رسانه و پژوهشگر فرهنگی تصریح کرد: بی شک مساجد بهترین پایگاه و مرکز در راستای تربیت و تعالی نسل جدید به شمار می روند.

دانیال بصیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار داشت: خدمت در مسجد به خصوص در عرصه کارهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی حقیقتاً از بهترین اعمال است که نزد خدای متعال اجر و ثواب بسیاری دارد.

وی با اشاره به این که تربیت نسل از جمله اصلی ترین کارکردهای مساجد و از جمله کانون های مساجد است، افزود: مسجد از دیرباز جایگاه بسیار مهمی در جامعه اسلامی داشته و در زمانه ما نیز خود مسجد به یک رسانه قوی و اثرگذار در تحولات جامعه تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: بر خلاف غالب رسانه‌های جهانی که از سوی مشرکین و معاندین اسلام، اداره و یا تأیید می‌شوند، مسجد رسانه و سنگری است که از نفوذ مشرکین و منافقین در امان بوده کما این که آیات نورانی قرآن نیز تأکید بر این مسئله دارند.

بصیر در ادامه با اشاره به این که مسجد جایگاه عبادت و پرستش خالصانه خداوند است، ابراز داشت: مسجد پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک است و انسان به معنای واقعی کلمه وقتی رشد یافته و تربیت می یابد که این مهم در سایه عبودیت صورت گیرد و بهترین راه بندگی از مسیر مسجد و ارتباط با خدای متعال میسر است.

وی با بیان این که نهادها و تشکل های فعال در سطح مساجد اعم از پایگاه بسیج و کانون ها نقش مهمی در تربیت نسل جدید بر اساس رویکرد مسجدمحوری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در اینجا ناظر به بحث مسئولیت پذیر کردن جوانان و نوجوانان است و این که بچه ها از همین سنین حس مسئولیت در قبال خود، خانواده و جامعه را داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: طبعاً بچه‌ای که در فعالیت‌های مسجد شرکت می‌کند، ‌ بسته به سطح توانایی‌اش در این محیط امن و قابل‌ اعتماد، ‌ نقش و مسئولیتی بر عهده می‌گیرد و همین مسئله موجب می‌شود تا بُعد مسئولیت‌پذیری در وجودش تقویت شود.

وی گفت: تقویت ایمان و اراده، آموزش نظم و برنامه ریزی بهتر و مطلوب تر، مساعدت در انجام امور خیر و غیره از دیگر برکات رشد و تربیت مسجدمحورانه است که کانون های مساجد در تحقق این مهم نقش ویژه ای بر عهده دارند.

این مدرس رسانه همچنین با اشاره به این که بی شک مساجد بهترین پایگاه و مرکز در راستای تربیت و تعالی نسل جدید به شمار می روند، افزود: بچه ها همچنین در فضای مسجد و برنامه های فرهنگی و تربیتی آن مهارت های زندگی را به تدریج می آموزند و بر این اساس آماده قبول مسئولیت های بالاتر در زندگی فردی و اجتماعی خود می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha