دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست جمعی از ائمه جماعات مساجد اهواز با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بنا این است که معارف سه گوهر "قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه" در خوزستان گسترش پیدا کند و ائمه جماعات برای ماه مبارک رمضان نسبت به این سه کتب برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست جمعی از ائمه جماعات مساجد اهواز در آستانه ماه مبارک رمضان با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

در این نشست، ابتدا آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و در ادامه نیز حجت الاسلام اخوان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان نکاتی پیرامون رویکرد و برنامه های این سازمان ارائه کرد. در ادامه معاون تبلیغات اسلامی و تعدادی از امامان جماعت به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مسأله ظهور، گفت: کم نداریم کسانی که بوی یوسف زهرا(س) را حس می کنند و برخی علما اعلام کرده اند که ظهور حضرت بسیار نزدیک است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در آستانه ماه ضیافت الهی قرار داریم، بیان کرد: دو ماه رجب و شعبان ماه های ایجاد آمادگی برای حضور در ماه ضیافت الهی و سعی کنیم که در روزهای باقیمانده از این فرصت استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه عظمت ماه مبارک و شأن این آن به ملاحظه قرآن کریم است، ادامه داد: اگر شب قدر نیز چنین جایگاهی پیدا کرده به واسطه قرآن کریم است. قرآن کریم در پیشگاه خداوند متعال عظیم است و در گذشته کمتر به آن توجه می شد.

وی عنوان کرد: یکی از رویش های نظام مقدس اسلامی توجه به قرآن کریم است و باید تلاش کرد که جایگاه آن را در بین مردم افزایش داد و مردم توجه به آن داشته باشند. لازمه آن این است که ابتدا روحانیون و ائمه جماعات خود نیز توجه بیشتری به آن داشته باشند و برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: بنا این است که معارف سه گوهر "قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه" در خوزستان گسترش پیدا کند و ائمه جماعات برای ماه مبارک رمضان آن نسبت به این سه کتب برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز فعالیت قرآن کریم در دفتر و برنامه صفر تا صد نسبت به مفاهیم و ابعاد این کتاب آسمانی، گفت: از کسانی که دارای نبوغ قرآنی هستند دعوت می کنیم تا پای کار بیانید که بتوان در جهت منویات رهبرمعظم انقلاب نسبت به قرآن نقش داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه در خصوص قرآن کریم باید وقت گذاشت و جوانان و خانواده ها را آشنا کرد، افزود: در ماه مبارک رمضان مساجد سعی کنند که هر سه وعده نماز جماعت را اقامه کنند. قبل از نماز نیز به مقدار مختصر نکات مفیدی برای نمازگزاران ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد پیرامون دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد و گفت: با وجود برخی مشکلات و مسائل اما در این دولت اقداماتی صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و مردم باید نتیجه اقدامات را در سفره ها ببینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha