شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مرکز نور

حوزه/ در آستانه حلول ماه بهار قرآن، ماه مبارک رمضان و همزمان با مراسم رونمایی، فیلم‌های آموزشی جامع‌ترین دانشنامه قرآن‌پژوهی هوشمند، یکی از جدیدترین محصولات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جهت استفاده پژوهشگران و قرآن‌پژوهان محترم تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه حلول ماه بهار قرآن، ماه مبارک رمضان و همزمان با مراسم رونمایی، فیلم‌های آموزشی جامع‌ترین دانشنامه قرآن‌پژوهی هوشمند، یکی از جدیدترین محصول مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جهت استفاده پژوهشگران و قرآن‌پژوهان محترم تولید و عرضه شد.

در این فیلم ها که در پنچ قسمت تولید شده، مدیر علمی گروه قرآن و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، به توضیح قسمت های مختلف این نرم افزار از جمله کتابخانه، انتقال به قرآن، مجموعه‌سازی، دانشنامه، (نمایش قرآن، ترجمه، تفسیر، حدیث، آیات مرتبط، واژگان، إعراب) و قسمت های قرائت، معجم صرفی، واژه‌نامه، مشابه‌یابی و آیات در کتب پرداخته است. همچنین سایر ویژگی ها، امکانات نرم‌افزار را بیان کرده است.

گفتنی است، آیین رونمایی از نسخه چهارم نرم‌افزار فاخر جامع تفاسیر، یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲با حضور و سخنرانی آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی – رئیس دفتر مقام معظم رهبری و علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه قرآن برگزار شد.

در این مراسم که در ساختمان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برگزار گردید، از نسخه چهارم نرم‌افزار فاخر جامع تفاسیر که حاوی متن ۹۰۳ عنوان در ۳۵۶۴ جلد و ۱۳۷ ترجمه (۷۷ عنوان به فارسی و ۶۰ عنوان غیر فارسی به ۳۳ زبان) رونمایی شد.

امکان مطالعه متن ترجمه، مقایسه ترجمه‌ها ذیل یک آیه و نیز ارائه ترجمه‌های هم‌طراز از یک واژه قرآنی که با قابلیت‌های هوش مصنوعی فراهم آمده از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار فاخر است.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، قرائت‌های ارائه شده در این نرم‌افزار است که به صورت تلاوت‌های ترتیل، تحدیر و تحقیق از ۲۸ قاری در این نرم‌افزار آورده شده، همچنین ۴ ترجمه گویا (۳ ترجمه فارسی و ۱ ترجمه انگلیسی) برای علاقمندان به قرائت قرآن کریم افزوده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha