شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / تکریم و معارفه دادستان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه عادی انگاری در انجام وظایف بسیار مضر است، گفت: عادی انگاری در عرصه خدمت، روحیه تسامح را ایجاد خواهد کرد که این اتفاقی خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، با بیان اینکه قانون یک ابزار برای تحقق عدالت است، اظهار داشت: امامین انقلاب بارها بر توجه به قانون، قانون مداری و قانون گرایی در جامعه تأکید داشته و دارند و این یک اصل در روابط اجتماعی است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون، گفت: البته در کنار اجرای قانون باید به حواشی و برآیندهای اجتماعی و سیاسی آن نیز توجه شود.

امام جمعه همدان؛ با اشاره به اینکه زندگی را تنها نباید بر اساس مسائل حقوقی ببینیم، یادآور شد: اجرای قانون دارای لوازمات و اقتضائات مختلفی است که در عین حال که قانون باید اجرا شود، لازم است مراقب باشیم اجرای قانون در جامعه شیرین باشد.

وی افزود: در مباحث فلسفه حقوق، گاهی با تعارضات بین اخلاق و قانون انسان مواجه می‌شود و لذا باید به این نکته توجه کنیم که به نحوی قانون اجرا شود تا خوشبینی از نحوه انجام آن در جامعه به وجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در برخورد با پرونده‌ها در تمامی ایام دوران خدمت نباید دچار حس عادی سازی شویم، اظهار کرد: گاهی با توجه به حجم زیاد پرونده مراقبت شود که فراموش نکنیم در برابر اولین پرونده به اندازه‌ای مسئولیت داریم که در برابر هزارمین پرونده در سال‌های آینده مسئولیت داریم و همه آنها باید مهم تلقی شوند.

وی با بیان اینکه عادی انگاری در انجام وظایف بسیار مضر است، ابراز کرد: عادی انگاری در عرصه خدمت، روحیه تسامح را ایجاد خواهد کرد که این اتفاقی خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، داشتن حوصله و شرح صدر را از ملزومات مسئولیت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: قطعا فعالیت در این عرصه با سختی‌هایی همراه است و لذا هر چه شرایط سخت‌تر می‌شود شرح صدر و توسل و دعا نیز باید بیشتر باشد.

وی به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها و خدمات عوامل اجرایی، انتظامی و امنیتی در روند برگزاری انتخابات قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تقدیر از حضور پر شور مردم در انتخابت و نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمنان، اظهار کرد: امیدواریم منتخبان نیز در این شرایط به وظایف خود عمل کنند و به اعتماد مردم توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha