شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمیدی نژاد

حوزه/ تمام جمعه عالیشهر گفت: آقایان نماینده و مسئول، مردم آمدند با ایمان و غیرت با این همه گرانی با این وضع اشتغال با این همه بی‌مهری به مردم، باز هم آمدند، حماسه آفریدند و نگذاشتند دشمنان به اهداف پلیدشان برسند و سیلی محکم را به دشمنان زدند، حالا نوبت شماست، مرد باشید، قدرشناس باشید، جهادی کار کنید، شب و روز نشناسید این مردم هزاران مشکل دارند اگر نمی‌توانید جهادی عمل کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: روزهای پایانی ماه شعبان را باید قدر بدانیم، در حدیث شریفی که در کتاب عیون الاخبار آمده یکی از یاران امام رضا(ع) می‌گوید در جمعه آخر ماه شعبان به محضر حضرت رسیدم، فرمودند این آخرین جمعه ماه شعبان است در این روزهای پایانی ماه سعی کن آنچه در طول این ماه از دستت رفته را با دعای زیاد و استغفار فراوان و تلاوت قرآن جبران کن و فرمودند توبه کن از گناهانت تا وقتی ماه رمضان می‌آید بتوانی بنده مخلص خدا باشی.

وی بیان کرد: باید با توجه به این حدیث در این روزهای پایانی ماه شعبان تمام تلاش خود را برای پیدا کردن لیاقت حضور در مهمانی بزرگ خداوند در ماه رمضان داشته باشیم، شاید بعضی از ما نسبت به برادران و خواهران دینی کینه‌ای و درگیری داشته باشیم، نباید این ظلمت‌ها در دل ما بماند ببخشیم تا مورد توجه قرار بگیریم و ما را به مهمانی دعوت کنند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد بیان داشت: رمضان ماه با عظمتی است پیامبر خدا (ص) در خصوص اهمیت این ماه خطبه نورانی دارند به نام خطبه شعبانیه که زیباترین و با ارزش‌ترین منشورهای اخلاقی و اعتقادی هست که اگر کسی دارای این ویژگی‌ها نباشد نمی‌تواند خود را مسلمان واقعی بداند و ادعا کند که سبک زندگی قرآنی و اسلامی را دارد.

وی بیان کرد: در این خطبه رسول خدا می‌فرماید ماه خدا با سه ویژگی برکت و رحمت و مغفرت به سمت شما آمده، ماهی که از همه ماه‌ها با فضیلت‌تر است و همه روزها، شب‌ها و تمامی لحظات آن از بهترین روز و شب‌ها و و ساعات است، در این ماه همه شما به مهمانی خدا دعوت شده‌اید و خداوند شما را تکریم کرده به همین علت نفس‌های شما ثواب ذکر گفتن را دارد و حتی خواب شما عبادت است.

امام جمعه عالیشهر گفت: خوش به حال کسانی که به استقبال این ماه با عظمت می‌روند و با خوشحالی از آن استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ابراز کرد: امام بزرگوارمان از ملت ایران به خاطر حضور در انتخابات تشکر کردند و کار آنها را جهاد دانستند و فرمودند، چون این رأی دادن در مقابل تلاش‌های یک ساله دشمن برای شرکت نکردن مردم بود، ثواب جهاد در راه خدا را دارد، خوشا به حال کسانی که به این سعادت عظیم دست پیدا کردند و نائب امام زمان (عج) را از خود راضی کردند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد در ادامه خطاب به منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقایان نماینده و مسئول، مردم آمدند با ایمان و غیرت با این همه گرانی با این وضع اشتغال با این همه بی‌مهری به مردم، باز هم آمدند، حماسه آفریدند و نگذاشتند دشمنان به اهداف پلیدشان برسند و سیلی محکم را به دشمنان زدند، حالا نوبت شماست، مرد باشید، قدرشناس باشید، جهادی کار کنید، شب و روز نشناسید این مردم هزاران مشکل دارند اگر نمی‌توانید جهادی عمل کنید وای به حال شما، اگر در این صندلی‌ها بنشینید شهدا خصم شما خواهند بود و بازخواست سختی خواهید داشت، هر پایه این صندلی‌ها روی خون ده‌ها شهید علم شده وای به حال شما که چقدر غافلید.

وی خاطرنشان کرد: عالیشهر با این تن رنجور و زخمی‌اش در بستر احتضار است، از بیمارستان خبری نیست، پزشک متخصص پیشکش، پزشک عمومی هم ندارد و گاهاً تزریقات‌چی هم ندارد و مردم بیچاره به کجا پناه ببرند، ۳۶ هزار نفر جمعیت شهر به همین اندازه جمعیت روستاهای اطراف که به این بیمارستان پناه می‌آورند چه جوابی دارید به این مردم بدهید؟ فاضلاب شهر که مشکل اصلی این مردم است کی باید حل شود؟ آب‌های آلوده رها شده در سطح شهر خطر انواع بیماری‌ها را برای مردم جدی کرده است، سگ‌های بی صاحب و ولگرد شهر را قرق کرده‌اند، اختلاف اعضای شورا با هم و با شهردار مثل استخوان در گلوی مردم دارد آنها را خفه می‌کند و آیا امیدی هست که این شهر به سامان برسد؟

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: امام عزیزمان در دیدار دیروز با نمایندگان خبرگان فرمودند هر مجلس جدید امید جدید و تازه‌ای در مردم ایجاد می‌کند، حادثه شیرینی است، مواظب باشید این شیرینی را با اختلاف و دعوا با یکدیگر و ستیزه گری‌های دشمن پست به کام ملت تلخ نکنید، به فکر مردم باشید و هدف خود را خدمت به مردم قرار دهید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha