شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: مردمی که در اسفندماه در انتخابات شرکت کردند با روحیه‌ای جبهه ای در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و خود را در مقابل امام، ولایت و شهدا مدیون می‌دانند و با قاطعیت می‌توان اعلام کرد کرد ملتی که ۲۵ میلیون رأی دهنده در خط مقدم جبهه دفاع سیاسی و حقوقی از انقلاب اسلامی دارد، شکست ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: ملت ایران با وجود همه تلاش‌هایی که برای یأس و عقب نشینی صورت گرفت در ۲۲ بهمن تاریخی و ۱۱ اسفند حماسه ساز خلق کردند و ما باید قدردان این ملت صبور و شکور باشیم.

وی ادامه داد: علیرغم همه دست‌اندازی‌های دشمنان، ندانم کاری‌های برخی دوستان و سستی و ناکارآمدی در بخشی از مدیران که این ملت را را گله مند کرده است اما این مردم با اراده‌ای قوی و روحیه‌ای جبهه ای در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه جهاد ملت مسلمان ایران، از سال ۱۳۴۲ با رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب شروع شد، بیان کرد: این جهاد با مبارزه با طاغوت شروع شد و با تقدیم شهدای بزرگ منجر به پیروزی شد و بعد از آن جهاد تثبیت انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی و گروهک‌های ضد انقلاب و ضد اسلام شکل گرفت سپس جهاد هشت ساله دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس، مردم جهادسازندگی، عمران و آبادی راه انداختند و بعد از آن جهاد خودکفایی و مقابله با تحریم‌ها شکل گرفت سپس جهاد نرم در مقابل جنگ نرم دشمن ایجاد شد و الان نیز جهاد ترکیبی و ادراکی شکل گرفته است .

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: مردمی که در اسفند ماه در انتخابات شرکت کردند با روحیه‌ای جبهه ای در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و خود را در مقابل امام، ولایت و شهدا مدیون می‌دانند و با قاطعیت می‌توان اعلام کرد کرد ملتی که ۲۵ میلیون رأی دهنده در خط مقدم جبهه دفاع سیاسی و حقوقی از انقلاب اسلامی دارد، شکست ناپذیر است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: رای ۱۱ اسفند، پشتوانه ۴۵ سال مقاومت دارد که نشانه خوبی برای ساخت آینده کشور است.

وی گفت: کسانی که رای ندادند هم به شهدا، ایران و جمهوری اسلامی دلبستگی دارند؛ اما گله مندی شدیدی دارند و تبلیغات مسموم و سیاه نمایی دشمنان در جنگ روایت‌ها عاملی شد که در ورود به رأی دادن تردید کردند و در این تردید باقی ماندند.

وی عنوان کرد: اینکه دشمنان گفتند مرددها دشمن جمهوری اسلامی هستند تفسیر غلطی است و تفسیر درست این است که رأی دهندگان در خط اول هستند و در پشت خط نیز افراد دیگری هم هستند اما خط اولی‌ها هرگز دچار تردید نشدند و همچون سنگربانان خط اول نظام جمهوری اسلامی ایران، هرگز تنگه احد را خالی نخواهند کرد.

خطیب جمعه قم اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: تولد جمهوری اسلامی یک حادثه جهانی بود که دو جبهه‌ دموکراسی‌های وابسته‌ به مشی لیبرال دموکراسی و جبهه‌ جمهوری اسلامی نشأت گرفته از دین اسلام را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ناسازگاری این دو جبهه طبیعی است زیرا جبهه غربی احساس کرد که این الگوی جدیدی که مطرح شده است، با منافع او و شاید در نهایت با موجودیّت او در تعارض است دارد؛ زیرا در ذات آنان جنگ افروزی و تجاوز وجود دارد. ما باید پرچم مبارزه‌ با استکبار را همیشه بلند نگه داریم و مراقب باشیم جمهوری اسلامی در هیچ دوره‌ای اجازه ندهد که این پرچمداری مقابله‌ با استکبار از او گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در قم افزود: ما باید پیشگام باشیم، پیش قدم باشیم و این پرچم را هر روز گسترده‌تر و برافراشته‌تر کنیم و با جهاد تبیین این حقیقت را برای نسل های نو روشن کنیم تا جوانان ما بدانند روش و سیره عملی ما ایستادگی در برابر ظلم و استکبار جهانی است و این سیره تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

آیت الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: ماه شعبان ماه جلب رحمت خداوند است و باید در روزهای پایانی ماه شعبان از رهنمودهایی که ائمه (ع) داشته‌اند استفاده کنیم و خود راه برای عبور از این ماه بزرگ و ورود به ماه رمضان آماده کنیم.

وی ادامه داد: شعبان ماه منصوب به پیامبر (ص) است که در چند حدیث این امر روایت شده است از جمله اینکه فرمودند:«شعبان شهری رحم اللّه من أعاننی علی شهری؛ شعبان ماه من است. پس خدا رحمت کند کسی را که مرا بر ماه من یاری کند.»

خطیب جمعه قم بیان کرد: اباصلت می گوید در آخرین جمعه ماه شعبان، به محضر حضرت امام رضا(علیه السلام) وارد شدم. آن حضرت به من فرمودند: ای اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهی کرده‏ ای در این چند روزی که باقی مانده تدارک کن و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه برای تو فائده‏ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیان برخی از حرف‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه مضر است، گفت: در این مدت که مراسم انتخابات برپا بوده برخی از مسائلی گفته شد که نباید بیان می‌شد؛ زیرا ربطی به انتخابات نداشت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: امام رضا (ع) می‌فرماید: «امانتی بر گردن خود باقی مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی.»

وی بیان کرد: اگر کسی امانتی بر ما دارد باید او را بدهیم و نباید نگه داریم حتی اگر این امانت به شکل راز و صحبت باشد. برخی وقتی با دیگران صحبت می کنند صدای او را ضبط می کنند در حالی که می‌دانند اگر آن شخص بداند که صدایش ضبط می‌شود آن سخن را نمی‌گوید. نه صحبتی کنید که ترس از فاش شدن آن داشته باشید و نه اگر جایی گفته شد آن را نقل کنید.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام رضا (ع) به اباصلت فرمود: «در دلت کینه هیچ مؤمنی نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی»؛ تصریح کرد: کینه مومن در دل گرفتن مانع استجابت دعا و تقرب الی الله است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در ادامه می‎فرماید: «هیچ گناهی را که مرتکب بوده‏ای وامگذار مگر آنکه آن را رها کرده و از آن دوری گزینی و از خداوند پروا داشته باش.»

نماینده ولی فقیه در قم افزود: در ماه رمضان به یک مهمانی با شکوه دعوت می‌شویم و بر سر سفره می‌نشینیم که همه انبیاء و اولیای الهی بر سر آن نشسته‌اند و باید برای جلوس در این سفره آماده و پاکیزه باشیم.

وی با بیان اینکه ماه شعبان ماه شادی، تطهیر دل‌ها و مناجات است، یادآور شد: امام رضا(ع) در ادامه توصیه‌های ماه شعبان می‌فرماید: در باقی‏مانده این ماه ذکر «اللّهم إن لم تکن قد غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه؛ پروردگارا! اگر تاکنون در این ماه ما را نبخشیده‏ای، پس از تو میخواهیم که در باقیمانده این ماه ما را ببخشی و بیامرزی» را زیاد بگویید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha