شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی فقیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب و روحانیون مفتخر به رشته و مسیر و ملبس به لباسی هستند که لباس مسئولیت و افتخار است و می‌بایست در ماه مبارک که قلوب مردم آماده است رسالت تبلیغی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن حسینی فقیه، از اساتید حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در آستانه ماه مبارک رمضان به تبیین تذکرات پیش از ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم و این ماه، ماه عید و سرور برای مومنان و اولیای الهی است.

وی با بیان اینکه این ماه زمینه ساز جلب رحمت‌های واسعه الهی است، به تبیین فلسفه نام گذاری ماه رمضان پرداخت و تصریح کرد: عده‌ای از این جهت به ماه رمضان می‌دانند که انسان تشنگی و گرسنگی را تحمل می‌نماید و این تشنگی در او ایجاد حرارت می‌کند و به یاد تشنگی جهنم می‌افتد و دیگر اینکه رمضان به معنای سوزانده شدن گناهان انسان و پاک شدن او از معصیت‌های مرتکب شده در طول حیات خویش است.

استاد حوزه علمیه خراسان، ادامه داد: در روایات نقل شده که هر شب ماه مبارک رمضان، هزاران نفر از آتش جهنم آزاد می‌شوند و شب آخر به اندازه کل کسانی که آتش بر آنها حتمی شده از آتش جهنم رهائی می‌یابند و لذا همه این‌ها نشان می‌دهد این ماه آنقدر قابلیت دارد که انسان‌های با گناهان عظیم مشمول آمرزش الهی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی فقیه دیگر ویژگی ماه مبارک رمضان را لیالی قدر دانست و با بیان اینکه باید شب‌های قدر را مغتنم شمرد که فضیلت والائی دارد، خاطرنشان کرد: در این شب‌ها مراقبت‌هایی باید داشت تا سعادت دنیا و آخرت کسب شود و از لیالی مبارکه استفاده درست نمود، در این شب باید احیا و استغفار نمود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بیش از پیش عرض ارادت به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم می‌باشد و بیان حوائج و مشورت با آن حضرت در این ماه می‌بایست تقویت شود، به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد که می‌فرمایند "أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها"، افزود: امیر مومنان(ع) باب مدینه علم و اهل بیت(ع) وارثان علم جدشان هستند و اگر علمی می‌خواهید طلب کنید، باید امام زمان(عج) عنایت کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان، خطاب به طلاب و روحانیون با بیان اینکه همه ما مسئول و مفتخر به رشته و مسیر و ملبس به لباسی هستیم که لباس مسئولیت و افتخار است، عنوان کرد: همه ما در ذی طلبگی و سربازی امام عصر(عج) می‌باشیم و می‌بایست سعی کنیم در ماه مبارک که قلوب مردم آماده است رسالت تبلیغی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی فقیه، با بیان اینکه این ماه فرصت فراهم است تا نکات اخلاقی، اعتقادی و معرفتی برای مردم بیان شود، چراکه در عصر حاضر اعتقادات از هر سوی مورد هجمه است، اظهار کرد: علمای اهل بیت(ع) و عالمان، مرزبانان‌اند و در کمین گاه‌هایی که شیطان حضور دارد، اگر مجاهدت‌های علما نباشد، شیعیان را به وادی انحراف می‌کشند، بنابراین علما و طلاب می‌بایست در همین راستا، به وظیفه دینی و تبلیغی خود عمل کنند.

وی ضمن تبیین فضیلت و شأن تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان، نخستین سازندگی آن را برای خود طلاب دانست و از مبلغان این حوزه خواست تا تبلیغ در روستاها و شهرها را با جدیت انجام دهند که برکات فراوان دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha