یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصاحبه با مهتا صانعی

پژوهشگر فرهنگی تصریح کرد: اخلاص و روحیه مردمی، لازمه توفیق مبلغان ماه مبارک رمضان است.

مهتا صانعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در آستانه ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغ ویژه این ایام مبارک قرار داریم، اظهار داشت: بی شک یکی از بهترین موسم های تبلیغی طول سال همین روزها و شب های ماه رمضان است که از بهترین و تأثیرگذارترین ایام برای انجام فعالیت های تبلیغی و جهاد تبیین به شمار می رود.

وی افزود: طلاب و روحانیون مبلغ البته به مناسبت های مختلف نسبت به نشر معارف دین و حقایق اسلام و مکتب اهل بیت(ع) اهتمام دارند اما به جهت شرایط خاص معنوی که در ماه عزیز رمضان بر جامعه حکمفرماست، طبعاً فضا برای پذیرش معارف تبلیغی بهتر و بیشتر فراهم است.

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند که تبلیغ باید اولویت نخست حوزه های علمیه کشور باشد و این مسأله نشان می دهد که چقدر کلیدی است که حضرت آقا با چنین عبارت مصرحی از آن یاد کردند.

پژوهشگر فرهنگی با بیان این که اخلاص و رویکرد مردمی از جمله مهم ترین مؤلفه های موفقیت در عرصه تبلیغ به خصوص در روزگار کنونی است، ابراز داشت: هر کسی که برای رضای خدا گام برداشته و اخلاص را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد، قطعاً پروردگار متعال نیز او را یاری می دهد به ویژه در امر مهم تبلیغ دین که از ضروری ترین مباحث جامعه اسلامی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اخلاص بیش از پیش نیازمند روحیه مردمی و اخلاق حسنه در مواجهه با گروه های مختلف مردم هستیم چرا که در این صورت پذیرش مبلغین از سوی مردم و تأثیرپذیری از کلام آن ها نیز صدچندان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha