شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قاین

حوزه/ امام جمعه قاین از تاسیس دیوان عدالت اداری به عنوان یک اقدام ارزشمند توسط مرحوم آیت الله امامی کاشانی یاد کرد و گفت: دیوان عدالت اداری نظارت قضائی تام بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در حوزه‌های مختلف و حاکمیت دارد و از عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور در صورتی که خلاف قانون عمل کند امکان شکایت وجود دارد چرا که التزام عموم در جامعه حفظ و قانون‌مندی و قانون گرایی در جامعه تضمین می‌شود.

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، ضمن تسلیت رحلت عالم بزرگوار آیت‌الله امامی کاشانی،اظهار کرد: آیت‌الله امامی کاشانی از چهره‌های مؤمن و انقلابی بود که تمام عمر خود را در ارادت نسبت به ساحت مقدس امام زمان (عج) و تا آخرین لحظه‌های عمر شریف خود، پای انقلاب و اسلامی ایستادگی کرد.

وی افزود: مرحوم کاشانی جزو چهره‌های برجسته حوزه علمیه بودند و بخشی از دوران طلبه بودن وی در قم و بخشی دیگر در شهر مقدس مشهد بود و به همین دلیل علاقه زیادی به مشهد داشتند و حتی وصیت به خاکسپاری خود در این شهر نمودند.

امام جمعه قاین تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله کاشانی، در سراسر عمر با عزت و پربرکت خود را در مسیر روشن اعتلای اسلام و آموزه‌ها و ارزش‌های آن و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بست و سرمنشاء ثمرات ارزشمند و برکات فراموش نشدنی بود که تجلی آن در تربیت شاگردان فراوان نمود عینی دارد.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: تاسیس و راه‌اندازی دیوان عدالت اداری، تولیت مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری، عضویت فقهای شورای نگهبان، تأسیس ۳۲ دبیرستان معارف اسلامی، مؤسسه تحقیقاتی ولی‌عصر (ع)، موسسات خیریه و امامت جمعه تهران بخشی از فعالیت‌های آن عالم بزرگوار و یار دیرینه امام راحل(ره) بوده است.

وی با بیان این‌که بنده از سخنرانی‌های مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی زیاد استفاده کرده‌ام،اذعان داشت:بارها به مشهد مراجعه کرده و سوالات خویش را از آن عالم جلیل‌القدر پرسیده‌ام.

امام جمعه قاین ضمن اشاره به این‌که طلاب و حوزه‌های علمیه مختلف در سطح کشور ارادت خاصی به شخصیت آیت‌الله امامی کاشانی داشته‌اند،متذکر شد:آن عالم وارسته در یکی از سخنرانی‌های‌شان پیرامون اهمیت اسلام فرمودند که"اسلام دینی نیست که برخی آن را قبول کرده و برخی دیگر آن را قبول نکنند."

حجت الاسلام رحمانی از تاسیس دیوان عدالت اداری به عنوان یک اقدام ارزشمند توسط مرحوم آیت الله امامی کاشانی یاد کرد و گفت: دیوان عدالت اداری نظارت قضائی تام بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در حوزه‌های مختلف و حاکمیت دارد و از عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور در صورتی که خلاف قانون عمل کند امکان شکایت وجود دارد چرا که التزام عموم در جامعه حفظ و قانون‌مندی و قانون گرایی در جامعه تضمین می‌شود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha