شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ب

حوزه /فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه با بیان اینکه اگر شهدا را درک کنیم، به دنبال ظلم و ستم و گناه نخواهیم رفت، گفت: شهدای مدافع حرم به خاطر اینکه داوطلبانه و فداکارانه در سرزمین غربت به شهادت رسیدند، اجر مضاعف دارند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، یادواره شهدای صبر و استقامت به یاد ۱۸ تن از جانبازان ۷۰ درصد شهید کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان برگزار شد.

سردار رادمند فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در این مراسم، شهدا را بالاترین هنرمندان عالم دانست و اظهار داشت: شهادت همان مسیری است که ائمه اطهار(ع) با طی کردن آن به کمال رسیدند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه بیان کرد: شهدا به یادواره‌ها نیاز ندارند، چرا که آنها با طی کردن هفت آسمان عشق به نقطه اوج سعادت و کمال ابدیت رسیدند.

سردار رادمند با بیان اینکه انسان‌های زنده برای درمان بیماری‌های معنوی به یادواره‌های شهدا نیاز دارند، یادآور شد: وقتی جسم و روح ما بیمار می‌شود، دست به دامن شهدا می‌شویم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه با بیان اینکه براساس روایات پیامبران و امامان، علمای دینی و شهدا سه گروهی هستند که انسان‌ها را مورد شفاعت قرار می‌دهند، یادآور شد: شهدا از ما اشک، گریه، عزاداری و مراسمات نمی‌خواهند، بلکه عمل می‌خواهند، به بیان دیگر با شهدا بودن کار راحت و مشکلی نیست، اما با شهدا ماندن مهم است.

سردار رادمند با بیان اینکه با برگزاری یادواره‌ها باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه تصریح کرد: شهدا قبل از اینکه نقشه علمیات را ببینند، دعای توسل و کمیل می‌خوانند و قبل از اینکه رمز عملیات را به خاطر بسپارند رمز یا زهرا(س)، یا زینب(س) و یا حسین(ع) را بر زبان جاری می‌کردند.

سردار رادمند با اشاره به اینکه شهید سلیمانی وصیت می‌کند روی قبر من سرباز ولایت بنویسید، گفت: شهدا بر زمین افتادند تا امروز من و شما و فرزندانمان روی پای خود با عزت و آبرو بایستیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه با بیان اینکه اگر شهدا را درک کنیم، به دنبال ظلم و ستم و گناه نخواهیم رفت، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم به خاطر اینکه داوطلبانه و فداکارانه در سرزمین غربت به شهادت رسیدند، اجر مضاعف دارند.

سردار رادمند با بیان اینکه اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید در داخل کشورمان با داعش مبارزه می‌کردیم، گفت: وصیت نامه و دست نوشته‌های شهدا پر از نکته دنیوی هستند که ما برای زندگی سعادتمند از آن بهره می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش امام راحل ملت امروز ما از ملت زمان رسول الله(ص) بهتر است، چرا که مردم برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی حضور دارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha