پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1143803
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
ساوه

حوزه/مسئول رصد و پایش اداره کل تبلیغات استان مرکزی گفت: طرح ملی مسطورا با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه های قرآن از ماه رمضان امسال کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست فرهنگی با موضوع تبیین "طرح ملی مسطورا "با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه و حجت الاسلام والمسلمین جلال زاده مسئول رصد و پایش اداره کل تبلیغات استان مرکزی و جمعی از مبلغین مدارس علمیه خواهران ساوه و اعضای ستاد پیشرفت بانوان و مبلغین طرح امین و نسیم رحمت در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) برگزار گردید.

حجت الاسلام جلال زاده با اشاره به اینکه طرح ملی مسطورا با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه ها از ماه رمضان امسال کلید خواهد خورد، گفت: این جریان ملی هم افزایی قرآنی با پرچمداری جریان های مردمی و حمایت ظرفیت های حاکمیتی به میدان آمده است و از ظرفیت های رسانه صدا و سیما و برنامه های جزء خوانی قرآن کریم در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در طرح مسطورا ۱۵۰ فراز قرآنی در طی سه سال به گفتمان عمومی تبدیل میشود و این آیات شامل پنج محور اساسی ایمان و امید، توحید و جهت حرکت، نبوت و قیام، ولایت و هم جبهه گی و معاد و مقصد می باشد.
مسئول رصد و پایش اداره کل تبلیغات استان مرکزی ضمن بیان اینکه، در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی به مسلمات فکری و رایج ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم تبدیل شود؛ این طرح اجرا می شود، تاکید کرد: باید از سطح حفظ آیات به سمت عمل به آیات حرکت کنیم و این طرح برای سنین مختلف و نهاد ها و ادارات مختلف برنامه ریزی شده تا با برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف در این طرح شرکت نمایند.

ترویج گفتمان زندگی با آیه های قرآن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha