شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رستاخیز

حوزه/ حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: از استاندار می‌خواهیم که تکلیف بلیط شهروندی هرمز به قشم و قشم به هرمز را مشخص کنند تا در شرایط فعلی هزینه اضافی برای مردم که بسیاری از نیازهای خودشان را از جزیره قشم تامین می‌کنند دشوار نشود و نسبت به بلیط شهروندی مسئولین اقدام جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: همه ما انسان‌ها اسیر اعمال خودمان هستیم راه آزاد شدن از این اسارت توبه و استغفار است.

وی افزود: در تربیت فرزند پدر و مادر محور اصلی هستند پدر و مادری که بی‌حد و مرز برای فرزند فداکاری می‌کنند اهل ایمان و اخلاق هستند اهل به دست آوردن رزق حلالند چنین خانواده ای می‌تواند فرزند خوب تربیت کند.

خطیب جمعه هرمز بیان کرد: روش انبیا و اهل بیت علیهم السلام در تربیت فرزند این بود که فرزندان خود را با واجبات دینی آشنا می‌کردند و آنها را به مسجد می بردند آموزش قرآن می دادند تا شخصیت فرزند شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام رستاخیز با بیان اینکه یکی از راه‌های تربیت فرزندان بردن آنها در فضای مناسب اسلامی مثل نماز جماعت نماز جمعه است، ادامه داد: امروز دشمنان با ایجاد شک و تردید و ایجاد اختلاف بین مسلمانان سبک و روش زندگی غربی را ترویج می‌دهند و حیات اهل بیتی را از مردم می‌گیرند، و به مردم می گویند دنیا عوض شده باید با سبک دنیای امروزی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: اهل ایمان در مبارزه با دشمنانی که خانواده را هدف گرفتند نباید ناامید باشند و باید مسئولیت پذیر باشند، اهل ایمان احساس خطر کنید اگر امروز با دشمن مقابله نکنید فردا بدتر خواهد شد.

وی در فراز دیگری از خطبه نماز جمعه، ماه مبارک رمضان را ماه انس با قرآن و انس با امام زمان دانست و گفت: این ماه بهترین فرصت برای مهدوی شدن و انس با حضرت حجت است، و معیار نزدیکی به حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف عمل انسان است هر اندازه تقوای الهی باشد به همان اندازه به خدا و واسطه فیض عالم نزدیک می‌شویم.

امام جمعه هرمز افزود: امروز بشریت تشنه شخصیت حضرت خدیجه سلام الله علیها است بانویی که تعلقاتش را از مادیات جدا کرد و تمام ثروتش را در راه گسترش اسلام به پیامبر داد اولین بانویی که به اسلام ایمان آورد.

حجت‌الاسلام رستاخیز اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم منتخبان مجلس شورای اسلامی آشنایی با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای رفع مشکلات و حرکت در مسیر پیشرفت است.

وی ادامه داد: امسال نوروز طبیعت با نوروز فطرت همزمان شده است هر دو بهار برای تغییر حال انسان به بهترین وجه است بهار طبیعت سرسبزی و نشاط را ایجاد می‌کند و بهار فطرت که در ماه مبارک رمضان است به وسیله پاک شدن و روزه گرفتن طراوت باطنی را ایجاد می‌کند.

امام جمعه هرمز ابراز داشت: فرماندهان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران به خاطر عملکرد مناسبشان در شرایط پرمتلاطم دنیا نشان فتح را از فرمانده کل قوا دریافت کردند.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: آمریکا به نام کمک به مردم غزه به دنبال ایجاد بندر موقت در غزه است اما آمریکا اگر راست می‌گوید نیازی به ایجاد بندر موقت در غزه نیست به دولت مصر دستور بدهد از گذرگاه رفح کالا به غزه ارسال شود نه اینکه بندرگاه بسازد در حالی که همه ملت‌ها می‌بیند که آمریکا در ۵ ماه گذشته بزرگ‌ترین حامی اسرائیل در ارسال هزاران تن سلاح و میلیاردها دلار بوده است، آمریکا شریک جرم اسرائیل است.

وی تاکید کرد: از استاندار می‌خواهیم که تکلیف بلیط شهروندی هرمز به قشم و قشم به هرمز را مشخص کنند اگر معلمی در هفته ۴ روز از هرمز قشم و بالعکس مسافرت کند ماهی نزدیک به ۵ میلیون در شرایط فعلی باید کرایه پرداخت کند و این ایجاد هزینه اضافی برای مردم هرمز سخت است. مردم هرمز بسیاری از نیازهای خودشان را از جزیره قشم تامین می‌کنند لذا نسبت به بلیط شهروندی، مسئولین اقدام جدی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha