سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز

حوزه/ امام جمعه جزیره هرمز با بیان اینکه مردم هرمز در مسئله حمل و نقل مواد غذایی دچار مشکل هستند، گفت: مسئله لندیگراف بارها از زبان مسئولین و در تریبون نماز جمعه بیان شده اما فقط در حد مشکل مانده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: روز قیامت دو گروه شاهد داریم که بر اعمال بندگان شهادت می‌دهند، شاهدان عینی و شاهدان داخلی و بر اساس روایات، شاهدان عینی خداوند متعال و پیامبران الهی به‌ویژه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) و فرشتگان و زمین هستند که انسان هر عملی را انجام بدهد، شاهد بر اعمال او در روز قیامت قرار می‌گیرند.

وی افزود: گروه دوم اعضای بدن هستند که شاهد هر عملی می‌باشند که انسان انجام می‌دهد، البته اگر انسان توبه واقعی انجام دهد، اعمال بد و گناهان او محو می‌شود و خداوند متعال پرده روی اعمال قرار می‌دهد که آن اعمال بد را، شاهدان نبینند.

امام جمعه جزیره هرمز، تصریح کرد: حضرت حمزه سیدالشهدا شخصیتی است که قبل از فتح مکه در آن شرایط سخت مبارزه کرد و از ولی خدا حضرت محمد(ص) دفاع نمود و مدافع سرسخت پیامبر(ص) و اسلام بود و در جنگ بدر نیز به درجه رفیع شهادت رسید.

حجت‌الاسلام رستاخیز عنوان کرد: سید عبدالعظیم حسنی یکی از بهترین الگوها در تبعیت کامل از امام و شناخت دین برای جامعه امروز است.

وی اظهار کرد: مهمترین راهبرد همکاری بین ایران و عراق، اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است که مقام معظم رهبری به صراحت در دیدار با رئیس جمهور عراق این نکته را فرمودند که حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند.

امام جمعه جزیره هرمز گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران این بود که دولت به مجلس باید در مبارزه با فساد کمک کند تا در این عرصه بر اثر مخالفت‌ها مردد نشوند.

حجت‌الاسلام رستاخیز تأکید کرد: مبارزه با فساد را به افراد مطمئن و سالم و امانت‌دار واگذار کنید تا نقاط آسیب در گردش‌های مالی و اقتصادی کشور را شناسایی کنند، پرهیز از تبعیض در امر مبارزه با فساد داشته باشید و از رفتارهای شعاری و تبلیغات در مبارزه با فساد دوری کنید.

وی خاطرنشان کرد: کلید اصلی اشتغال در کشور تولید است، دولت برای ایجاد اشتغال و رشد تولید، نگاه ویژه به جزیره هرمز داشته باشد.

امام جمعه جزیره هرمز ابراز کرد: مردم هرمز در مسئله حمل و نقل مواد غذایی دچار مشکل هستند، مسئله لندیگراف بارها از زبان مسئولین و در تریبون نماز جمعه بیان شده اما فقط در حد مشکل مانده است، هرمز با جزیره قشم و کیش فرق می‌کند، در آنجا بخش خصوصی به خاطر فعالیت‌های اقتصادی حضور فعال دارد و آن خط را فعال می‌کند، اما در جزیره هرمز که مردم فعالیت اقتصادی ندارند با مشکل معیشتی روبرو هستند.

حجت‌الاسلام رستاخیز اضافه کرد: بخش خصوصی در اینجا به خاطر عدم سود دهی حاضر نیست که لندیگراف را در این خط قرار دهد و فعالیتی انجام شود، لذا از استاندار می‌خواهیم هرچه زودتر این موضوع را پیگیری کند و مشکل تردد و حمل و نقل مواد غذایی و مصالح ساختمانی جزیره هرمز را حل کند.

وی اظهار کرد: در جزیره هرمز چند طرح نیمه کاره روی زمین مانده است، به عنوان نمونه در مجموعه شهرداری جزیره هرمز بازارچه ماهی، دستگاه سنگ فرش، بازارچه ملوانی، پسماند زباله و فعال بودن معدن شن و ماسه، که اگر این موارد فعال شود هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم درآمدی را برای شهرداری ایجاد خواهد کرد، بنابراین آنچه بنده توصیه می‌کنم این است که طرح‌های نیمه کاره را در جزیره هرمز دنبال کنید.

امام جمعه هرمز یادآور شد: رئیس جمهور در سفر به کشور سوریه مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت، سفری پرخیر و برکت، هم در بُعد اقتصادی و هم در بُعد امنیتی و هم در بودجه نظامی بود، سفری که چنان وحشتی برای رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کرد و خواب را از چشمان آنها گرفته است.

حجت‌الاسلام رستاخیز خاطرنشان کرد: در مورد طرح عفاف و حجاب باید قرارگاه عفاف حجاب در سطوح مختلف تشکیل شود، البته در اقدام قرارگاهی عملیات بدون شناخت و چکشی، فرصت سوزی است، بنابراین باید با ملاحظه فرهنگ بومی منطقه و ملاحظات آن منطقه، این طرح با آرامش همراه با یک برنامه منسجم انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha