دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام جمعه اهواز نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه / امام جمعه اهواز گفت: تا زمانی که تلاش‌های دولت و رئیس جمهور خود را در سفره‌های مردم نشان ندهد و جوانان بیکار نیز شاغل نشوند، هر مقدار اعلام شود که دولت مشغول کار است، اثرگذاری بالایی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز که در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی سبک زندگی اسلامی و نقطه مقابل زندگی غربی، وجود شاخصه عفاف در همه محورهای زندگی است.

وی با بیان اینکه خانواده سلول بنیادین اجتماع و خانواده است، خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ای مطابق با دستورات و شاخصه‌های اسلامی شکل بگیرد، در اجتماع کمترین مشکلات را خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه عفاف و عفت در همه زوایای فردی و اجتماعی به عنوان محور است، اظهار کرد: عفت دارای قسمت‌های مختلفی است که می‌توان به مواردی همچون "عفت در کلام و گفتار"، "عفت در نگاه"، "عفت در اندیشه و تفکر" به عنوان سخت‌ترین نوع عفت، "عفت در کسب"، "عفت در علم"، "عفت در صحنه جنگ و نبرد"، "عفت در کشش‌های جنسی"، "عفت در شبکه‌های اجتماعی"، "عفت در ثروت و مال اندوزی" و "عفت در فقر و تنگدستی" اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به "عفت در پوشش و حجاب" به عنوان یکی از اقسام عفاف، خاطرنشان کرد: حجاب و پوشش ذیل زیست عفیفانه است و اختصاص به زن و مرد ندارد و هر دو باید دارای پوشش مناسب باشند.

امام جمعه اهواز با طرح پرسش چرایی غیبت امام زمان(عج)، عنوان کرد: یکی از حکمت‌های غیبت، تضمین عملی و گفتاری است که امت‌های اسلامی برای حفظ و نگهداری امام زمان(عج) باید بدهند و دومین حکمت، عبارت است از اینکه حضرت از بیعت با طاغوت‌ها آزاد باشد و نباید مسأله‌ای به نام تقیه وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به امتحان و آزمون در دوره غیبت امام زمان(عج)، اظهار کرد: برای اینکه ایمان عاریه‌ای از ایمان واقعی مشخص شود و شیعیان محک بخورند، در صحنه‌های سخت غیبت نسبت به ایمان حقیقی و مستقر، باید امتحان بدهیم.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت مثل حوادث و پیش آمدهای بسیار دشوار نباید پشت امام زمان(عج) را خالی کرد، افزود: گاهی از اوقات قیمت یک مرغ بالا و پایین می‌شود، ایمان فرد نیز کم و زیاد می‌شود، ایمان انسان باید مثل عمار، سلمان فارسی و حاج قاسم سلیمانی‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، اظهار کرد: از تریبون نماز جمعه، ۲۱ مطالبه از ایشان مطرح شد که با تحقق دو مطالبه "مسکن" و "اشتغال" دیگر مطالبات نیز اجرایی خواهند شد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: تا زمانی که تلاش‌های دولت و رئیس جمهور خود را در سفره‌های مردم نشان ندهد و جوانان بیکار نیز شاغل نشوند، هر مقدار اعلام شود که دولت مشغول کار است، اثرگذاری بالایی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تبریک روز معلم و با اشاره به سخنان عمیق رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمین، گفت: در این بیانات خوراک و نقشه راه بیست ساله آینده ترسیم شد و حداقل آموزش و پرورش در استان خوزستان، باید گروه‌های مختلفی را تشکیل دهد و مأموریت‌های رهبرمعظم انقلاب را دنبال کند.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه معیشتی به معلمین وجود داشته باشد، ادامه داد: رتبه بندی معلمین تنها به معنای این نیست که به لحاظ معیشتی به معلمین و قشر آنها توجه شود، اگرچه این مسأله هم حق آنها است و باید توجه داشت که شاخصه‌های تدین، تدبر، تخصص، انقلابی و افکار ناب شیعی را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و مهارتی رتبه بندی، تصریح کرد: معلمی که در کلاس درس از دین بدگویی و بنیاد اعتقادی دانش آموزان را خالی می‌کند، نباید در چرخه آموزش و پرورش بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha