پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان با بیان اینکه باید کار پرورشی در مدارس جذاب باشد، گفت: بچه‌ها را فراری نباید داد، تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیمِ سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم، اظهار داشت: شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است، هیچ نظامی نمی‌تواند این شأن را از خودش دور کند و قابل تفکیک از نظام نیست.

وی با بیان اینکه تربیت و تعلیم کشور به عهده‌ نظام حاکم بر کشور است و در همه‌ دنیا هم همین است، افزود: در قانون اساسی به صراحت رایگان و دولتی بودن آموزش برای همگان اعلام شده، بنابراین مسئله‌ برون‌سپاری، معنی‌ ندارد، این شأن دستگاه حاکم است و قابل واگذاری نیست.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: برنامه‌های پرورشی باید در مدرسه دیده شود، چراکه در مدارس خبر چندانی نیست، باید امور پرورشی امتداد داشته باشد اما متاسفانه بسیاری از مدارس معاون پرورشی یا مسئول پرورشی ندارند و این نیاز حتماً باید تأمین شود.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه باید کار پرورشی در مدارس جذاب باشد، خاطرنشان کرد: بچه‌ها را فراری نباید داد، تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیمِ سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.

وی با اشاره به آموزه‌های قرآنی عفاف و حجاب در ملاقات حضرت شعیب(ع) و حضرت موسی(ع)، یادآور شد: خداوند از یک سو، برخورد سراسر حجب و حیای دختر حضرت شعیب(ع) با نامحرم را می‌ستاید و از دیگر سو، رفتار زیبا و همراه با وقار حضرت موسی (ع) با دختری نامحرم در بیابانی خلوت را به ‌عنوان الگوی رفتاری شایسته بیان می‌کند و همچنین از آیه قرآن در می‌یابیم اگر رابطه با نامحرم، با رعایت موازین شرعی و انسانی و حجب و حیا و سنگینی و وقار همراه باشد، شرع مقدس آن را تأیید خواهد کرد.

امام جمعه برازجان با اشاره به لزوم تحقق جهاد تبیین از نگاه مقام معظم رهبری و عرصه‌های مختلف جهاد، اظهار کرد: جهاد نظامی، جهاد علمی، جهاد دیپلماسی، جهاد رسانه‌ای، جهاد اقتصادی از جمله جهادها است.

وی تصریح کرد: یک روز میدان، میدان نظامی است مثل دوران دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم که این میدان‌ها نظامی هستند، یک روز عرصه علم و جهاد است که همان جهاد علمی است و باید علم را بالا برد، یک روز عرصه فعالیت‌های اجتماعی است، روز دیگر خدمات اجتماعی است و خدمت به مردم و آن روزی که دشمن سعی می‌کند جامعه را در فشار اقتصادی قرار دهد، برای این است تا مردم را در مقابل اسلام و در مقابل نظام اسلامی قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha