شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
زاهددوست

حوزه/ امام جمعه خورموج به اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور سوریه گفت: این سفر راهبردی یک پیام مهم دارد و آن هشدار جدی به رژیم غاصب صهیونیستی است که اگر خطایی از او سر بزند و دست از پا خطا کند جبهه مقاومت با هدایت جمهوری اسلامی از نزدیکترین نقطه مرزی روزگارشان را سیاه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و نام شهید راستین و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: جامعه معلمین، از بهترین و شریف‌ترین اقشار جامعه هستند و در جامعه اسلامی باید قدر و منزلت این عزیزان بیش از پیش شناخته شود.

خطیب جمعه خورموج افزود: زنده کردن احساس هویت ایرانی اسلامی و شخصیت ملی در نوجوان و تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز معنوی مانند مساجد و هیئت‌ها و اهمیت دادن به امور پرورشی و تربیتی در مدارس، از توصیه‌ها و انتظارات رهبری از معلمان است.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به مسأله بیکاری در شهرستان دشتی، گفت: از حق مسلم جوانان بیکار شهرستان دشتی در زمینه اشتغال به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد، در هفته گذشته مجموعه پتروپالایش برزویه پارس شمالی کلنگ زنی شد، بخش مهمی از منطقه پارس شمالی در حوزه شهرستان دشتی قرار دارد، این حق ماست که بپرسیم در حال حاضر چند نفر از نیروهای شهرستان دشتی در پارس شمالی مشغولند.

وی افزود: اولویت در دفتر اشتغال پارس شمالی که قرار است در آینده نزدیک بازگشایی شود، این است که در دشتی بازگشایی شود و این حق مردم این شهرستان است، در جذب نیرو برای پارس شمالی هم باید بخش مهمی از سهمیه جذب به جوانان بیکار دشتی اختصاص یابد و دوباره و صدبار می‌گویم، ما مسئولان شهرستان دشتی از این حق مسلم جوانان بیکار دشتی به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه شعار این دولت عدالت محوری است و ما انتظار داریم در این دولت در عرصه به‌کارگیری نیروی انسانی عدالت رعایت شود و به این ظلم و جفای آشکار پایان داده شود، تصریح کرد: نمی‌توانیم در برابر ضایع شدن حق اشتعال فرزندانمان ساکت باشیم از حق جوانان مان دفاع می‌کنیم، بارها تذکر داده‌ایم و اگر لازم باشد صدبار دیگر هم می‌گوییم، شاید حرف دل جوانان ما به گوش مسئولان مربوطه برسد.

امام جمعه خورموج ۱۸ اردیبهشت، روز صلیب سرخ و هلال احمر را گرامی داشت و اظهار کرد: امدادگران هلال احمر و نیروهای جهادی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات در کنار هموطنان و همنوعان خود حاضر می‌شوند و برای آسایش و رفاه آن‌ها از آرامش و عافیت خود و خانواده چشم پوشی می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت در عرصه دیپلماسی، گفت: هفته گذشته شاهد دیپلماسی فعال دولت انقلابی با همسایگان با محوریت اقتصاد و امنیت بودیم که جای قدردانی و امیدواری دارد.

حجت الاسلام زاهددوست با پرداختن به سفر راهبردی رئیس جمهور به سوریه پس از سال‌های طولانی، خاطرنشان کرد: در بعد امنیتی و نظامی خبری پریشان کننده برای رژیم منحوس صهیونیستی بوده و خواب را از چشمان نحس آن غاصبان گرفته است، چرا که این سفر به منزله هماهنگی جبهه مقاومت علیه تل‌آویو و محاصره هرچه بیشتر این رژیم است و این سفر مهم و راهبردی حامل پیام پیروزی ایران اسلامی و جبهه مقاومت و اعلام شکست کامل پروژه‌های آمریکایی، اروپایی، عربی و اسرائیلی خواهد بود.

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم همه یکصدا گفتند بشار اسد باید برود و سوریه به‌عنوان خط مقدم جبهه مقاومت باید نابود شود، اما جمهوری اسلامی گفت بشار باید بماند و جبهه مقاومت باید تقویت شود، اما الان می‌بینید که بشار ماند و جبهه مقاومت سوریه و لبنان تقویت شدند و رژیم صهیونیستی را محاصره کرده و امروز بسیاری از کشورها مجبور به برقراری روابط دیپلماسی با سوریه شدند و آخرین آنها هم عربستان بود.

امام جمعه خورموج ادامه داد: این سفر راهبردی یک پیام مهمتر هم دارد و آن هشدار جدی به رژیم غاصب صهیونیستی است که اگر خطایی از او سر بزند و دست از پا خطا کند، جبهه مقاومت با هدایت جمهوری اسلامی از نزدیکترین نقطه مرزی روزگارشان را سیاه خواهد کرد.

وی یادآور شد: در بُعد اقتصادی، این سفر می‌تواند گشایش‌ها و منافع زیادی برای اقتصاد ایران به ارمغان آورد، سوریه با حجم سنگین تخریب و ویرانی‌های بعد از جنگ که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت شرکت‌های خارجی است و شرکت‌های توانمند ایرانی می‌توانند در روند بازسازی سوریه نقش اساسی داشته باشند و قطعا سفر رئیس جمهور هموار کننده این مسیر خواهد بود، چرا که در صورت تعلل دولت ایران، دیگر کشورها ابتکار عمل در اقتصاد سوریه را در دست خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha