دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز

حوزه / حجت‌الاسلام رستاخیز با بیان اینکه به صورت مکرر در تریبون نماز جمعه مشکل آمبولانس دریایی را مطرح کرده و هنوز حل نشده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری کند چون جان مردم محترم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت : تقوا آن حالت خداترسی درونی است که انسان را وادار می‌کند که در مقابل گناه عکس‌العمل نشان دهد و در برابر آلوده شدن وجود انسان در برابر هوا و هوس و شهوات ایستادگی کند.

وی افزود: قناعت یکی از فضائل اخلاقی است که انسان را از آلوده شدن به بسیاری از گناهان باز می‌دارد و در مقابل حرص و طمع عامل بسیاری از گناهان است.

خطیب جمعه هرمز بیان کرد : صبر و استقامت در برابر هوای نفس، سختی‌های اطاعت و بندگی خدا به جان خریدن و مشکلات و مصیبت‌ها از فضائل اخلاقی است.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: انسان مومن تمام امکانات و اموالش را فقط برای خودش نمی‌خواهد بلکه نیازمندان را در مال خودش سهیم می‌دان.

وی تصریح کرد: یکی از فضائل اخلاقی غیرت است که به فرموده پیامبر گرامی اسلام غیرت از ایمان سرچشمه می‌گیرد. غیرت به این معناست که اصرار و جانفشانی برای حفظ ارزش‌ها دارد. کسانی که در حفظ نوامیس خودشان تلاش نمی‌کنند می‌بینند که به خانواده آسیب وارد می‌شود و هیچ احساسی ندارند از غیرت انسانی و اسلامی برخوردار نیستند.

امام جمعه هرمز، حفظ قرآن و مذهب در مسیر خط ولایت و ارزش‌های انقلاب را مصداق غیرت دینی دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگو و معیار انسانیت قرار داده است.

وی ابراز داشت : امام صادق علیه السلام در زمان امامتش با جریانات فکری مبارزه کرد تا عقاید باطل را از بین ببرد و عقاید ناب اسلامی را در جهان نهادینه کند و یک جهاد تبیین تمام عیار را انجام داد.

خطیب جمعه هرمز گفت: مستکبران عالم آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با حمایت از سبک زندگی همجنسگرایان و گروه‌های منحرف جنسی یک جنگ جهانی علیه نهاد خانواده را شروع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رستاخیز با تشکر از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور، تاکید کرد : نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل تهدید به حمله هسته‌ای کرد که این تهدید مغایر با قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل است و مقامات اطلاعات رژیم صهیونیستی می‌دانند که توان حمله به ایران را ندارند؛ مشکل اصلی این رژیم به مرحله بعد از خطا برمی‌گردد آنها می‌دانند ایران پرچمدار محور مقاومت است با یک اشاره اسرائیل نابود خواهد شد.

امام جمعه هرمز در پایان بر حل مشکل آمبولانس دریایی تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha