پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نماز عید فطر هرمز

حوزه/ امام جمعه هرمز گفت: روز عید فطر روز پاداش انسان‌های نیکوکار است و  پاداش اهل عبادت صبر و بردباری در مسیر عبادات و بندگی خداست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اظهار داشت: عید سعید فطر، عید امت اسلام است و با جشن آن با عبادت و تکریم بزرگان و زیارت قبور مؤمنین همراه است.

وی افزود: عید فطر یعنی بازگشت به فطرت بعد از اینکه انسان مومن یک ماه عبادت و بندگی خدا را انجام داد به فطرت خود که همان خداشناسی است برمی‌گردد، لذا باید این معرفت خداشناسی را حفظ کنیم.

خطیب نماز عید فطر هرمز، با استناد به روایتی از امیرالمومنین(ع) که عید فطر روزی است نیکوکاران پاداش می‌گیرند، بیان کرد: روز عید فطر روز پاداش انسان‌های نیکوکار است و پاداش اهل عبادت صبر و بردباری در مسیر عبادات و بندگی خداست.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: اگر می‌خواهید بدانید که پاداش الهی را در این روز مبارک دریافت کرده‌اید یا خیر، باید به دلتان مراجعه کنید و ببینید آیا آرامش دارید یا نه؟

وی تأکید کرد: اگر کینه در دل نباشد، اهل بخشش شده‌اید و اخلاقتان تغییر کرده است و اگر با مردم خوش رفتاری کردید بدانید که به پاداش الهی رسیده‌اید.

امام جمعه هرمز خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان از طریق ارتباط با خداوند متعال دستاوردهایی بدست آورده‌اید و امروز باید آن‌ها را با تقوای الهی حفظ کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha