یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تاصویر/ یادواره شهید مهدی باکری و ۸۵۰  شهید شهرستان میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: جنگ غزه نیز جبهه تقابل حق و باطل بوده و لذا حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر همه واجب است و امروز نیز در دفاع از مردم مظلوم غزه مردم میاندوآب راهپیمایی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ حمید حسن‌زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه میاندوآب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه بندگی خدا و عبادت است و باید از هر لحظه آن استفاده کرد و از آن نهایت استفاده را برد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به فلسفه و آثار روزه‌داری در انسان، افزود: روزه‌داری تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه راهی برای نزدیکی به خدا و بندگی است و باید مساجد نه‌تنها در ماه رمضان بلکه در طول ایام سال نیز پررونق بوده و مؤمنان از منابر و علما و سخنرانان استفاده کنند.

حجت الاسلام حسن‌زاده در ادامه به فرارسیدن نوروز و بهار طبیعت اشاره کرد و گفت: نوروز بهار طبیعت است، ولی بهار حقیقی و واقعی عالم با ظهور امام‌زمان (عج) محقق می‌شود که با ظهور منجی عالم بشریت، رحمت الهی از آسمان نازل شده و محبت و دوستی‌ها زیاد و دشمنی‌ها از بین می‌رود.

امام‌جمعه میاندوآب، با تأکید بر لزوم ارتباط با حضرت بقیه الله(عج)، اظهار کرد: اطاعت از شبکه نورانی زعامت در عصر غیبت، مودت ورزی صحیح و مواسات از راه‌های ارتباط با حضرت بقیه الله (عج) هستند که باید مورد توجه مؤمنان قرار گرفته و در راستای آن قدم بردارند.

وی با بیان اینکه باید ذهن‌ها را تغییر و خود را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز مقدمه‌ای برای ظهور حضرت بقیه الله (عج) و حکومت جهانی حضرت مهدی موعود (عج) است.

حجت الاسلام حسن‌زاده با تأکید بر اینکه باید به ولایت توسل کنیم و همواره مطیع امر ولایت باشیم، تصریح کرد: راه سعادت در تبعیت از ولایت است و لذا همواره باید سرباز ولایت باشیم.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه انسان همواره باید جبهه خود را مشخص کند، اظهار کرد: باید مشخص شود که انسان در کدام جبهه قرار دارد، جبهه حق یا باطل، جبهه دفاع از مظلوم یا دفاع از ظالم و لذا باید جبهه خود را مشخص کرد.

وی با اشاره به مظلومیت مردم غزه، اظهار کرد: جنگ غزه نیز جبهه تقابل حق و باطل بوده و لذا حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر همه واجب است و امروز نیز در دفاع از مردم مظلوم غزه مردم میاندوآب راهپیمایی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به سالروز ملی‌شدن صنعت نفت، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران، جریان ملی‌شدن صنعت نفت است که با مبارزه علیه استعمار، استبداد و طاغوت شکل گرفت.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha